FANDOM

Juanita Sanchez, bardziej znana jako "Księżniczka" - ocalała z apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest dobroduszną i energiczną samotną ocaloną, spotkaną przez Eugene'a Portera, Ezekiela i Yumiko którzy wkrótce pozwalają jej dołączyć do nich w ich misji.

Osobowość Edytuj

Ponieważ Juanita od jakiegoś czasu nie miała zbyt wielu kontaktów z innymi ludźmi, wydaje się dość głupia, ale intrygująca dla członków wyprawy. Przyznaje, że od ponad roku jest sama i 'to jest do bani', nawet na początku zastanawiając się, czy trio rzeczywiście było prawdziwe, czy tylko halucynacjami. Niezależnie od tego Juanita jest otwarta, aby spróbować zdobyć zaufanie ocalałych.

Juanita okazuje się niezwykle rozmowna i wyluzowana. W każdej chwili gotowa jest żartować, pomimo powagi sytuacji.

Juanita również wydaje się być bardzo dziecinna, ponieważ ufarbowała włosy na fioletowo i dla zabawy postanowiła założyć różową futrzaną kurtkę i gogle. Nadała sobie także przydomek „Księżniczka” i twierdzi, że nazywanie jej „Królową” sprawiłoby, że brzmiałaby staro i pretensjonalnie. Bez względu na jej beztroski charakter, można ją traktować poważnie w walce i jest w stanie z łatwością pokonać szwendaczy.

Przed apokalipsą Edytuj

Nieznane położenie Edytuj

Niedużo wiadomo o życiu Juanity do czasu wybuchu apokalipsy, ale jej słowami Juanita opisała siebie jako osobę samotną i niezręczną społecznie, która nigdy nie miała żadnych prawdziwych przyjaciół i kiedyś powiedziano jej, że „trudno ją kochać” przez kogoś, być może członka rodziny.

Po apokalipsie Edytuj

Nieokreślone Miasto Środkowoatlantyckie Edytuj

W pewnym momencie apokalipsy Juanita osiadła w opuszczonym mieście Środkowoatlantyckim w większości oczyszczonym z nieumarłych, gdzie znalazła rozrywkę w pozowaniu szwendaczy w dziwnych pozycjach, które przypominały codzienne życie w przesadnych ubraniach. Wspomina, że ostatni raz spotkała innego ocalałego ponad rok przed spotkaniem z Eugenem, Ezekielem i Yumiko.

Sezon 10 Edytuj

"Look at the Flowers" Edytuj

Po przybyciu do opuszczonego miasta w drodze na spotkanie ze Stephanie, Eugene, Ezekiel i Yumiko spotykają wielu szwendaczy dziwnie pozujących do robienia regularnych rzeczy, takich jak dwóch szwendaczy, którzy wydają się organizować przyjęcie z herbatą i sztywny ubrany w mundur policyjny dający mandat, ustawiony przez Juanitę. Po usłyszeniu śmiechu Ezekiela w reakcji na jeden z jej zestawów, Juanita staje twarzą w twarz z trzema, reagując z ogromnym podekscytowaniem na widok innych ocalałych.

