FANDOM

Gareth - bohater jak i Antagonista w serialu The Walking Dead, jeden z ocalałych z apokalipsy, antagonista, lider mieszkańców Terminus.Jest głównym antagonistą 1 połowy sezonu 5

Przed apokalipsąEdytuj

Miejsce - nieznaneEdytuj

Nic nie wiadomo o życiu Garetha sprzed wybuchu apokalipsy.

Po apokalipsieEdytuj

Sezon 4Edytuj

"A"Edytuj

Podczas skradania się do Terminus, Rick, Carl, Daryl i Michonne trafiają na halę. Tu spotykają Garetha. Ten pyta o cel ich przybycia, bojąc się, że towarzysze chcą ich okraść. Rick informuje go, że szukają schronienia. Gareth nakazuje im opuścić broń i ostrzega czwórkę, by nie próbowali wykonać czegoś głupiego. Przywódca Terminus prosi Alexa, by ten pokazał im jak wygląda ich miejsce pobytu. Podczas zwiedzania, Rick dostrzega, że mieszkańcy posiadają rzeczy, które należały do towarzyszy z Atlanty (np. Ponczo Daryla, zegarek Glenna). Gareth twierdzi, że wszystkie rzeczy zostały przez nich odnalezione, Jednak Rick podejrzewa, że to kłamstwo. Jeden z mieszkańców, chcąc trafić w Grimesa, zabija nieumyślnie Alexa, którym Rick posłużył się, używając go jako zakładnika. Dochodzi do strzelaniny, w której to w trakcie przybyli starają się uciec. Natrafiają na tajemniczą świątynię. Uciekają dalej, trafiając na główny dziedziniec. Okazuje się, że czwórka wpada w zasadzkę. Gareth nakazuje, by Carl podążył do pociągowego wagonu z napisem "A". Po chwili dołącza do nich Michonne, Daryl i Rick. W wagonie znajdują się inni: Maggie, Sasha, Rosita, Tara, Bob, Abraham, Eugene i Glenn.

Sezon 5Edytuj

"No Sanctuary" Edytuj

Kilka członków Terminus wyciąga cztery osoby z wagonu A (Ricka, Daryla, Boba, Glenna) oraz cztery osoby z wagonu B. Ubezwłasnowolnionych przyciągają do ubojni. Hala posiada pojemniki na segregację mięsa, spływalnię krwi oraz stół do porcjowania (Tu, w tej chwili, ktoś z ekipy Garetha kroi ciało Alex'a). Przyprowadzeni klęczą przed korytem. Jeden z członków Terminus dokonuje uboju ludzi z wagonu B. Podczas gdy trzech ma podcięte gardła, do hali przychodzi Gareth. Ten prowadzi w zeszycie rozpiskę utraconych naboi. Jeden z jego towarzyszy nie dokonał danej weryfikacji. Oboje rozmawiają, nagle Bob postanawia wykorzystać okazję, by wpłynąć na Garetha. Bob informuje o możliwości zmiany tego świata na lepszy, dodając, że jeden z członków jego ekipy wie jak zwalczyć wirusa. Nakłania go by wyruszył z nimi do Waszyngtonu. Gareth nie jest zainteresowany. Zwraca się do Rick'a. Chce by ten powiedział co ukrył w torbie schowanej w lesie. Rick mówi mu o zawartości. Nakłania by uwolnił go, a ten pokaże mu gdzie jest ekwipunek. Gareth jednak znowu nie jest zainteresowany i prosi swoich ludzi by ci pospieszyli się z ubojem ze względu na zbliżający się obrządek. W chwili gdy zabierają się do Glenn'a, nagle dochodzi do strzałów i wybuchu. Zaniepokojony Gareth wychodzi na zewnątrz. Podczas zamieszania Rick uwalnia się i zabija członków Terminus, tych - którzy chcieli przerobić ich na mięso. Podczas ucieczki przez zasieki ustawione w koło Terminus, Gareth zostaje postrzelony w ramię (przez Ricka).

