FANDOM

Dale Horvath - główna postać i ocalały z apokalipsy w The Walking Dead AMC. Podczas wybuchu apokalipsy, ratuje życie Andrei i Amy i znajduje obóz ocalałych.

WyglądEdytuj

Dale prawie zawsze nosił kapelusz, ma siwe włosy z zarostem. Ma brązowe oczy i urokliwe spojrzenie.

CharakterEdytuj

Jako jeden z nielicznych potrafił zachować kręgosłup moralny i to dzięki niemu grupa pozostawała wciąż ludźmi. Był bardzo uczynny, oceniał ludzi po charakterze i ich czynach.

Odejście jego żony Irmy, wywołało u Dale’a głęboką depresję. Po wybuchu apokalipsy, pośród tego piekła na ziemi odnalazł on dwójkę dziewczyn, siostry Andreę oraz Amy, które sprawnie wywróciły jego życie do góry nogami. Od tego momentu ponownie znalazł on powód, dla którego warto walczyć, a który to skrzętnie zapełnił pustkę, jaka pozostała po Irmie. Dodatkowo po połączeniu się z pozostałymi ocalonymi stał się on nie tylko punktem scalającym tę dwudziestkę obcych sobie ludzi dzięki jego samowystarczalności, ale również źródłem prawdziwego człowieczeństwa oraz poczucia wspólnoty, które w tym czasie były jedynymi trwałymi wartościami. Życiowe doświadczenie Dale’a znacznie wpłynęło na jego rolę w tej małej społeczności. Stał się on po prostu filarem oraz „moralnym kompasem”. Dzięki swojej mądrości, rozwadze, empatii oraz zrozumieniu ma on niezwykle silny wpływ na postępowanie pozostałych. Odznacza się wielką siłą przebicia, co w połączeniu z jego lekką apodyktycznością oraz wiarą we własną nieomylność pozwoliło na szybkie dostrzeganie zmian prowadzących do powolnego rozpadu społeczności. Dzięki temu był on w stanie przeciwdziałać tym procesom podtrzymując w ludziach poczucie wzajemnych zależności. Ich przeżycie stało się jego celem nadrzędnym i choć Andrea wraz z Amy były centralnym punktem skupiającym jego uwagę, to zawsze starał się działać w charakterze ogólnogrupowym. Osobowość Dale uosabiająca i podtrzymująca reguły starego świata była bodźcem popychającym ludzi do działania.

Przed apokalipsąEdytuj

Dale we wczesnych latach związał się Irmą, jego przyszłą długoletnią partnerką. To na pozór szczęśliwe małżeństwo już na starcie musiało borykać się ze sporą tragedią, jaką było poronienie ich pierwszego dziecka. Później, mając świadomość bólu z jakim wiązało się staranie o kolejnego potomka, zadecydowali, iż na tym etapie skończą próby i znaczą cieszyć się czasem który im pozostał.

Kilkanaście lat później u żony Dale’a wykryto raka, którego nie mogła zwalczyć. Kobieta pogodziła się z nieubłaganie nadchodzącym końcem, starając się spędzić ostatnie chwile na tyle szczęśliwie, na ile mogła. By choć w minimalnym stopniu odciążyć Irmę od tragedii, którą obarczyła ją choroba, Horvath zaplanował wspólną wycieczkę po USA. Niestety, nigdy jej nie zrealizowali gdyż Irma zmarła parę miesięcy wcześniej.

Pełen rozgoryczenia, żalu oraz złości samotnie wyjechał on w trasę pragnąc zapomnieć o koszmarach minionych lat. Pierwszym dniom tej wyprawy towarzyszyła trawiąca już od środka Stany Zjednoczone epidemia zombie sukcesywnie doprowadzająca do upadku cywilizacji. Zatrzymując się w Atlancie, znalazł się on w samym centrum chaosu. Odnalazł on tam dwójkę dziewczyn, siostry Andreę oraz Amy, które przywróciły mu nadzieję na lepsze jutro. Krótko po tym dołączył on do grupy ludzi, którzy rozbili obóz pod miastem.

Po apokalipsieEdytuj

  • [ta informacja nie została jeszcze dodana, jeśli możesz, rozbuduj artykuł, klikając w edycję]

ŚmierćEdytuj

W odcinku "Judge, Jury, Executioner" podczas warty wieczorem dostrzega coś dziwnego przy lesie. Kiedy podchodzi dostrzega martwą krowę. Nagle atakuje go szwendacz. Powala go na ziemię i rozpruwa Dale'owi brzuch. On zaczyna krzyczeć i zbiera się reszta grupy. Czym prędzej zabijają szwendacza.

Po incydencie, Dale jęczy z bólu. Rick woła Hershela, jednak informuje, że nie może nic z tym zrobić i Dale na pewno umrze. Rick krzyczy z żalu. Wyciąga on pistolet, jednak nie jest w stanie zastrzelić Horvath'a. Oddaje on pistolet Daryl'owi i po pożegnaniu się z nim, strzela mu w głowę aby oszczędzić mu cierpień i zapobiec przemianie.

Zabite ofiaryEdytuj

Ta lista pokazuje ofiary zabite przez Dale'a:

RelacjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Kamper Dale'a to 1977 Winnebago Chieftain.
  • W jednym z odcinków mówi do Glenn'a, że mimo wszelkich starań nie miał dziecka wraz z jego żoną, ponieważ poroniła i nie chcieli więcej razy próbować.

Zobacz teżEdytuj

Postacie - Serial TV
Nowoprzybyli Więzienia BobLizzieMikaLukeMollyJulioHenryNorisCalebDavidRyanCharlieChloePatrickZach
Ocalali po Więzieniu EugeneRositaChristopher
The Claimers DanBillyHarleyTonyJoeLenLou
Kościół św. Sary Gabriel
Alexandria AaronScottKyleSocorroBarbaraHeathNoraMrs. RobinsonAlexJenWayneCherylEnidRussBobBruceTobinAnnaMikeyFrancineKent SpencerOliviaDeniseDeannaLucyRonJessieSamMayaDavidBetsyNicholasAnnieWillTommySturgessBarnesNatalieStacyMichaelJefferyRichardsHollySamanthaBobbyCharlyneO'HaraDineshDanErinAdrianParkShellyCarterPeteRegAidenEric
Wilki OwenAphid
Oceanside CyndieRachelBeatriceJulesKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Szeptacze LydiaAdamBetaAlphaRufusMaryDanteFrancesZionRasmusSeanHelen
Schronisko Magazynowe CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameViolet
Żywe postacie pojawiają się na zielono. Martwe postacie pojawiają się na czerwono i kursywą. Nieznane postacie pojawiają się na niebiesko. Nieumarłe postacie są pojawiają się na szaro i kursywą.