"The Tower" Edytuj

Podczas spotkania z grupą Eugene'a, Yumiko pyta o jej imię i czego chce. Urażona jej tonem, Juanita zwraca uwagę, że Yumiko i jej grupa hałasowali i że myślała, że ​​potrzebują pomocy i dalej lamentuje, że pierwsi ludzie, których widziała od ponad roku, okazali się „wstręciuchami”. Ezekiel mówi jej, że po prostu ich zaskoczyła, a oni nie wiedzieli, czy ona atakuje. Oszołomiona mówi grupie, że gdyby chciała ich zaatakować, wycelowałaby w nich karabinem ale twierdzi, że mówiła tylko „cześć”. Jednak Juanita kontynuuje trzymanie grupy na celowniku niepewna co do ich zamiarów. Ezekiel rozładowuje sytuację, twierdząc, że nie chcą jej skrzywdzić i po prostu podziwiają jej „popisy”. Juanita szybko się rozjaśnia i wyjawia, że ​​związała szwendaczy, aby miasto było bardziej żywe. Jest zachwycona, że ​​znów spotkała prawdziwych ludzi, ale potem zastanawia się czy ci, którzy przeżyli, są halucynacjami. Mimo to jest podekscytowana perspektywą rozmowy z potencjalnie prawdziwymi ludźmi i przedstawia się jako Juanita Sanchez ale dodaje, że woli pseudonim "Księżniczka", ponieważ nigdy nie lubiła swojego imienia, a "Królowa" sprawia, że ​​brzmi "staro" i "pretensjonalnie". Po tym, jak Ezekiel przedstawia siebie i swoich przyjaciół, Juanita proponuje oprowadzenie ich po mieście ale Eugene informuje ją, że nie mogą zostać, ponieważ wykonują ważną misję. Nieco zirytowana Juanita nadal oferuje rolę przewodnika po mieście, ale Yumiko odmawia, ponieważ ocaleni jej nie znają. Juanita protestuje przeciwko temu i demonstruje, jak "pomocna" może być, kosząc kilku zbliżających się zimnych swoim karabinem maszynowym. Niestety strzelanina płoszy dwa pozostałe konie grupy i uciekają. Juanita przeprasza, gdy ocalali patrzą na nią gniewnie.

Później grupa omawia dalsze kroki. Ezekiel jest przekonany, że jutro odnajdą konie ale Eugene uważa, że ​​nie mają wystarczająco dużo czasu, a ich szanse na dotarcie na spotkanie zgodnie z harmonogramem są niewielkie, nawet jeśli zaczną iść teraz. Ezekiel proponuje, by zwerbowali pomoc Księżniczki, ale Yumiko sprzeciwia się temu pomysłowi wierząc, że księżniczka jest zbyt samolubna i niestabilna psychicznie, będąc sama przez tak długi czas. Ezekiel nie chce ślepo podążać za księżniczką ale zwraca uwagę, że może wiedzieć, gdzie znaleźć środek transportu. Yumiko jest jednak sceptyczna i uważa, że ​​Księżniczka już opuściłaby miasto, gdyby miała na to środki. Eugene wtrąca się, że chociaż Księżniczka może być szalona i jest mało prawdopodobne, że ma dostęp do działających pojazdów, może to być jedyna szansa jaką mają, więc staje po stronie Ezekiela. Po tych słowach Ezekiel, ku jej radości, przywołuje Juanitę. Księżniczka ponownie przeprasza i potwierdza, że ​​wie, gdzie znaleźć środek transportu i może go tam zabrać. Yumiko nalega, aby Księżniczka oddała broń, ale ta się waha, ponieważ nie ufa w pełni ocalałym. Ostatecznie jednak ustępuje i wręcza karabin maszynowy Eugene'owi. Z tym rozpoczynają swoją podróż, gdy Yumiko cicho powtarza Ezekielowi, że Juanita jest samolubna i szalona.

W opuszczonym mieście Księżniczka prowadzi ocalałych na puste pole i ostrzega ich, by trzymali się blisko niej i obserwowali swoje kroki. Idąc dalej, Księżniczka liczy swoje kroki, a Yumiko nadal wyraża swoje wątpliwości co do Księżniczki, a nawet Ezekiel powoli zaczyna dzielić się jej uczuciami. Ocalali wkrótce natykają się na szczątki jednego z uciekających koni. Yumiko zastanawia się, czy został pożarty przez szwendaczy ale Księżniczka przypadkowo ujawnia, że ​​bardziej prawdopodobne jest, że koń nadepnął na minę. Oczywiście ocaleni są przerażeni, że Księżniczka wprowadziła ich na pole minowe i ukryła przed nimi, ale ta stara się ich zapewnić, że cały czas przez nie przechodzi i może ich bezpiecznie wyprowadzić. Niestety Księżniczka straciła rachubę, kiedy się zatrzymała, więc potrzebuje chwili na zastanowienie. Yumiko grozi, że ją zabije jeśli nie doprowadzi ich w bezpieczne miejsce, co Księżniczka uważa za sprawiedliwe. Po tym wyciąga manierkę z wodą i rzuca ją do przodu, żeby sprawdzić, czy droga jest wolna. Niestety manierka wysadza minę, ustawiając ją z powrotem na pierwszym miejscu.

