FANDOM

Jim – jeden z drugoplanowych bohaterów występujących w serialu telewizyjnym The Walking Dead (AMC); mężczyzna ocalały po wybuchu apokalipsy zombie, jeden z członków grupy posiadającej obóz w okolicach Atlanty.

WyglądEdytuj

CharakterEdytuj

U postaci tej można zaobserwować silny proces alienacji względem pozostałych ludzi. Można powiedzieć, iż wybudował on emocjonalny mur między sobą, a innymi. Jego egzystencja polegała jedynie na automatycznym przeżyciu bez uczuciowego zaangażowania. Nie będzie błędnym stwierdzenie, że na swój sposób bał się przesunąć wyznaczone przez siebie granice. Próby przywiązania do innych były dla niego rzeczą bardzo przerażającą oraz bolesną, co wynikało z jego wcześniejszych przeżyć. Niemniej, Jim darzył szacunkiem każdego z osobna, mając świadomość iż wszyscy bez wyjątku dają coś od siebie w kwestii utrzymania grupy. Poczucie zachowania bezpieczeństwa stało się dla niego celem priorytetowym. Potrafił przez to narazić samego siebie ratując pozostałych. Należy także wspomnieć o tym, że jako jeden z pierwszych w pełni zaakceptował śmierć stanowiącą nieodzowny element codziennej egzystencji. Nie traktował jej jako końca, a jako nowy początek. wolny od brutalności i szorstkości otaczającego świata.

HistoriaEdytuj

Przed apokalipsąEdytuj

Nie wiadomo zbyt wiele o życiu Jima sprzed wybuchu epidemii, poza tym, iż wraz z rodziną mieszkał w Atlancie oraz specjalizował się w zakresie motoryzacji i mechaniki.

Po apokalipsieEdytuj

Jim jako jedyny członek lokalnej społeczności przeżył czysty horror nowej rzeczywistości już niemalże na samym początku zarazy. Żyjąc w wielotysięcznym mieście miał bezpośredni kontakt z chaosem rozgrywającym się na ulicach czy to w domach. Robił dosłownie wszystko aby utrzymać żonę oraz synów przy życiu. Niestety, nie udało mu się ich w pełni ochronić. Kiedy Atlanta zbliżała się już do definitywnego upadku, a siły wojska z minuty na minutę malały, spora grupa zombie wdarła się do mieszkania Jima atakując jego rodzinę. On sam cudem uszedł z maskary tylko dzięki temu, iż jego własna rodzina została żywcem zagryziona przez żywe trupy. Wydarzenie to miało na niego niezwykle wstrząsający wpływ i mimo połączenia się z innymi ocalonymi nigdy nie wyszedł z ciągle pogłębiającej się depresji.

==

==

Sezon 1"Wnętrzności" W obozie Jim pomaga Dale'owi pracować na wężu chłodnicy RV. Nagle radio trzeszczy i piszczy, a zniekształcona transmisja T-Doga przechodzi, wyjaśniając, że są uwięzieni w domu towarowym, otoczeni setkami piechurów. Jim obserwuje w milczeniu, jak Amy i Shane kłócą się o ratowanie towarzyszy. „Powiedz to żabom” Kiedy Glenn wraca do obozu ze swoim czerwonym sportowym autem, alarmuje się, Jim szybko wyłącza głośny hałas, ciągnąc drut pod maską. Kiedy Carl Grimes i Sophia Peletier odnajdą zombie, on i inni ludzie rzucają się, by go zabić. Zapytany, dlaczego zombie jest tak daleko od miasta i lasu, stwierdził, że prawdopodobnie dlatego, że w mieście uciekało jedzenie. Później, gdy Rick i inni wracają do Atlanty, by odzyskać Merle Dixona i niektóre pistolety, Jim i Dale negocjują umowę z Rickiem, pożyczą mu przecinaki, których potrzebują do zagubienia narzędzi i części samochodowych od furgonetki Ricka. „Vatos” Z powodu snu, którego nie pamięta ani nie rozumie, Jim zaczyna kopać dziury na zboczu wzgórza. Dale podchodzi do Jima ze stołówką z wodą, oferując mu drinka, ponieważ temperatura na zewnątrz wynosi ponad sto stopni. Pyta także Jima, dlaczego kopie dziury, na które Jim nie odpowiada. Zaniepokojony Dale zwraca się do pozostałych osób, które przeżyły, mówiąc, że mogą mieć problem z zachowaniem Jima. Jim podchodzi po raz drugi, Dale i inni. Dale i Shane Walsh próbują porozmawiać z Jimem, prosząc go o przerwę. Jim stara się, żeby wszyscy odeszli, twierdząc, że nikomu nie przeszkadza ani nie rani, więc powinni go zostawić w spokoju. Gdy Shane podchodzi do Jima, Jim staje się wrogi i powściągliwy. Jim jest przywiązany do drzewa przez kilka godzin i uspokaja się, gdy Shane wyjaśnia swoje rozumowanie za związanie go. Jim przeprasza dzieci Carol Peletier i Lori Grimes, które pracują w szkole ze swoimi matkami za ich straszenie. Zapytany, dlaczego kopie, odpowiada, że ​​szczerze nie pamięta. Później tej nocy Jim jest obecny na rozmowę o zegarku Dale'a podczas uczty rybnej, zombie atakują obóz, uruchamiając Jima, by pomóc w obronie pozostałych ocalałych. Podczas ataku zombie Jim zostaje ugryziony przez jednego na brzuch. Zabija też zombie, który ugryzł Amy kijem baseballowym. Gdy zombie zostaną wysłane, Jim mówi, że pamięta, że ​​dziury, które wykopał, były częścią jego snu, sugerując, że są to groby dla poległych.

Edytuj

Postacie z serialu
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
CarolDarylGlennMoralesMirandaLouisElizaAndreaAmyMerleT-DogDaleSophiaEdJacquiJim
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara