FANDOM

"Guts" to drugi odcinek pierwszego sezonu The Walking Dead AMC. Jest to drugi odcinek serialu ogółem. Miał premierę 7 listopada, 2010 roku. Został napisany przez Franka Darabonta i wyreżyserowany przez Michelle MacLaren.

Wątek Edytuj

Rick nieświadomie powoduje, że grupa ocalałych zostaje uwięziona przez szwendaczy. Dynamika grupy przechodzi od oskarżeń do przemocy, ponieważ Rick musi stawić czoła wrogowi znacznie bardziej niebezpiecznemu niż nieumarli.

StreszczenieEdytuj

W obozie w kamieniołomie poza Atlanty ocaleni są zajęci różnymi zadaniami. Z dachu kampera, Dale obserwuje obóz. W międzyczasie Amy wrzuca grzyby z wiadra do miski trzymanej przez Lori, która siedzi przy ognisku. Amy pyta, jak stwierdzić, czy grzyby są trujące, na co Lori odpowiada, że musieliby je zjeść, żeby wiedzieć. Amy, niezadowolona z tej metody, mówi Lori, żeby poprosiła Shane'a, kiedy wróci. Lori kiwa głową, zanim wymawia się, by poszukać więcej grzybów w lesie. Mówi swojemu synowi Carlowi, który bawi się w błocie, żeby został tam, gdzie Dale może go widzieć. "Tak, mamo," mówi Carl. Dale również mówi Lori, żeby nie posuwała się za daleko. "Jak coś zobaczysz, krzycz. Przybiegnę" - mówi.

Lori sama kieruje się do lasu, wytrącona z równowagi odgłosami łamania gałęzi i poruszających się krzaków, podczas gdy schyla się, by poszukać więcej grzybów. Nagle ktoś chwyta ją od tyłu. Lori walczy, ale wkrótce zdaje sobie sprawę, że to Shane, przygniatając ją do ziemi. "Ile mamy czasu?" pyta, całując ją. "Wystarczy," odpowiada Lori i oboje zaczynają się rozbierać. Lori nosi obrączkę Ricka na medalionie na szyi, którą ona i Shane patrzą z błyskiem winy, zanim zdejmuje medalion i kładzie go na trawie. Następnie oboje uprawiają seks.

W Atlancie, zamknięty w wojskowym czołgu, Rick mówi przez CB radio: "Słuchaj no ty. Przyznam, że jestem trochę zaniepokojony". Głos młodego mężczyzny odpowiada, że Rick jest otoczony przez szwendaczy i radzi mu, aby uciekał, gdy są rozproszeni i zajęci jedzeniem jego konia. Rick pyta, czy mężczyzna po drugiej stronie może zobaczyć jego torbę z bronią, ale odpowiada, że nie ma takiej opcji. Rick zbiera granat od zabitego żołnierza i łopatę z podłogi czołgu. Wyskakuje przez górny właz i posyła chodzika z łopatą, zeskakuje ze zbiornika i biegnie pobliskim chodnikiem w kierunku alejki, strzelając po drodze do szwendaczy. Odwraca się za róg i jest zaskoczony przez młodego mężczyznę, który okazuje się być tym, który rozmawiał z nim wcześniej przez radio czołgowe. Wbiegają po drabinie na dach, zatrzymując się, aby złapać oddech na platformie w połowie wysokości. Glenn przedstawia się, a Rick dziękuje mu za uratowanie życia.

Kiedy przechodzą przez dach, Rick pyta Glenna, dlaczego wystawił mu szyję, na co Glenn odpowiada, "Głupia, naiwna nadzieja, że kiedyś ktoś też mnie wyciągnie z gówna. Chyba jestem większym durniem niż ty," pozostawiając go zamyślonego. Glenn prowadzi Ricka na dół po schodach do alejki, która jest wolna od wszystkich oprócz czterech szwendaczy dzięki blokadzie autobusowej. Glenn kontaktuje się radiem do swojej grupy, zachęcając dwojga ludzi ubranych w sprzęt bojowy i wymachujących kijami bejsbolowymi do wyłonienia się z budynku i pokonania szwendaczy. Rick i Glenn wpadają do budynku, a za nimi ludzie w strojach bojowych.

W sklepie Andrea celuje pistoletem w twarz Ricka, wściekła z powodu jego lekkomyślności. "Zginiemy przez ciebie," mówi mu. Morales informuje Ricka, że jego strzały przyciągnęły liczne hordy szwendaczy. "Zadzwoniłeś na obiad," Andrea burzy się, gdy uwaga grupy zwraca się do tłumu szwendaczy na zewnątrz, którzy trzaskają o zewnętrzne szklane drzwi, wściekle próbując dostać się do środka.

