FANDOM

Angela Kang - to amerykańska scenarzystka telewizyjna, która pracuje jako scenarzystka i montażystka od drugiego sezonu AMC The Walking Dead. Jest obecnym showrunnerem w sezonie 9.

Biografia Edytuj

Kang otrzymała tytuł "Bachelor of Arts" w języku angielskim i teatrze z Occidental College w Los Angeles w Kalifornii, po czym opublikowała kilka opowiadań i wierszy, a także napisała wiele sztuk. W końcu wróciła do szkoły, gdzie otrzymała tytuł "Master of Fine Arts" w zakresie pisania scenariuszy z Uniwersytetu Południowej Kalifornii. Jej pierwsza praca w branży telewizyjnej miała miejsce, kiedy pracowała jako stażystka w serialu medycznym Chirurdzy (ang. Grey’s Anatomy) i Prywatna praktyka (ang. Private Practice).

Jej pierwszą pracą jako scenarzystka była nieopłacona seria post-apokaliptyczna NBC Day One. Wkrótce potem została zatrudniona jako scenarzystka w krótkotrwałym serialu "Terries", z których napisała dwa odcinki. W 2011 roku dołączyła do zespołu w uznanym serialu horroru The Walking Dead. W 2018 roku została showrunnerem w The Walking Dead w jego dziewiątym sezonie.

Napisane Odcinki Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Sezon 5 Edytuj

Sezon 6 Edytuj

Sezon 7 Edytuj

Sezon 8 Edytuj

Sezon 9 Edytuj