FANDOM

Abel – oryginalna postać stworzona przez amerykańską firmę zajmującą się produkcją gier - Telltale Games. Mężczyzna pojawia się tylko i wyłącznie w grze The Walking Dead, w sezonie czwartym, w epizodzie Done Running jako bohater drugoplanowy, a zarazem antagonista.

WyglądEdytuj

Jest to szczupły mężczyzna w średnim wieku, liczący około 40 lat, o ciemnych, krótkich włosach i dwukolorowych oczach w barwach błękitu oraz brązu. Charakteryzował go również niezbyt bujny zarost na twarzy i specyficzna przerwa między zębami. Gdy widzimy go po raz pierwszy, a zarazem ostatni, ubrany jest w szarą kurtkę i brązowe spodnie.

HistoriaEdytuj

Przed apokalipsąEdytuj

Nic nie wiadomo o życiu Abla przed wybuchem epidemii.

Po apokalipsieEdytuj

Mniej więcej rok przed pojawieniem się Clementine w szkole, Abel i jego grupa nawiązali kontakt z Marlonem, który był wówczas na wyprawie z trzema innymi osobami. Konfrontacja ta zakończyła się tym, iż Marlon oddał napotkanej grupie dwóch swoich własnych ludzi - Sophie i Minervę, zapewniając przy tym również, że oni sami opuszczą szkołę z internatem. Marlon i Brody aby ukryć przed pozostałymi prawdę, wymyślili historię, według której bliźniaczki zostały rozszarpane przez zombie.

Done RunningEdytuj

Abel wykrada pożywienie z pułapek zastawionych przez grupę z Ericson's Boarding School, na miejscu pozostawia po sobie jedynie kilka własnoręcznie wykonanych, charakterystycznych papierosów, dzięki którym możemy wywnioskować, iż to właśnie on jest odpowiedzialny za kradzież jedzenia.

Po raz pierwszy pojawia się na stacji kolejowej, w której Clementine oraz Alvin pozyskują i pakują pożywienie dla swojej grupy. Mężczyzna twierdzi wówczas, iż nie chce ich skrzywdzić i jedyne po co tu przybył to torba z jedzeniem.

Zaatakować Abla (Żyje): Gdy mężczyzna próbuje odebrać część zapasów Clementine oraz AJ'a, dziewczyna może zaatakować Abla i popchnąć go w stronę okna, gdzie znajdują się dwa szwendacze. Zombie łapią i wyciągają napastnika na zewnątrz, w tle słychać krzyki oraz strzały, możliwe, że mężczyzna zdołał przeżyć i uciec.

AJ opuszcza broń (Żyje): Na polecenie Clementine AJ odkłada pistolet, zaś Abel chwyta jedną torbę z zapasami, po czym odchodzi.

Suffer The Children Edytuj

Krótko po tym, jak Clementine opuszcza szkołe wraz z AJ'em i znajdują się w lesie, słyszą strzał. Clementine nakazuje swemu młodemu podopiecznemu się schować i razem obserwują jak nieznajomy wyłania się zza drzew. Okazuje się, że jest to ten sam nieznajomy, którego spotkali na stacji parę dni temu. Jeśli Clementine go zaatakowała, nie będzie miał ręki, zapewne stracił ją w wyniku amputacji, by nie zamienić się w jednego ze szwędaczy.

Abel powoli zmierza w ich stronę, ale szybko zostaje powalony przez dziewczynę na ziemię, przez co wyzywa ją od "małych dziwek". Koniec końców pojawia się jego towarzyszka i przystawia broń do głowy dziewczyny, a mężczyzna łapie AJ'a za ramię. Okazuje się, że pomagająca mu kobieta to Lilly. Po krótkiej rozmowie, nastolatka zauważa w oddali Louisa oraz Violet.

Kazać Violet strzelać:

Violet uda się pomyślnie oddać strzał, co sprowokuje Abela do strzelenia w stronę napastników, trafiając Louisa w okolice ramienia.

Kazać im uciekać:

Violet opuści łuk i szybko pobiegną w gęstwiny lasu, powodując zdezorientowanie Lilly, czego użyje Clementine, by wytrącić ją z równowagi.

Gdy Clementine i AJ uciekają, Abel wraz z Lilly ruszyli w ślad z nimi, trafiając ołowiem w brzuch AJ'a. Dzięki pojawieniu się zgrai szwędaczy, zmuszeni zostali do zakończenia pościgu.

Abel pojawia się wraz z innymi atakującymi, wchodząc przez bramę główną szkoły, a gdy wybucha walka, gna do budynku głównego, gdzie po raz kolejny ma okazję do spotkania się z nastoletnią Clementine oraz młodym AJ'em. Oczywiście owe spotkanie to nic innego jak walka, która kończy się wypchnięciem mężczyzny przez drewnianą balustradę, złamaniem przez niego nogi oraz pogryzieniem ręki przez psa, Rosie.

Pod sam koniec odcinka drugiego zbiera się naprzeciw niego grupa uczniów, z zamiarem wyciągnięcia informacji o kryjówce jego grupy.

Broken Toys Edytuj

Krótko po napadzie na szkołę, Abel zostaje trwale zamknięty w piwnicy. Clementine przychodzi do niego, chcąc pozyskać informacje odnoście kryjówki jego grupy, jednak jego stan wyraźnie się pogarsza. Abel twierdzi, że po tym jak spadł z balkonu, coś pękło wewnątrz jego ciała i z sekundy na sekundę krwawi. Przestraszony perspektywą zamienienia się w szwędacza, prosi, by dziewczyna go zabiła, zanim do tego dojdzie.

Obiecać:

Clementine obieca, że spełni prośbę mężczyzny, na co ten odetchnie z ulgą.

Nic nie obiecać/Przemilczeć:

W tym wypadku Abel poda dziewczynie kartkę z zapisanymi hasłami do komunikacji werbalnej.

Mężczyzna wyjawi potem także lokalizację promu, będącego kwaterą główną jego grupy, a na sam koniec poprosi dziewczynę o skrócenie jego cierpień.

Zabić go(Martwy):

Clementine wbije nóż w głowę Abel'a, a ten niemalże natychmiast zginie

Pozwolić mu się przemienić(Zombie):

Jeśli wcześniej obiecało się go zabić, zacznie ją wyzywać, natomiast jeśli nic nie obiecano, zginie po cichu i po chwili przemieni się w nieumarłego.

Take Us Back

Abel pojawia się przywiązany do drzewa nieopodal szkoły Erickson. W zależności od decyzji podjętej w poprzednim odcinku, może się albo pojawić jako ciało, albo jako zombie.

Zabite ofiaryEdytuj

  • Prawdopodobnie niezliczona ilość zombie i ludzi.

CiekawostkiEdytuj

  • Abel tworzy swoje papierosy z wydartych stron Biblii, nie wiadomo jednak, czy jest to jego dobrowolny wybór, czy też konieczność.
  • Jego imię i zwyczaj palenia stron biblijnych jest wyraźnym odniesieniem do biblijnej historii Kaina i Abla
  • Abel cierpi na heterochromię (różnobarwność tęczówek).