Grupa pyta Ricka o to, co robił, włócząc się bez celu po ulicach Atlanty. Próbuje wyjaśnić, że próbował podążać za helikopterem. Jacqui sugeruje, że to tylko halucynacja. "Widziałem," mocno upiera się Rick. T-Dog próbuje nawiązać kontakt radiowy z inną nieznaną grupą, ale nie otrzymuje sygnału, zastanawiając się, czy mogliby mieć więcej szczęścia na wyższym terenie. Nagle słychać stłumione strzały. "O Boże, czy to Dixon?" Andrea mówi z niedowierzaniem, kiedy wszyscy wychodzą, by zbadać sprawę.

CDN.

Pozostała obsadaEdytuj

GościnnieEdytuj

NieprzypisaniEdytuj

ZginęliEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwsze wystąpienie - Andrea.
  • Pierwsze wystąpienie - Merle Dixon.
  • Pierwsze wystąpienie - Theodore Douglas.
  • Pierwsze wystąpienie - Jim.
  • Pierwsze wystąpienie - Morales.
  • Pierwsze wystąpienie - Jacqui.
  • Pierwsze wystąpienie - Glenn Rhee. (fizycznie)
  • Pierwsze (i ostatnie) wystąpienie - Wayne Dunlap. (zombie)
  • Tytuł odcinka, "Guts" (pol. wnętrzności/odwaga), odnosi się do Ricka i Glenna, którzy używają wnętrzności szwendacza, aby ukryć swój zapach, aby pomóc grupie uciec z Atlanty.
    • Może również odnosić się do faktu, że Rick ma 'odwagę' stawić czoła Merle'owi i wyciągnąć grupę z tak tragicznej sytuacji w domu towarowym.
  • Dodge Challenger, który kradnie Glenn, to ten sam samochód, który Walter White kupuje dla swojego syna w innej serii AMC, Breaking Bad.[1]
    • Dodatkowo w odcinku Breaking Bad "Problem Dog" Walt ma sprzedać samochód osobie o imieniu Glenn.
  • Furgonetka, którą Rick jedzie z grupą do Atlanty, to furgonetka firmy o nazwie Ferenc Builders. Darabont Ferenc to nazwisko rodowe twórcy programu, Franka Darabonta.
  • Scena, w której Merle Dixon zaczyna strzelać z karabinu snajperskiego na dachu w Atlancie, wywołała trochę chaosu w prawdziwym życiu. Niektórzy ludzie nie wiedzieli, że są dodatkowymi w filmowaniu i myśleli, że Michael Rooker był snajperem i powiadomili policję. W rzeczywistości pojawił się oddział SWAT, a nieporozumienie zostało wyjaśnione.
  • Piosenka odtwarzana pod koniec odcinka, kiedy Glenn uciekał z Atlanty z Dodge Challengerem, to I'm a Man z zespołu Black Strobe.
  • Kiedy Rick pyta Glenna, dlaczego próbował go uratować, Glenn odpowiedział: "Głupia, naiwna nadzieja, że kiedyś ktoś też mnie wyciągnie z gówna." Ten cytat zapowiada nieuchronny los Glenna w "The Day Will Come When You Won't Be", a Rick zastanawia się nad tym w "Say Yes".
  • W "The First Day of the Rest of Your Life", Maggie mówi Rickowi, w jaki sposób podjęto decyzję, by mu pomóc, kiedy Glenn zdecydował się uratować życie Ricka i że wszystko, co nastąpiło po tym, wynikało z tej decyzji.
  • Sztuczka Ricka z wnętrznościami szwendacza jest później używana w "No Sanctuary", "Start to Finish", "No Way Out" i "The Big Scary U".
    • W tym ostatnim odcinku Negan ujawnił, że używanie sztuczki czasami powoduje, że ludzie chorują, jak to się dzieje w przypadku Gabriela Stokesa. Co zauważalne, Rick ostrzega wszystkich, aby nie pozwolili, aby wnętrzności dostały się na skórę i oczy, i wszyscy zachowują dodatkowe środki ostrożności podczas obchodzenia się z wnętrznościami. Odbywa się to we wszystkich poza "The Big Scary U", kiedy Negan i Gabriel nie mają możliwości podjęcia dodatkowych środków ostrożności i Gabriel choruje.

Porównania komiksowe Edytuj

Shane i Lori uprawiający seks w lesie, wierząc, że Rick nie żyje, jest adaptacją z Wydania 37.

CDN.

Pomyłki/BłędyEdytuj

  • Kiedy Rick podnosi granat odłamkowy M67 z czołgu, ma on wyraźnie niebieską dźwignię bezpieczeństwa. Oznacza to, że jest to granat treningowy M69, który jest całkowicie niebieski. Rzeczywista M67 jest całkowicie zielona.
  • Niektórzy szwendacze w tym odcinku są wyraźnie bardziej zręczni i zwinni niż w pozostałej części serii. To przeczy konwencjonalnemu poglądowi, że szwendacze mają wystarczającą zdolność umysłową, aby zaspokoić swoje podstawowe zapotrzebowanie na pożywienie. Można zręcznie trzymać nad głową duży kamień i wielokrotnie wbijać go w szklane drzwi domu towarowego - używanie narzędzi to zaawansowana umiejętność. Później jeden ze szwendaczy wykazuje dużą zwinność, przeskakując ogrodzenie na placu budowy.
  • Kiedy Rick i Glenn docierają do ciężarówki na placu budowy, są zmuszeni wycofać się z hordy szwendaczy. Rick patrzy za siebie, żeby się cofnąć, chociaż ciężarówka nie ma tylnej szyby. Musiałby spojrzeć w swoje boczne lusterka, żeby zajrzeć do tyłu.
  • Kiedy Rick po raz pierwszy spotyka grupę, Andrea celuje w niego bronią. Kiedy kamera zmienia perspektywę, jej palec na przemian leży na spuście.
  • W scenie w której Morales i Rick rąbią siekierą ciało szwendacza, Morales zakłada osłonę na głowę, w zależności od ujęcia osłona znajduję się na głowie Moralesa lub jej nie ma.
  • Kiedy Rick strzelił ze swojej Beretty 92FS, oddał tylko 14 strzałów, zanim skończyła się amunicja. Jednak rozmawiając z Glennem przez radio wspomniał, że ma 15 kul. (Niekoniecznie jest to błąd fabuły, ale być może błąd postaci, ponieważ pełny magazynek do Beretty 92FS ma 15 nabojów, a Rick mógł pomyśleć, że magazyn jest pełny).
  • Rick mówi Glennowi, że zwijane drzwi znajdują się przed Domem Towarowym Atlanty. Jednak są wyraźnie z tyłu.

Odniesienia Edytuj

  1. April Sperry, Teoria Fanowska sugeruje, że 'Breaking Bad' może być prequelem 'The Walking Dead', The Huffington Post, (1 kwietnia, 2014).
Odcinki The Walking Dead
Sezon 1 "Days Gone Bye" • "Guts" • "Tell It to the Frogs" • "Vatos" • "Wildfire" • "TS-19"
Sezon 2 "What Lies Ahead" • "Bloodletting" • "Save the Last One" • "Cherokee Rose" • "Chupacabra" • "Secrets" • "Pretty Much Dead Already" • "Nebraska" • "Triggerfinger" • "18 Miles Out" • "Judge, Jury, Executioner" • "Better Angels" • "Beside the Dying Fire"
Sezon 3 "Seed" • "Sick" • "Walk With Me" • "Killer Within" • "Say the Word" • "Hounded" • "When the Dead Come Knocking" • "Made to Suffer" • "The Suicide King" • "Home" • "I Ain't a Judas" • "Clear" • "Arrow on the Doorpost" • "Prey" • "This Sorrowful Life" • "Welcome to the Tombs"
Sezon 4 "30 Days Without An Accident" • "Infected" • "Isolation" • "Indifference" • "Internment" • "Live Bait" • "Dead Weight" • "Too Far Gone" • "After" • "Inmates" • "Claimed" • "Still" • "Alone" • "The Grove" • "Us" • "A"
Sezon 5 "No Sanctuary" • "Strangers" • "Four Walls and a Roof" • "Slabtown" • "Self Help" • "Consumed" • "Crossed" • "Coda" • "What Happened and What's Going On" • "Them" • "The Distance" • "Remember" • "Forget" • "Spend" • "Try" • "Conquer"
Sezon 6 "First Time Again" • "JSS" • "Thank You" • "Here's Not Here" • "Now" • "Always Accountable" • "Heads Up" • "Start to Finish" • "No Way Out" • "The Next World" • "Knots Untie" • "Not Tomorrow Yet" • "The Same Boat" • "Twice as Far" • "East" • "Last Day on Earth"
Sezon 7 "The Day Will Come When You Won't Be" • "The Well" • "The Cell" • "Service" • "Go Getters" • "Swear" • "Sing Me a Song" • "Hearts Still Beating" • "Rock in the Road" • "New Best Friends" • "Hostiles and Calamities" • "Say Yes" • "Bury Me Here" • "The Other Side" • "Something They Need" • "The First Day of the Rest of Your Life"
Sezon 8 "Mercy" • "The Damned" • "Monsters" • "Some Guy" • "The Big Scary U" • "The King, the Widow, and Rick" • "Time for After" • "How It's Gotta Be" • "Honor" • "The Lost and the Plunderers" • "Dead or Alive Or" • "The Key" • "Do Not Send Us Astray" • "Still Gotta Mean Something" • "Worth" • "Wrath"
Sezon 9 "A New Beginning" • "The Bridge" • "Warning Signs" • "The Obliged" • "What Comes After" • "Who Are You Now?" • "Stradivarius" • "Evolution" • "Adaptation" • "Omega" • "Bounty" • "Guardians" • "Chokepoint" • "Scars" • "The Calm Before" • "The Storm"
Sezon 10 "Lines We Cross" • "We Are the End of the World" • "Ghosts" • "Silence the Whisperers" • "What It Always Is" • "Bonds" • "Open Your Eyes" • "The World Before" • "Squeeze" • "Stalker" • "Morning Star" • "Walk With Us" • "What We Become" • "Look at the Flowers" • "The Tower" • "A Certain Doom"
Sezon 11 TBA