FANDOM

Abel – oryginalna postać stworzona przez amerykańską firmę zajmującą się produkcją gier - Telltale Games. Mężczyzna pojawia się tylko i wyłącznie w grze The Walking Dead, w sezonie czwartym, w epizodzie Done Running jako bohater drugoplanowy, a zarazem antagonista.

WyglądEdytuj

Jest to szczupły mężczyzna w średnim wieku, liczący około 40 lat, o ciemnych, krótkich włosach i dwukolorowych oczach w barwach błękitu oraz brązu. Charakteryzował go również niezbyt bujny zarost na twarzy i specyficzna przerwa między zębami. Gdy widzimy go po raz pierwszy, a zarazem ostatni, ubrany jest w szarą kurtkę i brązowe spodnie.

HistoriaEdytuj

Przed apokalipsąEdytuj

Nic nie wiadomo o życiu Abla przed wybuchem epidemii.

Po apokalipsieEdytuj

Mniej więcej rok przed pojawieniem się Clementine w szkole, Abel i jego grupa nawiązali kontakt z Marlonem, który był wówczas na wyprawie z trzema innymi osobami. Konfrontacja ta zakończyła się tym, iż Marlon oddał napotkanej grupie dwóch swoich własnych ludzi - Sophie i Minervę, zapewniając przy tym również, że oni sami opuszczą szkołę z internatem. Marlon i Brody aby ukryć przed pozostałymi prawdę, wymyślili historię, według której bliźniaczki zostały rozszarpane przez zombie.

Done RunningEdytuj

Abel wykrada pożywienie z pułapek zastawionych przez grupę z Ericson's Boarding School, na miejscu pozostawia po sobie jedynie kilka własnoręcznie wykonanych, charakterystycznych papierosów, dzięki którym możemy wywnioskować, iż to właśnie on jest odpowiedzialny za kradzież jedzenia.

Po raz pierwszy pojawia się na stacji kolejowej, w której Clementine oraz Alvin pozyskują i pakują pożywienie dla swojej grupy. Mężczyzna twierdzi wówczas, iż nie chce ich skrzywdzić i jedyne po co tu przybył to torba z jedzeniem.

Zaatakować Abla (Nieznany): Gdy mężczyzna próbuje odebrać część zapasów Clementine oraz AJ'a, dziewczyna może zaatakować Abla i popchnąć go w stronę okna, gdzie znajdują się dwa szwendacze. Zombie łapią i wyciągają napastnika na zewnątrz, w tle słychać krzyki oraz strzały, możliwe, że mężczyzna zdołał przeżyć i uciec.

AJ opuszcza broń (Nieznany): Na polecenie Clementine AJ odkłada pistolet, zaś Abel chwyta jedną torbę z zapasami, po czym odchodzi.

Zabite ofiaryEdytuj

  • Prawdopodobnie niezliczona ilość zombie i ludzi.

CiekawostkiEdytuj

  • Abel tworzy swoje papierosy z wydartych stron Biblii, nie wiadomo jednak, czy jest to jego dobrowolny wybór, czy też konieczność.
  • Jego imię i zwyczaj palenia stron biblijnych jest wyraźnym odniesieniem do biblijnej historii Kaina i Abla
  • Abel cierpi na heterochromię (różnobarwność tęczówek).