Walking Dead Wiki
Advertisement
Ten artykuł jest o postaci z Serialu TV. Może szukasz jego odpowiedników z Komiksu lub Road to Survival.

"Tutaj widziałem wielu trzaśniętych facetów. Ale nie ja. Lepiej układałem się w środku. Sprawy miały więcej sensu, wiesz? Były zasady. Życie było prostsze."
—Axel do Carol o życiu przed apokalipsą.[źr]

Axel to ocalały z wybuchu apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest więźniem który przeżył wybuch apokalipsy razem z Oscarem, Big Tiny'm, Tomasem i Andrew. Axel wygląda raczej na słabo wykształconego człowieka i na ignoranta, ale ogólnie jest osobą o dobrych intencjach.

Osobowość

Ma niecodzienną oraz unikatową osobowość, mocne poczucie humoru nieskażone postapokaliptycznym pesymizmem oraz niezachwianą niczym normalność, która emanuje z niego na każdym możliwym kroku. Samo jego życie było na dobrą sprawę takie jak on sam, czyli pełne lekkiego absurdu i komicznych nieporozumień, aczkolwiek warto zaznaczyć, iż nie było ono wolne od prywatnych tragedii.

Mimo licznych porażek nadal pozostał wierny swoim przekonaniom i optymistycznemu podejściu do rzeczywistości. Nawet wybuch apokalipsy i odizolowanie od świata na 10 miesięcy w więziennej stołówce razem z Tomasem, Andrew, Oscarem oraz Big Tiny'mm nie wpłynęło na niego w jakiś bardzo drastyczny sposób. Oczywiście musiał wykształcić w sobie umiejętności przetrwania, szczególnie z tego względu iż funkcjonował zaraz obok notowanych morderców, niemniej z dużym sukcesem opierał się szerzącej dehumanizacji. Cechami Axela, które najbardziej rzucają się w oczy jest otwartość na nowe środowisko oraz chęć asymilacji do warunków narzuconych przez osoby bardziej doświadczone. Można nawet dojść do wniosku, iż on chorobliwie chce się wpasować w nowo ukształtowaną społeczność stworzoną przez Ricka Grimesa, co uwarunkowane jest strachem przed nieznanym światem zewnętrznym. Dla niego więzienie jest jedyną pewną rzeczą i nie cofnie się przed niczym by dowieść swojej wartości oraz zostać wśród ludzi dla których człowieczeństwo nadal jest priorytetem. Lojalność, a także oddanie czynią z niego wartościowego członka grupy, co w świetle kompletnego upadku moralnego jest postawą niemalże archaiczną. Oprócz tego warto wspomnieć o jeszcze jednym bardzo istotnym fakcie. Odznacza się on bardzo silnym poczuciem szacunku oraz poszanowania względem swoich najbliższych przyjaciół. Respektuje ich poświęcenie dla dobra ogółu, doceniając to ile musieli stracić by podjąć się takiego działania.

Przed apokalipsą

Niewiele wiadomo o życiu Axela przed oraz w trakcie wybuchu. Według tego, co powiedział Carol okradł sklep z zabawkowym pistoletem, a policja znalazła go następnego dnia ukrywającego się w domu brata, wciąż z tym samym przedmiotem. Przysiągł, że to wszystko, czym posłużył się w napadzie, ale oni nie wierzyli, że ktoś może być tak głupi. Przeszukali więc dom brata i znaleźli jego 38, która rzekomo odpowiadała opisowi broni. Axel powiedział również, że jego brat nigdy nie pożyczał mu pieniędzy. 

Po apokalipsie

Sezon 3

Na początku wybuchu, w więzieniu były duże zamieszki. Axel, Tomas, Andrew, Oscar oraz Big Tiny zostali zamknięci w stołówce więziennej przez strażnika. On odszedł mówiąc, że niebawem powtórnie się zjawi, ale nigdy nie wrócił. Piątka więźniów żyła w zamknięciu przez 10 miesięcy, nie mając pojęcia, co dzieje się na zewnątrz.

"Seed"

Axel wraz z innymi więźniami został odkryty przez Ricka, Daryla, GlennaT-Doga oraz Maggie kiedy otworzyli drzwi więziennej stołówki, uciekając przed grupą zimnych. Był świadkiem amputacji nogi Hershela - widoczne było. że jest zaskoczony tym zdarzeniem. Gdy Daryl zauważa ich, Axel mówi "Jasna cholera!".

"Sick"

Tak jak wszyscy pozostali przy życiu więźniowie Axel jest zdenerwowany i nie ma bladego pojęcia, co dokładnie się dzieje, ciągle próbuje uspokoić wszystkich. Rick wyjaśnia im co stało się na świecie. Po ostrej kłótni pomiędzy Rickiem a Tomasem Axel chcąc rozładować napięcie proponuje, aby więźniowie zajęli oddzielny blok, tym samym dając Rickowi pomysł. Jego grupa zabiera połowę zapasów ze stołówki, a w zamian oczyszcza drugi blok aby Ci mogli w nim mieszkać. Kiedy zabijają zombie w drodze do bloku D, Big Tiny zostaje zadrapany przez jednego z nich. Rick nie daje mu większych szans na przeżycie. Axel, wraz z Oscarem i Andrew pytają policjanta czy jest coś, co mogą zrobić, aby uratować życie Tiny, jednak wszystko kończy się kiedy na ich oczach mężczyzna zostaje brutalnie zamordowany przez Tomasa. Kiedy zaczynają oczyszczanie pralni, Tomas dwukrotnie próbuje zabić także Ricka. Ten, zdenerwowany wbija mu maczetę w głowę. Andrew próbuje walczyć z Rickiem, jednak nie ma większych szans, łatwo zostaje pokonany, po czym ucieka korytarzem. Rick postanawia go zostawić, natomiast Axel i Oscar są na celowniku Daryla i T-Doga. Axel próbuje przekonać ich, że on i Oscar w odróżnieniu od Andrew i Tomasa, nie są zabójcami; błaga przy tym Oscara o pomoc, ale ten spokojnie prosi go, aby zamilkł. 

Śmierć

Zabity przez

Podczas rozmowy Axela z Carol o życiu w więzieniu, Axel zostaje zastrzelony w głowę z dystansu przez Gubernatora. Jego ciało zostaje rozstrzelone wiele razy gdy Carol kryje się jego ciałem jako tarczy podczas natarcia.

Zobacz też

Postacie - Serial TV
Rodzina Grimes JudithRickCarlLori
Centrum Kontroli Chorób EdwinCandace
Personel Wojskowy WellesWilsonBradySeanFranklinCoxCallaway
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Wilki OwenAphid
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Strażnicy ElijahFrostAgathaDuncanColeMayaAinsleyGusBillyJen
Rodzina Mays Pan MaysMaysPani Mays
Valak's Vipers Craven
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter
Advertisement