FANDOM

Chyba nie strzelę ci w twarz.

—Daniel wybaczający Victor'owi za wszystko co mu zrobił.

Daniel Salazar:Główny bohater jak i ocalały z apokalipsy.Był fryzjerem jak i po apokalipsie stał się szefe ochrony wału. Jest ojcem Ofelii Salazar i mężem Griseldy Salazar.

Przed Wybuchem Apokalipsy Edytuj

Daniel będąc młodym chłopcem został proszony przez dorosłego mężczyznę o zabicie go z powodu obrażeń jakich doznał, chociaż nie widzimy czy Daniel rzeczywiście tego dokonał, później potwierdza to w sezonie 2 serialu. Chociaż jego pierwsze zabójstwo było raczej formą łaski niż morderstwem, wyjawione jest że odcisnęło ono piętno na jego charakterze. W różnych odstępach czasu, Daniel zabił niewiele ponad 90 ludzi, chociaż mało wiadomo o jego motywach.

Daniel Salazar poznał Griseldę z którą się ożenił a następnie ta urodziła mu córkę - Ofelie. Wspólnie przeprowadzili się do Los Angeles i Daniel podjął się zawodu fryzjera. Jako że na przestrzeni serii dowiadujemy się że był w tym fachu dobry, możemy przypuścić że kształcił się w tym kierunku.

Po Apokalipsie: Edytuj

SEZON 1 Edytuj

Krótko po wybuchu zamieszek powstałych na wskutek protestów, Daniel wraz z całą swoją rodziną pozostał w salonie fryzjerskim i nie był skłonny wpuszczać nikogo do środka. Gdy zaczęło robić się nieciekawie, mężczyzna imieniem Travis Manawa wraz ze swoim synem prosili by ich wpuścił do środka. Daniel upierał się że nie chce tego robić ale ostatecznie za namową rodziny, udzielił im obu schronu.