"Mam B. Nie A, nigdy nie miałem A. Jest ranny, ale jest silny, możesz mu pomóc? (…) To nie jest sztuczka. Już nie. Próbuję ocalić przyjaciela. przyjaciel, który mnie uratował. Mam teraz coś dla ciebie! Czy mamy umowę?"
—Anne do nieznajomego pilota helikoptera o pomoc w ratowaniu Ricka Grimesa.[źr]

Anne, znana również pod pseudonimem Jadis, to główna postać i była antagonistka, a także ocalała z wybuchu apokalipsy w The Walking Dead AMC. Była przywódcą Złomiarzy. Po zakończeniu wojny ze Zbawcami, Anne przenosi się do Aleksandrii, aby pomóc społeczności jako odkupienie za jej działania podczas wojny.

Po znalezieniu śmiertelnie rannego Ricka na brzegu rzeki, Anne w pełni odkupuje się, przekonując helikopter, by pomógł go uratować i razem wyruszają w nieznane miejsce, aby rozpocząć nową podróż. Służyła jako antagonistka w drugiej połowie sezonu 7 i pierwszej połowie sezonu 8.

Osobowość

Anne okazała się spokojną, cierpliwą, przebiegłą i dwulicową kobietą, która jest silnym przywódcą dla członków swojej grupy. Pod jej przywództwem ona i jej ludzie stali się biegli w używaniu ograniczonych zasobów na swoją korzyść, aby walczyć ze zmarłymi, co widać po tym, jak są w stanie zrobić domowej roboty broń z prostych śmieci, i wydaje się, że odnosi ogromne sukcesy w zapewnianiu swojej grupie bezpieczeństwa ponieważ utrzymywała przy życiu wielu ludzi. Anne dba o dobre samopoczucie swojego ludu i okazuje się, że ma silne pragnienie zdobycia dużych ilości zasobów, aby zwiększyć siłę bojową swojej grupy. Wydaje się, że nie lubi ona wywoływać konfliktów z innymi grupami, bo motto, którym charakteryzuje swoją grupę, brzmi; "Bierzemy. Nie przejmujemy się". Niezwykłą cechą Anne jest to, że decyduje się mówić łamanym angielskim, rzadko używając zaimków w pierwszej osobie.

Jednak Anne może być osobą o zimnym sercu i mrocznym charakterze oraz może być bardzo chciwa i zrobi wszystko, aby zdobyć zasoby, których pragnie dla swojej grupy. Jest to szczególnie widoczne, gdy zgadza się pomóc Rickowi i Alexandrii w walce ze Zbawcami, jeśli otrzyma wiele broni i zapasów, a nawet po tym, jak Rick przyniesie jej duże zapasy, żąda więcej. Jej chciwość jest kolejnym przykładem, gdy zdradza Ricka i Aleksandrię oraz staje po stronie Zbawców, aby uzyskać lepszą ofertę niż oferowana przez Ricka. Jej okrutna strona jest pokazana, gdy wrzuca Ricka do dołu, by stawić czoła opancerzonemu Walkerowi, a później strzela do Ricka, nawet po tym, jak błaga on o lepszą ofertę i daje go Neganowi, pokazując, że jest gotowa pozwolić, by krzywda spadła na innych, pokazując że najprawdopodobniej jest również mordercą. Wydaje się, że jest zdolnym wojownikiem i strategicznym przywódcą, o czym świadczy wycofanie się, które zarządza po bitwie w Aleksandrii, które oszczędza wielu jej ludziom pewnej śmierci z rąk jej wrogów.

Po zdradzie Simona emocjonalna Anne okazuje miłość do wielkiego piękna świata, wybierając swój dom jako miejsce, w którym ona i jej ludzie mogą się odtworzyć. Po raz pierwszy mówi też pełnymi zdaniami do Ricka i Michonne. Zabijając wszystkich swoich zombie, Anne jest wzruszona, że musi skończyć z każdym, na kim jej zależy.

Po wojnie ze Zbawcami Anne postanawia dołączyć do innych społeczności, aby nie musiała być sama. Wydaje się, że utrata jej ludzi doprowadziła Anne z powrotem do osoby, którą była, zanim została "Jadis", przywódczynią Śmieciarzy. W ramach tego nadal mówi pełnymi zdaniami, zamiast stroju Zbieracza nosi zwykłe ubrania i wraca do swojego prawdziwego imienia Anne.

Po oskarżeniu o zamordowanie kilku zaginionych Zbawców, Anne wydaje się tracić wiarę w swoich nowych przyjaciół i podejrzewa Ricka, że jej nie ufa. W rezultacie przeżywa krótki powrót do swoich dawnych zwyczajów i próbuje nakarmić Gabrielem szwendacza, tak jak robiła to z Rickiem w przeszłości. W tym czasie Anne przyznała, że naprawdę próbowała zmienić się na lepsze, a kiedy nadszedł ten moment, nie mogła się zmusić do bezlitosnego zabicia Gabriela, tak jak robiłaby to w przeszłości. Jej przemianę na lepsze najlepiej widać po tym, jak wstawia się za Rickiem, aby uratować mu życie po znalezieniu go prawie martwego.

Przed apokalipsą

Wirginia (prawdopodobnie)

Nic nie wiadomo o życiu Anne przed wybuchem apokalipsy. Niewykluczone jest jednak to, że mieszkała ona gdzieś w Wirginii, ponieważ jak sama stwierdziła - często odwiedzała wysypisko śmieci i zbierała na nim materiały, które mogłyby posłużyć jej do malowania np. metalowe blachy, farby i tkaniny.

Po apokalipsie

Po wybuchu apokalipsy zebrała na wysypisku grupę ludzi i tam rozbili obóz. Jadis ukazuje, że "Śmieciarze" cenią słowa więc mówią krótko na różne tematy. Anne dalej zajmowała się malowaniem obrazów oraz tworzeniem rzeźb. Początkowo zdradziła Ricka i innym atakiem na Alexandrię ale po ataku na złomowisko przez Zbawców zaprzestała współpracy z Neganem.

Sezon 7

TBA

Sezon 8

TBA

Sezon 9

TBA

Zobacz też

Postacie - Serial TV
Grupa Michonne MichonneMikeTerryAndre Anthony
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
The Claimers DanBillyHarleyTonyJoeLenLou
Aleksandria AaronScottKyleSocorroBarbaraHeathNoraPani RobinsonAlexJenWayneCherylEnidRussBobBruceTobinAnnaMikeyFrancineKent SpencerOliviaDeniseDeannaLucyRonJessieSamMayaDavidBetsyNicholasAnnieWillTommySturgessBarnesNatalieStacyMichaelJefferyRichardsHollySamanthaBobbyCharlyneO'HaraDineshDanErinAdrianParkShellyCarterPeteRegAidenEric
Wilki OwenAphid
Wzgórze BertieMarcoHershelKalEduardoGageBriannaOscarEarlPennyFelixAdelineRodneyTammy RoseCasperMartinMilesHildePaulGregoryKennethStephanieCraigCrystalWesleyHarlanNeilFreddieAndyEthan
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Różni ocalali JuanitaElijahLeahMaysWilhelmSiddiqMiloAmeliaLeslieEastmanSamChristopherAnaClaraLucille
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter