FANDOM

Aleksandria to społeczność ocalałych z apokalipsy, po raz pierwszy pojawiła się w sezonie piątym serialu The Walking Dead i została przedstawiona przez Aarona, który ostatecznie zaprowadził Ricka i jego grupę do tego miejsca.

Po apokalipsie Edytuj

Aleksandria po wybuchu apokalipsy była rządzona przez Deannę Monroe, która zręcznie zapewniała mieszkańcom spokój i bezpieczeństwo. Co jakiś czas Aleksandria wysyłała w teren poza murami grupy ludzi by werbowały innych do swojej społeczności.

Rick i pozostali dotarli do Aleksandrii i byli zaskoczeni że ludzie za murami tak dobrze żyją a ostatecznie doszli do wniosku że ludzie tam mało się znają na temat prawdziwego przetrwania więc chcieli im pomagać co dawało początkowo odwrotny efekt od zamierzanego.

Sposoby głosowania w Aleksandrii odbywały się w sposób demokratyczny,czyli to mieszkańcy miasta mieli prawo zadecydowania o danej sprawie a nie tylko przywódca miasta.

W Aleksandrii popularny stała się możliwość pracy przez co ludzie którzy wykonywali dane zawody, zgodnie z ich zawodami w życiu przed apokalipsą.

Kolejnym, tym razem pomniejszym zwyczajem w Aleksandrii było podarowanie jej mieszkańcom co jakiś czas zapasów.

Po początku drugiej połowy sezonu 6 w Aleksandrii nastąpiło wiele zmian z powodu śmierci Deanny i przejęciem przywództwa przez Ricka Grimesa, motyw pracy pozostał ale został on nieco zmieniony, głównymi pracami jakimi trudzili się mieszkańcy Aleksandrii była budowa, zbieranie zapasów oraz patrolowanie. Po objęciu władzy przez Ricka, Aleksandria zaczęła współpracę z wieloma innymi społecznościami m.in. Wzgórzem, Królestwem a potem z Oceanside.

Kolejną zmianą było pojawienie się Zbawców w Aleksandrii. W sezonie siódmym Aleksandria jest poddana na litość Zbawców którzy co jakiś czas przychodzą po połowę zapasów z miasta. Miasto nie może się bronić gdyż wróg ma zbyt dużą siłę.

Po zwycięstwie nad Zbawcami w finale sezonu 8, część Zbawców wstąpiła do Aleksandrii i tam stali się pracownikami,a Negan przebywał w celi. W tym okresie Aleksandria przeszła wiele pozytywnych zmian.

Sześć lat po domniemanej śmierci Ricka, Aleksandria przeszła w ręce Michonne, która starała się utworzyć nowe prawa. Michonne była sceptycznie nastawiona do przyjmowania nowych osób do społeczności. Aleksandria posiada obecnie słabe (ale nie negatywne) stosunki z poznanymi do teraz społecznościami.

Ciekawostki: Edytuj

  • Twórca komiksu, Robert Kirkman wyjawił, że początkowo miał zakończyć fabułę komiksu gdy tylko grupa Ricka miała poznać Aleksandrię.