FANDOM

James - to jeden z bohaterów gry The Walking Dead: The Final Season. Po wybuchu epidemii zadawał się z grupą "Szeptaczy", do czasu gdy zobaczył, do czego są zdolni. Wtedy ich opuścił i po raz pierwszy w życiu był zdany sam na siebie. Poznajemy go w epizodzie 2. "Suffer The Children", gdy ratuje AJ'a i Clementine.

Przed apokalipsą Edytuj

James pochodzi z Washington. Jego ojciec prowadził budkę z jedzeniem, a on mu pomagał. W tamtym czasie był w relacji z chłopakiem o imieniu Charlie.

W czasie apokalipsy Edytuj

Razem ze swoim chłopakiem dołączył do grupy "Szeptaczy", która żyła wśród szwendaczy. Z czasem grupa złamała dotychczasowe zasady i zaczęła zabijać. Gdy mieli napaść na pewien obóz, James odszedł i od tamtego czasu był zdany sam na siebie.

"Suffer The Children"

James po raz pierwszym pojawia się w drugim epizodzie gry, "Suffer The Children". Widząc Lilly i Abel'a obezwładniających Clementine i AJ'a, wysyła hordę szwendaczy by im pomóc. Gdy okazuje się, że Alvin Jr. jest postrzelony, chłopak karze głównej bohaterce iść za sobą i zabiera ją do swojego obozu. Pomaga Clem wyjąć śród z ciała dzieciaka i oferuje im pomoc. Po zapoznaniu się z dwójką daje im jedzenie - zależnie od wyboru gracza, Clementine może je przyjąć lub nie. Gdy blisko nich pojawia się szwendacz, James prosi dziewczynę by go nie zabijała, a zamiast tego odwróciła jego uwagę. Tutaj ponownie to gracz jest osobą, która decyduje co się stanie. Później były członek Szeptaczy oznajmia Clementine, że musi ratować przyjaciół, gdyż Lilly i Abel łatwo sobie nie odpuszczą kolejnej dawki potencjalnych żołnierzy.

Po nocy, gdy robi się jasno, James odprowadza Clem i AJ'a pod bramę szkoły. Willy strzela strzałą tuż pod nogi chłopakowi, myśląc, że jest potworem. Mimo prośby głównej bohaterki by został z nimi, James odrzuca propozycje mówiąc, że nie jest gotowy.

"Broken Toys"

Clementine idzie do obozu James'a razem z AJ'em, by poprosić go o pomoc. Okazuje się, że jego obóz jest pełen szwendaczy, a on ma zranioną rękę. Clem musi mu pomóc znaleźć jego maskę i plecak, przy czym musi się starać, by nie zabić żadnego potwora.

Po wykonanej misji James zabiera dwójkę w pewne miejsce, mówiąc, że tylko w ten sposób zrozumieją, o co proszą. Docierają do starej, drewnianej szopy pełnej szwendaczy. Chłopak daje dziewczynie swoją maskę i karze jej przedrzeć się przez masę nieprzyjaciół i dotknąć dzwonków wietrznych. Mimo wszystko, Clementine wykonuje to zadanie. James pyta się jej wtedy, czy nadal widzi w szwendaczach tylko potwory, czy może coś więcej. Zależnie od wyboru gracza, Clem może przyznać mu racje lub nie, a także skłamać. James wyznaje, że w swoim życiu zabił mnóstwo szwendaczy i ludzi, oraz jest przerażony faktem, że mały AJ również kogoś zabił. Po dłuższej wymianie zdań chłopak postanawia pomóc szkole odzyskać przyjaciół.

James dołącza do reszty tuż przed wtargnięciem na teren Delty - przestrasza swoją maską Ruby, zachwyca Willy'ego i śmieje się z żartu Louisa (zależne od wyboru gracza). Następnie prosi Clem na stronę. Tam opowiada jej o swojej przeszłości - o Charlie'm, o jego zmianie, o Szeptaczach. Prosi dziewczynę, by nigdy więcej nie pozwoliła AJ'owi zabijać, ponieważ on wie, jakie konsekwencje tego czekają go w przyszłości. Zależnie od wyboru gracza, Clementine może się z nim zgodzić, lub nakrzyczeć, by nie wtrącał się w jej sprawy.

Po dłuższym czasie Lilly łapie James'a i wyjaśnia AJ'owi, dlaczego tacy ludzie jak on są okropni. Chłopak w kilku słowach wyzywa przywódczynię Delty i karze Alvinowi Jr. jej nie słuchać. Gdy w towarzystwie pojawia się Clem, która obezwładnia Lilly, AJ zaczyna kierować pistolet w stronę dorosłej kobiety. James prosi chłopczyka by nic jej nie robił, ponieważ nie jest już utrapieniem dla nikogo. Wybór należy do Clem:

  • Jeśli karze AJ'owi zabić Lilly:

AJ wyładowuje cały magazynek na kobietę, a James jest zrozpaczony.

  • Jeśli karze AJ'owi opuścić broń:

James zabiera dziecku pistolet, po czym Lilly wstaje i zabija byłego członka szeptaczy, wbijając nóż w jego plecy.

Relacje z innymi Edytuj

Clementine

James pomaga Clementine obezwładnionej przez Lilly i Abel'a w drugim epizodzie. Pomaga jej z poszkodowanym AJ'em i daje jej jedzenie. W "Broken Toys" zgadza się pomóc jej w ratowaniu przyjaciół, wydaje się ją lubić, gdyż dzieli się z nią swoją historią. Daje jej rady i jest z nią szczery.

Alvin Jr.

Pomaga mu po postrzeleniu, daje jedzenie. Jest przerażony faktem, że taki młody dzieciak już kogoś zabił. Martwi się o jego przyszłość. AJ bardzo lubi James'a i nazywa go swoim przyjacielem.

Louis

Chłopacy nie mieli jako takiej okazji by się poznać, jednak Louis wywarł dość dobre pierwsze wrażenie na James'ie witając go żartem. Przed tym, w drugim epizodzie, Lou jest wyraźnie nie zadowolony, gdy Clem podczas gry "ożeń się/przelecieć/zabij" mówi, że poślubiłaby James'a. Gdy Violet wyraża swoje zdanie o nim "Brzmi tajemniczo", Louis komentuje "Dziwne. Wymawiasz 'przerażająco' inaczej niż ja".

Violet

Zanim ma okazje go poznać, ma żal do Clem o nadmierne ufanie mu i przyprowadzanie go tuż pod bramę szkoły. Wydaje się nie być pewna co do jego osoby i stwierdza, że jest tajemniczy. Przed atakiem na Deltę, gdy tylko James się pojawia, Violet wita go miłymi słowami i przeprasza za zachowanie Willy'ego.

Willy

Chłopiec jest zafascynowany maską James'a i zawstydza go nadmierną ilością pytań. Po zwróceniu mu uwagi przez Clementine przeprasza i uspokaja się trochę.

Ciekawostki Edytuj

1.Jego śmierć(zależnie od wyboru gracza)jest ironiczna z wielu powodów

  • Jest przeciwny zabijaniu szwędaczy i sam zostaje przebity nożem i zostawiony do przemiany w jednego
  • Był przeciwny zabiciu Lilly a sam został przez nią zabity
  • James (jest) był pacyfistą i nie sądził że Lilly może go zabić po darowaniu jej życia