Walking Dead Wiki
Advertisement
Walking Dead Wiki

Frank Darabont to nagradzanym Oskarem reżyser, scenarzysta i producent. Opracował i wyprodukował pierwszy sezon i część drugiego sezonu The Walking Dead AMC.

Biografia

Darabont urodził się w obozie dla uchodźców 28 stycznia 1959 r. W Montbeliard we Francji, syn węgierskich rodziców, którzy uciekli z Budapesztu podczas nieudanej rewolucji węgierskiej w 1956 r. Przywieziony do Ameryki jako niemowlę, osiadł z rodziną w Los Angeles i uczęszczał do Liceum Hollywood. Jego pierwsza praca w filmach była jak asystent przy produkcji niskobudżetowego filmu Piekielna noc z 1981 roku. Następne sześć lat spędził pracując w dziale sztuki jako komentator i budując scenografię, starając się zostać scenarzystą. Jego pierwszy dorobek twórczy miał miejsce w 1987 roku w filmie Koszmar z ulicy Wiązów 3: Wojownicy snów.

Darabont jest jednym z zaledwie sześciu filmowców w historii, z unikalnym wyróżnieniem, za jego dwa pierwsze filmy fabularne które otrzymały nominacje do Oscara za najlepszy film: z 1994 roku Skazani na Shawshank (w sumie siedem nominacji), i z 1999 roku Zielona mila (cztery nominacje),. Sam Darabont zebrał nominacje do Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany dla obu filmów (oba oparte na pracach Stephena Kinga), a także nominacje dla obu filmów od Gildii reżyserskiej Ameryki oraz nominację dla nagrody Writers Guild of America za Skazani na Shawshank.

Napisane odcinki

Sezon 2

Odcinki reżyserowane

Sezon 2

Advertisement