W retrospekcjach widzimy Garetha uwięzionego w wagonie. Terminus zostaje opanowane przez innych ludzi. Alex żałuje, że grupa zdecydowała się na wywieszenie znaków informujących o sanktuarium. Gareth przebywa tu ze swoim bratem, matką i innymi którzy w chwili obecnej należą do grupy Terminus. Okazuje się, że wszyscy obecni mieszkańcy sanktuarium doznali wiele krzywd ze strony przybyłych. Byli bici, poniżani, a wiele kobiet zgwałcono. Gareth informuje matkę, że albo jest się zwierzyną, albo rzeźnikiem - że utracone schronienie będzie znowu należeć do nich.

"Strangers" Edytuj

Gareth pojawia się na koniec odcinka. On i jego "ludzie" porwali Bob'a, gdy ten był przed kościołem. Osoba, której nie da się określić, gdyż była zamaskowana (najprawdopodobnej był to Gareth), uderzyła Bob`a w tył głowy, po czym nieprzytomne ciało zabrali w okolice szkoły. Potem widzimy, jak Bob przebudza się. Gareth schyla się i opowiada mu o tym, iż to nie jego wina, że tacy są (jego towarzysze). Na początku nie wiadomo, o co dokładnie mu chodziło. W pewnym momencie mężczyzna z kieszeni w spodniach wyciąga kawałek mięsa. Bob schyla się i zauważa, że porywacze odcięli i upiekli jego nogę i zaczyna panikować. Gareth mówi mu: "Jeśli polepszy ci to nastrój, to wiedz, że smakujesz o wiele lepiej, niż sądziliśmy."

"Four Walls and a Roof" Edytuj

Gareth wraz ze swoją grupą dowiadują się że Bob,którego jedli w poprzednim odcinku został ugryziony i wszyscy wpadają w panikę.Gareth zapewnia że po ugotowaniu mięsa jest ono bezpieczne.

Cała jego grupa wraz z nim udają się do kościoła gdzie ukrywa się kilku ocalałych i gdy mają już niszczyć drzwi by się do nich dostać z cieni wyjawia się Rick i strzela do Gareth'a co w rezultacie daje utrate palców przez Gareth'a.

Gareth błaga Rick'a ale ten mówi że złożył mu już obietnice i maczetą z czerwoną rękojeścią zabija Gareth'a

Zabite ofiaryEdytuj

Lista ofiar zabitych przez Garetha:

  • Alex (pośrednio przyczynił się do jego śmierci)
  • Sam (pośrednio przyczynił się do jego śmierci)
  • co najmniej 3 jeńców Terminus (pośrednio przyczynił się do ich śmierci)
  • niezliczona ilość zombie i nieznanych ludzi

Śmierć Edytuj

Gareth wraz z ocalałymi mieszkańcami Terminusa udaje się do kościoła Św. Sary aby pojmać część grupy która została z Bobem. Podczas gdy wydaje rozkaz ostrzału do kościoła wchodzi Rick z resztą grupy, zabija dwóch łowców, a reszcie nakazuje się poddać. Gareth prosi o darowanie życia Ricka. Starszy Grimes mówi, że musi dotrzymać wcześniej danego słowa ("No Sanctuary") i przecina Garethowi głowę maczetą z czerwoną rękojeścią.

RelacjeEdytuj

AlexEdytuj

Alex był bratem Garetha. Nie żyje. Zabity przez Ricka

[jeśli możesz, rozbuduj artykuł, klikając w edycję]

MaryEdytuj

Mary była matką Garetha. Nie żyje, została zabita przez Carol

WystąpiłEdytuj

Serial TVEdytuj

Sezon 4Edytuj

Sezon 5Edytuj

CiekawostkiEdytuj

1.Gareth jest serialową adaptacją postaci o nazwie Chris,która w komiksie przewodziła grupie o nazwie "łowcy"
2.W zwiastunie sezonu 5 Gareth mówi Rick'owi że udadzą się do DC po wykonanie szczepionki,ale w serialu nie było tej sceny
  • Jak się potem okazało był to chwyt który miał zmylić fanów

Zobacz teżEdytuj

Postacie - Serial TV
Ocalali po więzieniu EugeneRositaChristopher
Kościół św. Sary Gabriel
Wilki OwenAphid
Oceanside CyndieRachelBeatriceJulesKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Schronienie Magazynowe CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameViolet