Walking Dead Wiki
Advertisement
Walking Dead Wiki

"Nic. Nie masz mi nic do zaoferowania. Chodziłam po twoich ulicach. To żart. Wasze społeczności są świątynią dla dawno zmarłego świata. Mój lud, Szeptacze - żyjemy zgodnie z zamierzeniami natury."
—Alfa do Daryla Dixona, gdy zapytano ją, czego chce[źr]

Alfa (prawdziwe imię i nazwisko nieznane) to główna postać i antagonistka, jak i ocalała z apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest przywódcą "Szeptaczy". Wyznaje zasadę, iż tylko najsilniejsi przetrwają. Jako przywódczyni, sama wyznacza osoby rządzące po niej, drugi w dowodzeniu jest Beta a trzecia Gamma.

Przed apokalipsą

Niewiele wiadomo na temat życia Alfy przed wybuchem epidemii, poza tym, że miała córkę Lydię oraz męża - Franka, i że na podstawie jej akcentu możemy wnioskować, iż mieszkała lub dorastała gdzieś na południowym wybrzeżu Ameryki.

Po apokalipsie

Po wybuchu epidemii, Alfa wraz z rodziną, udała się do schronu dla ocalałych i spędzili tam około 23 dni daremnie czekając na pomoc. Alfa chciała odejść, ale Frank nalegał, by zostali. Kobieta skróciła swoją długość włosów, na przekór Frankowi, który lubił długie fryzury, tłumacząc, że może robić co chce, skoro to koniec świata.

Po 43 dniach umarli zaczęli opanowywać budynek. Jeden z ocalałych, Matias, dostał napadu paniki, podczas którego chciał opuścić piwnicę. Alfa, wiedząc, że hałas może przyciągnąć uwagę trupów uciszyła Matiasa, miażdżąc jego tchawicę i tym samym doprowadzając do śmierci mężczyzny. Wierzyła, że jest zbyt słaby, aby przetrwać w nowym świecie. Później tej nocy do schronu wdarła się grupa sztywnych, oraz ożywiony Matias i zaatakowali grupę. Alfa spisała resztę grupy ocalałych na straty, próbując uciec ze swoją rodziną, ale Frank chciał uratować swoich przyjaciół, co spowodowało, że Alfa go zamordowała.

Według Lidii jej matka obserwowała, jak wiele społeczności ocalałych rozkwita, a następnie ostatecznie upadła, i w ten sposób ewoluowała w bardziej zatwardziałego ocalałego, gotowego zastosować wszelkie środki niezbędne do przetrwania. W następnych latach Alfa opowiadała córce przekłamaną wersję wydarzeń na początku wybuchu apokalipsy. Mówiła, że Frank był obelżywy, a ona próbowała chronić Lidię. Powiedziała również, iż to przemieniony wówczas Matias, zamiast niej, zabił ojca dziewczynki.

Przez następne kilka lat Alfa i Lydia żyły samodzielnie, używając krwi szwendaczy do wtopienia się w ich stada i tułania się wraz z nimi. W pewnym momencie, zmuszone przez reakcję Lydii na pożeraną kobietę, musiały szukać schronienia w opuszczonym szpitalu, napotykając tam samotnego mężczyznę w materiałowej masce. Niechętnie pozwolił im zostać na jedną noc, ale zabronił im wchodzić do zajętego przez niego pomieszczenia. Alfa i mężczyzna ostatecznie nawiązali więź, ponieważ podzielali podobne poglądy na temat nowego świata, chociaż po tym, jak kobieta próbowała zobaczyć jego twarz, zażądał od niej i jej córki opuszczenia budynku. Jednak Lydia ostatecznie chcąc być taka jak jej matka, wyszła w głąb gmachu, zmuszając Alfę, by poszła za nią. Doprowadziło to do zabicia przemienionego, najlepszego przyjaciela mężczyzny. Kobiecie udało się go uspokoić oraz przekonać, aby do nich dołączył. Mężczyzna nie chciał jednak opuścić martwego już przyjaciela. Alfa zasugerowała, że nie musi tego robić, co skutkowało tym, że mężczyzna zdarł twarz dawnego druha i w późniejszym czasie nosił ją, nadal ukrywając swoją tożsamość (co wykorzystała też ona i Lydia). Mężczyzna odszedł ostatecznie z matką i córką, zabierając jeszcze koszulkę przyjaciela.

W pewnym momencie ta trójka ostatecznie utworzyła dużą grupę ocalałych, którzy ostatecznie stali się znani jako „ Szeptacze ”, przy czym Alfa była przywódcą grupy,a mężczyzna przyjął imię „Beta” i został jej zastępcą oraz drugim w kolejności dowódcą. Pod ich kierownictwem instruowali ludzi, by pozbawiali szwendaczy skóry na twarzy i nosili ją, w celu zamaskowania ich zapachy i swobodnego przemieszczania się między stadami, atakując przy okazji inne obozy ocalałych i osady. Członkowie grupy zostali również poproszeni o porzucenie poprzedniego życia i wierzeń, stając się niczym więcej jak zahartowanymi, prymitywnymi ludźmi. Pomimo ekstremalnych metod przetrwania, Alfa z powodzeniem utrzymywała swój lud przez lata.

Szeptacze dowodzeni przez Alfę nie mają problemów z atakowaniem lub zabijaniem innych ludzi, są także bardzo dobrzy w zastawianiu pułapek. Grupa pozostawia członków, którzy według przywódczyni, okazują się być ,,słabi''.

Relacje

Lydia

Lydia jest córką Alfy. Pomimo tego, Alfa jest wobec niej agresywna i okrutna. Manipuluje nią i przekonuje, że jej ojciec jest agresywny. Mimo, że łączą je więzy krwi, matka przekonuje Lydię, iż zlekceważy ją, gdy zostanie zabita, lub schwytana. Jednak, w pewnym sensie, wciąż opiekuje się córką, szczególnie, gdy chce aby wraz z nią uciekła z dala od schronienia, zamiast pozostać z tyłu lub uciec z Frankiem. Pokazuje, że wciąż przejmuje się dzieckiem, przychodząc na Wzgórze, aby ją uratować - jest to gest, który, nigdy nie uczyniłaby dla innego członka jej grupy. Lecz, gdy odzyskuje córkę, uderza ją, kiedy ta nazwała ją "mamą" i nalega, by jak reszta Szeptaczy mówiła do niej "Alfa".

Mimo to, po tym jak Lydia porzuciła grupę, by odejść z Henrym, Darylem i Connie, Alfa wysyła Betę, aby przyprowadziła Lidię z powrotem do niej. Po infiltracji Królestwa, osobiście próbuje zabrać córkę ze sobą do obozu, ale nie udaje jej się to i jest oburzona oraz zniesmaczona zdradą Lydii . Alfa jest bardzo zdenerwowana z powodu ​​Lydii, która odmawia powrotu z nią i grozi ujawnieniem i zabiciem jej, jeśli nie odejdzie. Lydia jednak nie chce mimo to zranić swojej matki i po prostu każe jej odejść, pokazując, że przynajmniej nadal do pewnego stopnia ją kocha. Alfa oświadcza, że ​​Lidia naprawdę nigdy nie była jedną z nich, i odrzuca ją na dobre, doprowadzając córkę do łez. Kobieta później oświadcza, że ​​Lidia już jej nie obchodzi, ale mimo to roni łzy smutku z jej powodu. Zabija innego Szwendacza, aby ukryć fakt, że miłość do córki jest jej jedyną prawdziwą słabością.

Frank

Frank był ofiarą socjopatycznej natury Alfy. Kontroluje i manipuluje nim, pokazując, że wcale go nie kocha. Najbardziej ukazuje swój brak miłości względem męża, dźgają w gardło i zostawiając go, aby ona i Lydia mogły uciec.

Beta

Beta jest prawą ręką Alfy i zajmuje drugie miejsce w hierarchii, zaraz po niej. Wiążą ich przyjacielskie stosunki - są wobec siebie bardzo ufni i lojalni. Beta jest również bardzo opiekuńczy wobec swojej liderki, co ukazano, gdy natychmiast złapał Seana, podczas gdy ten z kolei rzucił jej wyzwanie. Często doradza Alfie w krytycznych sprawach, a ona z kolei często mu się zwierza.

Zabite ofiary

Ta lista przedstawia ofiary zabite przez Alfę:

  • Matias (Żywy)
  • Frank
  • Rose (Pośrednio spowodowano)
  • Najlepszy przyjaciel Bety (zombie)
  • Helen
  • Sean
  • Hilde (Spowodowano lub bezpośrednio)
  • Mile
  • Martin (Żywy)
  • Casper (Spowodowano lub bezpośrednio, żywy)
  • Lamar (Retrospekcja, spowodowano)
  • Amanda (Retrospekcja, spowodowano)
  • Cyrus (Retrospekcja, spowodowano)
  • Ozzy (Żywy, poza ekranem)
  • Alek (Żywy, poza ekranem)
  • D.J. (Żywy, poza ekranem)
  • Frankie (Żywa, poza ekranem)
  • Tammy Rose Sutton (Żywa, poza ekranem)
  • Rodney (Żywy, poza ekranem)
  • Adeline (Żywa, poza ekranem)
  • Enid (Żywa, poza ekranem)
  • Tara Chambler (Żywa, poza ekranem)
  • Henry (Żywy, poza ekranem)
  • Frances (Pośrednio spowodowano)
  • 6 koni (Spowodowano lub bezpośrednio)
  • 1 bezimienny Szeptacz
  • 4 bezimiennych ocalałych (Spowodowano lub pośrednio)
  • niezliczona ilość zombie i bezimiennych ludzi

Ciekawostki

  • Słowo "Alfa" oznacza pierwsze miejsce w hierarchii.
  • Alfa jest drugą żeńską postacią, którą można sklasyfikować jako głównego antagonistę, pierwsza jest Dawn Lerner.
  • Alfa przejawia postawę hipokrytki, krytykując innych za słabość i chęć powrotu do przeszłości, chociaż sama czasami tego pragnie.

Zobacz też

Postacie - Serial TV
Rodzina Grimes JudithRickCarlLori
Centrum Kontroli Chorób EdwinCandace
Personel Wojskowy WellesWilsonBradySeanFranklinCoxCallaway
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Wilki OwenAphid
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Strażnicy ElijahFrostAgathaDuncanColeMayaAinsleyGusBillyJen
Rodzina Mays Pan MaysMaysPani Mays
Valak's Vipers Craven
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter
Advertisement