Walking Dead Wiki
Advertisement
Walking Dead Wiki
Ten artykuł jest o postaci z Serialu TV. Może szukasz postaci z komiksu.

"Szli za mną na rzeź, a ja wciąż się uśmiechałem..."
—Ezekiel do Carol i Jerry'ego.[źr]

Ezekiel (znany także jako "Król" Ezekiel) to główna postać i ocalały z wybuchu apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest byłym przywódcą Królestwa.

Osobowość

Jest uprzejmym, nieco ekstrawaganckim i ekscentrycznym, starszym mężczyzną. Posiada także wielką charyzmę. Postrzegany jest przez większość ludzi jako arogancki człowiek, ze względu na swoją teatralność oraz fakt, iż uznaje on siebie za "króla" swoich ludzi, co według niego ma na celu jedynie budzenie respektu u innych. Zawsze jest pewny swoich decyzji, zachowuje zimną krew oraz przyjazną postawę. W pewien sposób czerpie przyjemność z tego, iż inni darzą go szacunkiem i uznaniem. Jednak później jak się okazuje, Ezekiel jest słabym człowiekiem, co stara się za wszelką cenę ukryć, bowiem nie chce wyglądać na słabego w oczach swoich ludzi, czy też pozostałych ocalałych. Na ogół jest on niezwykle optymistyczny, jednakże nie potrafi on pogodzić się z potencjalną przegraną, którą znosi naprawdę ciężko.

Przed apokalipsą

Waszyngton

Ezekiel dorastał w Waszyngtonie, chociaż niewiele wiadomo o jego wczesnym życiu. Miał matkę i ojca, choć jego ojciec zmarł z nieznanych przyczyn, podobnie jak babcia. W młodym wieku występował w teatrze społecznym, gdzie wcielił się w kilku fikcyjnych królów, w tym Artura, Makbeta, a także Marcina Lutra, gdzie zyskał wyraźny talent teatralny.[1] Ponadto, jego babcia i ojciec zachorowali na raka tarczycy, ale skutecznie go zwalczali.

Jako dorosły, został opiekunem zoo. Pewnego dnia tygrys bengalski o imieniu Shiva wpadł do betonowej fosy i w ten sposób jej noga została rozerwana. Bez weterynarzy Ezekiel przyszedł jej na ratunek, owijając koszulą jej otwartą ranę, zapobiegając krwotokowi. Wdzięczna za pomoc, Shiva nigdy nie okazywała żadnej wrogości wobec Ezekiela, przez co obaj nawiązali bliską więź.[1]

Po apokalipsie

W jakimś czasie po wybuchu apokalipsy udał się on ponownie do zoo, w którym pracował, gdzie zastał samotną, wystraszoną i wygłodzoną Shivę na swoim wybiegu. Mężczyzna uwolnił ją i wspólnie zaczęli swoją podróż, w czasie której tygrysica go chroniła, po pewnym czasie Ezekiel zebrał całkiem dużą ilość ludzi i wraz z nimi założył społeczność zwaną Królestwem, której stał się liderem.

Sezon 7

"The Well"

Ezekiel przedstawia siebie oraz Jerry'ego.

"Last Day on Earth"

Ezekiel znienacka atakuje Zbawców w Aleksandrii.

Sezon 10

"Look at the Flowers"

Ezekiel śmieje się z trupów, chwilę później spotykają Juanitę Sanchez.

"The Tower"

Ezekiel idzie wraz z Yumiko, Księżniczką i Eugene'em na środku pola minowego.

"A Certain Doom"

Ezekiel jedzie na rowerze wraz z Yumiko, Juanitą i Eugenem. Później Ezekiel pociesza Eugene'a gdy traci wiarę w spotkanie ze Stephanie podczas, gdy Yumiko i Księżniczka próbują naprawić rower. Po zmierzchu zostaje z nimi otoczony przez żołnierzy Wspólnoty którzy nakazali mu rzucić broń i bez wahania ją opuszcza.

Sezon 11

"Acheron: Część I"

Ezekiel wystąpi w tym odcinku.

"Acheron: Część II"

Ezekiel wystąpi w tym odcinku.

"Out of the Ashes"=

Ezekiel wystąpi w tym odcinku.

"Promises Broken"

Ezekiel wystąpi w tym odcinku.

Relacje

Shiva

Shiva dla Ezekiela był kimś, kto od początku apokalipsy był na jego wyciągnięcie ręki. Jest on do niego bardzo przywiązany i darzy go ogromnym szacunkiem. W każdej bitwie, w której on był wraz nim, ratował życia jego żołnierzom oraz jemu. Gdy Shiva wraz z kulejącym Ezekielem zostaje otoczony przez grupę zombie, to Ezekiel próbuje go uratować, lecz nieskutecznie. Umiera na jego oczach, a Ezekiel był zdruzgotany jego widokiem.