Wciąż utknięta na polu minowym, Juanita próbuje się zorientować, podczas gdy Yumiko narzeka, że ​​nigdy nie powinni byli za nią podążać. Eugene ostrzega, że ​​kończy im się czas na wielu frontach, wskazując na szwendacza zbliżającego się przez dziurę w płocie. Oprócz integralności ogrodzenia Eugene martwi się również, że położenie miny może doprowadzić do kaskady. Kiedy Yumiko pyta go, co to jest "kaskada", zbliżający się sztywny wpada na jedną z min, co również powoduje detonację kolejnej obok niej. Eugene podaje to jako przykład kaskady ostrzegając, że nie chcą tkwić w terenie w przypadku reakcji łańcuchowej. Ezekiel myśli, że może pomóc i podchodzi do Juanity, aby z nią porozmawiać. Księżniczka myśli, że robi to z nimi i chociaż Ezekiel to przyznaje, mówi jej również, że doprowadzenie ich w bezpieczne miejsce może zajść daleko. Juanita ponownie przeprasza grupę i wybiera trasę opartą na grze ene-due-rike-fake. Ryzykuje wtedy życie stawiając kilka kroków na wybranej trasie. Zadowolona, ​​że ​​po tym nadal żyje, zaprasza ocalałych aby poszli za nią.

W końcu wychodząc z pola minowego, Yumiko krytykuje Juanitę za narażenie ich życia, gdy Eugene zauważa znak drogowy identyfikujący drogę jako Fleetwood Drive. Gniewnie rozmawia o tym z Juanitą, ponieważ przypomina sobie, że minęli już Fleetwood Drive. Juanita twierdzi, że w mieście jest kilka ulic o nazwie „Fleetwood”, ale Eugene jest pewien, że w rzeczywistości była to Fleetwood Drive. Księżniczka szuka wymówek, a Yumiko wyciąga łuk i celuje nim w Księżniczkę. Juanita w końcu wyznaje, że chciała wybrać malowniczą trasę, aby zabawa nie trwała. Yumiko wściekle wskazuje, że poprowadziła ich na pole minowe, ale Juanita twierdzi, że nigdy nie myślała, że ​​to będzie problem, ponieważ przemierzała je niezliczoną ilość razy. Juanita wyjaśnia, że ​​chciała mieć więcej czasu na zaprzyjaźnienie się z ocalałymi, więc mogą zdecydować się z nią zostać ale zdaje sobie sprawę, że schrzaniła sprawę. Opowiada również, że kiedy po raz pierwszy przybyła do miasta, wyobrażała sobie, że ktoś w końcu się pojawi ale gdy minęły ćmy, Juanita zdała sobie sprawę, że samotność którą czuła, nie różniła się zbytnio od tego, co czuła jeszcze przed apokalipsą. Lamentuje nad tym, jak ktoś jej kiedyś powiedział, że trudno ją kochać, więc przyznaje, że problem może być z nią i że cichy głos w niej ciągle jej to mówi. Juanita wie, że powinna była powiedzieć im prawdę, ale nie chciała, żeby głos miał rację. Jeszcze raz przeprasza ocalałych. Żal Księżniczki, Yumiko ustępuje, a Eugene pociesza Juanitę, identyfikując się z nią wyjaśniając, że również podejmował złe decyzje i okłamywał ludzi, więc został sam. Następnie pyta, czy rzeczywiście ma ona dostęp do bryk, o których wspomniała wcześniej.

Księżniczka i jej towarzysze w końcu dotarli do garażu, gdzie okazuje się, że "bryki", o których mówiła Juanita były w rzeczywistości rowerami. Eugene zwraca uwagę, że 15 mil na godzinę jest nadal szybsze niż chodzenie, podczas gdy Ezekiel zauważa, że Juanita tak naprawdę nie kłamała w garażu. Yumiko następnie podchodzi do Juanity, ale zanim zdąży wypowiedzieć słowo, Księżniczka stwierdza, że nie jest złą osobą i zdaje sobie sprawę, jak trudno jest ufać ludziom więc jest przykro, że spieprzyła sprawę. Yumiko, odwrotnie, wyjawia, że rzeczywiście przyszła zapytać, czy Juanita chce do nich dołączyć. Księżniczka z zachwytem się zgadza.

"A Certain Doom" Edytuj

Juanita wystąpi w tym odcinku.

Zabite ofiary Edytuj

Ta lista pokazuje ofiary zabite przez Juanitę:

  • 2 bezimienne konie (pośrednio spowodowano)
  • niezliczona ilość zombie i prawdopodobnie bezimiennych ludzi

Relacje Edytuj

Ezekiel Edytuj

Po ich wprowadzeniu Juanita i Ezekiel są do siebie przyjaźnie nastawieni. Jednak Ezekiel zaczyna dzielić obawy Yumiko co do motywów Juanity po tym, jak prowadzi ich przez pole minowe w celu odzyskania "bryk" na podróż. Pomimo tych trudności z powodzeniem prowadzi grupę do opuszczonego garażu i ujawnia skrytkę rowerów, uwalniając Ezekiela.

Yumiko Edytuj

Związek Juanity i Yumiko zaczyna się bardzo słabo. Juanita przypadkowo odstrasza ich konie, próbując zaimponować ekipie ekspedycji Eugene'a swoją zdolnością do niszczenia szwendaczy, co złości Yumiko. Juanita obiecuje pomóc im odzyskać ukryte "bryki" na podróż, ale Yumiko jest sceptyczna. Yumiko ostrzega towarzyszy, że dzikie zachowanie Juanity uczyniło ją niebezpieczną i niegodną zaufania, ale zgadza się tymczasowo podróżować z nią w celu odzyskania środków transportu. Po tym, jak nawigacja Juanity prowadzi ich przez małe pole minowe, Yumiko jest wściekła, ale nadal podąża za Juanitą po tym, jak skutecznie prowadzi załogę w bezpieczne miejsce. Kiedy Eugene odkrywa, że ​​Juanita poprowadziła ich w to samo miejsce, Eugene przeraża ją, aby ujawniła, że ​​po prostu chciała cieszyć się ich towarzystwem, póki mogła, i że bała się samotności. Następnie Juanita ujawnia duży zapas rowerów w opuszczonym garażu, zaskakując Yumiko i innych. Yumiko zaczyna ufać Juanicie i zaprasza ją w podróż na spotkanie ze Stephanie.

Eugene Porter Edytuj

Juanita i Eugene początkowo są do siebie przyjaźnie nastawieni, jednak kiedy Eugene wierzy, że Juanita okłamuje go i jego grupę, mówiąc o posiadaniu "zapasów", Juanita przyznaje, że chce tylko ich towarzystwa i boi się samotności. Eugene, który wcześniej oszukiwał pozostałych ocalałych z powodu poczucia własnej bezużyteczności i lęku przed porzuceniem, odnosi się do jej kłopotów i gorąco informuje ją, że rozumie.

Występy Edytuj

Serial TV Edytuj

Sezon 10 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj

Postacie - Serial TV
Ocalali po więzieniu EugeneRositaChristopher
Kościół św. Sary Gabriel
Wilki OwenAphid
Oceanside CyndieRachelBeatriceJulesKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Schronienie Magazynowe CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameViolet