Walking Dead Wiki
Advertisement

Dawn Lerner to antagonistka i ocalała z wybuchu apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest przywódcą grupy policjantów przebywających w Szpitalu Grady Memorial, która stara się utrzymać pokój w brutalnym i skorumpowanym systemie, którym kieruje.

Jednak błędy przywódcze Dawn prowadzą do kompromisów i kłopotów wśród oficerów i ludzi, których siłą trzyma na miejscu. Służyła jako jeden z dwóch głównych antagonistów pierwszej połowy Sezonu 5 (wraz z Garethem).

Osobowość

Dawn jest opisywana jako "budząca grozę kobieta. Jest surowa, skupiona i niezwykle pragmatyczna, ale ma tendencję do pękania pod presją i gwałtownych uderzeń. Chociaż prezentuje stoicką fasadę, ma delikatniejszą stronę, którą czuje potrzebę stłumienia by być skutecznym liderem. Jest charyzmatyczna z żywą energią..."

W miarę upływu czasu okazało się, że prawdziwa fasada Dawn była jej bardziej miękką stroną. Jak widać przy wielu okazjach, używała tej persony do wrażliwych osób, aby przekonać ich, że bardzo się o nich troszczy, podczas gdy w rzeczywistości była to taktyka manipulacji dla jej osobistych korzyści, najbardziej niesławnie stosowana z jej podopieczną Beth Greene. Pomimo, że Dawn ją chroniła, jej pozornie uprzejme działania nie służyły jej osobistemu dobru, ale jej własnej korzyści, ponieważ jej życzliwe traktowanie wobec niej skłoniło ją do tego, by czuła się skłonna stanąć po stronie Dawn w przypadku klęski, kwestionowanie jej przywództwa stało się tematem rozmowy. wśród szpitala. Przykładem takiego incydentu była bójka między Dawn a jednym z jej oficerów, kiedy Beth pchnęła go w dół szybu windy, aby uratować matriarchę.

Jeśli chodzi o jej charyzmę i wibrującą energię, składała się z przemocy i głęboko apodyktycznej natury. Jest to bezpośrednio podkreślone, gdy gubił się cenny pacjent, co spowodowało, że Dawn uderzyła Beth w twarz, aby uzyskać jakąś kontrolę, i być może najbardziej oczywistym dowodem było to, że zagroziła działaniem, chyba że grupa Ricka zwróciła jej Noah, Dawn zrobiła to wiedząc, że Noah odda się, dając jej władzę i kontrolę nad sytuacją, co dodatkowo udowadnia manipulacyjny charakter.

Przed apokalipsą

Atlanta, Georgia

Dawn była policjantką w wydziale policji w Atlancie. Ściśle współpracowała z sierżantem policji Bobem Lamsonem, a także z ich starszym oficerem, kapitanem Hansonem.

Po apokalipsie

Sezon 5

"Slabtown"

Dawn pojawia się po raz pierwszy, gdy Beth Greene budzi się w Grady Memorial Hospital. Dawn mówi jej, że Beth jest winna swoim funkcjonariuszom za uratowanie jej.

Później widziano ją, jak rzuca się na Gavina Trevitta, który spadł z okna na drugim piętrze. Gdy dowiaduje się, że Trevitt jest lekarzem, nakłania swojego obecnego lekarza, dr Stevena Edwardsa, do ratowania mu życia pomimo jego protestów. Kiedy dr Steven próbuje wyjaśnić Dawn, że mężczyzny nie można uratować, Dawn uderza Beth, by go zmotywować, ponownie otwierając jej zszyty policzek.

Później zmusza Beth do pomocy doktorowi Stevenowi w amputacji ręki Joan po tym, jak została ugryziona podczas próby ucieczki. Joan próbuje się oprzeć, ale Dawn nie pozwala jej umrzeć i odcina jej rękę.

Dawn przynosi Beth trochę jedzenia, a Beth mówi jej, że nie zostanie dłużej, niż ją każą. Dawn próbuje sprzedać jej pobyt w szpitalu. Uważa, że ​​świat wróci do normy i ważne jest, aby zachować bezpieczeństwo i porządek. „Spróbuj spojrzeć na dobro, które robimy” - mówi Beth. Beth je jedzenie, ale nie wydaje się zmieniać swojej decyzji o odejściu.

Kiedy Gavin umiera, Dawn domaga się wiedzieć, co się stało, Noah bierze na siebie winę, mówiąc, że przypadkowo odłączył respirator. Dawn każe oficerowi zabrać Noego do jej biura. Kiedy Beth próbuje wyjaśnić, co się stało z doktorem Edwardsem, mówi: „Dałeś mu Clonazepam (inny lek, środek uspokajający), prawda?” Beth jest zdezorientowana i słyszy, jak Noah jest bity w drugim pokoju.

Później Dawn przychodzi do pokoju Beth. Wie, że Noah nie odłączył respiratora. Mówi, że musiała pokonać Noah. Następnie mówi Beth, że nie jest ona większym dobrem i dlatego nie utrzymuje jej wartości. - Osłony sprawiają, że moi oficerowie są szczęśliwi. Im szczęśliwsi są moi oficerowie, tym ciężej pracują, aby nas utrzymać. Później widziano ją patrolującą szpital, a Beth mówi jej, że Gorman i Joan szukają jej w jej biurze. Kiedy przybywa, zostaje zaatakowana przez zombie Joan, a oficer z nią zostaje zabity, zanim może zabić Joan. Później kładzie obu oficerów, zanim będą mogli się odwrócić i spotyka się z Beth po jej odbiciu.

Dawn wzywa Beth za zabicie Gormana, ale jest zszokowana, gdy Beth mści się faktem, że Gorman próbował ją zgwałcić, a Dawn na to pozwoliła. Próbuje usprawiedliwić swoje działania i mówi Beth, że wierzy, że siły rządowe w końcu wszystkich uratują, ale Beth nie jest do tego przekonana. Dawn patrzy na podłogę i widzi zniszczone zdjęcie jej i Hansona, po czym ponownie rzuca się na Beth.

Postacie - Serial TV
Rodzina Grimes JudithRickCarlLori
Centrum Kontroli Chorób EdwinCandace
Personel Wojskowy WellesWilsonBradySeanFranklinCoxCallaway
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Wilki OwenAphid
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Strażnicy ElijahFrostAgathaDuncanColeMayaAinsleyGusBillyJen
Rodzina Mays Pan MaysMaysPani Mays
Valak's Vipers Craven
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter
Advertisement