Carol Peletier

Mężczyzna wydaje się być pod dużym wrażeniem umiejętności bojowych, mądrości i niespotykanego sprytu Carol, przez co darzy ją również dosyć dużym szacunkiem i uznaniem. Ezekiel bardzo ufa kobiecie i czuje, iż są oni w pewien sposób do siebie podobni, bowiem oboje udają kogoś, kim tak naprawdę nie są, dodatkowo to właśnie jej jako jednej z nielicznych postanowił zdradzić kim tak naprawdę jest i kim był zanim wybuchła epidemia. Można również przypuszczać, iż mężczyzna darzy Carol nieco większym uczuciem, niż mogłoby się z początku wydawać.

Z początku, gdy Carol widzi to, jak się żyje w Królestwie, to nie jest przekonana co do jego szczerej dobroci wobec swoich mieszkańców. Zachowuje się ona wobec niego, jak MIchonne wobec Gubernatora, gdy ona nie była przekonana do tego, że się w Woodbury żyje "dobrze". Doskonale ona już wiedziała, na co było stać takie osoby, robiące na innych dobre wrażenie. Ostatecznie ucieka do pobliskiego domku niedaleko Królestwa, gdzie żyje ona samotnie.

Po tym, jak Carol spotkała się z Darylem i Morganem, to wraca ostatecznie do Królestwa Ezekiela. Jest ona jedną z jego żołnierek podczas bitwy pod Alexandrią i ratuje innych od opresji Negana wraz z nim. Po 2. ataku na Zbawców, Carol i Ezekiel do siebie się zbliżają.

Morgan Jones

Mężczyzna od początku darzył Morgana dużym szacunkiem i uznaniem, bowiem podziwia jego umiejętności bojowe i mądrość, a zarazem dość osobliwy charakter. Poza tym darzy go również dużym zaufaniem, bowiem to właśnie jemu jako jednemu z nielicznych zdradził tajemnicę, dotyczącą handlu ze Zbawcami.

W trakcie pobytu w Królestwie, został on jego doradcą. Podczas spotkania Ezekiela z Rickiem, był on poproszony o wydanie werdyktu dotyczącego przyłączenia się Królestwa do wojny ze Zbawcami. Zgodził się i dzięki temu, Królestwo postanowiło walczyć ze Zbawcami

Benjamin

Swego czasu Ezekiel bardzo blisko przyjaźnił się z ojcem chłopaka, przez co po jego śmierci traktuje on Benjamina jak własnego syn. Stara się mu pomagać jak tylko potrafi. Pragnie, aby on kiedyś stanął u jego boku i zajął jedno z najważniejszych stanowisk w Królestwie. Zostaje on przez niego wysłany do Morgana, gdzie on ma go nauczyć walczyć. Niestety Benjamin nie miał szans wykazać się umiejętnością walki i umiera z wykrwawienia się przez postrzał z pistoletu przez Gavina.

Rick Grimes

Rick nie miał zbyt bliskiego kontaktu z nim na początku. Przekonał go wraz ze swoją ekipą z Alexandrii, aby jego wioska dołączyła się do wojny ze Zbawcami.

Zabite ofiary

Ta lista przedstawia ofiary zabite przez Ezekiela:

  • Nelson (Spowodowano)
  • Kevin (Zombie)
  • Lance (Razem z innymi żołnierzami Milicji)
  • 1 nieznany maruder (Bezpośrednio lub spowodowano)
  • 2 nieznanych Złomiarzy
  • 2 nieznanych żołnierzy Królestwa (Zombie)
  • przynajmniej 35 nieznanych Zbawców (5 bezpośrednio, 30 razem z innymi żołnierzami Królestwa, 4 zombie)
  • 1 nieznany mieszkaniec Wzgórza (Zombie)
  • prawdopodobnie kilku bezimiennych Szeptaczy
  • 1 koń (Z litości)
  • Niezliczona ilość zombie oraz ludzi

Wystąpienia

Odcinki 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Sezon 1
Sezon 2
Sezon 3
Sezon 4
Sezon 5
Sezon 6
Sezon 7
Sezon 8
Sezon 9 👁
Sezon 10
Sezon 11
Występuje Głos jest słyszany
👁 Występuje bez kwestii Występuje w retrospekcji
Występuje jako szwendacz 🖼 Występuje na fotografii/filmie
Występuje jako zwłoki Występuje w halucynacji/śnie

Odniesienia

Postacie - Serial TV
Rodzina Grimes JudithRickCarlLori
Centrum Kontroli Chorób EdwinCandace
Personel Wojskowy WellesWilsonBradySeanFranklinCoxCallaway
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Wilki OwenAphid
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Strażnicy ElijahFrostAgathaDuncanColeMayaAinsleyGusBillyJen
Rodzina Mays Pan MaysMaysPani Mays
Valak's Vipers Craven
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter
Advertisement