FANDOM

Nasi przyjaciele potrzebują pomocy. [...] Jesteś moją mamą. Sama wybrałaś, by nią być. Ponieważ mnie kochasz, a ja kocham ciebie. A kochać kogoś oznacza, że trzeba zrobić wszystko, by ten ktoś był bezpieczny, prawda? Ale kiedy przestaliśmy kochać Daryla? Ciocię Maggie? Carol? Króla? [...] Dlaczego czuję, że tak właśnie jest?

—Judith do Michonne., Scars

Judith Grimes - jedna z bohaterek i obecna Deuteragonistka w serialu The Walking Dead.

Córka Lori Grimes. Pierwsze dziecko w grupie, które przychodzi na świat po wybuchu apokalipsy. Shane Walsh, z którym Lori miała romans jest biologicznym ojcem dziewczynki.

Niezależnie od faktów Rick kocha Judith jak swoją córkę ponieważ Lori była jego żoną. Matka dziewczynki umarła przy porodzie, więc w opiekę nad dzieckiem zaangażowana była cała grupa.

Po apokalipsie Edytuj

Judith Grimes jest drugim dzieckiem Lori, to pierwsze niemowlę którego narodziny przypadły na czas po Apokalipsie. Jako jedyna nie ma wspomnień o świecie bez okropności zombie, jej rodzice wyrazili nadzieję, że nie będzie żyła w ciągłym strachu, i zaakceptuje świat po Apokalipsie, ponieważ rzeczy które były wcześniej, już nie wrócą. 

Lori miała bardzo krótkie kontakty seksualne z Shane'em Walshem, najlepszym przyjacielem Ricka, podczas pobytu w obozie w Atlancie zanim dowiedziała się, że jej mąż tak naprawdę żyje. Rick w odcinku Service przyznaje Michonne, że czuje że to nie jego córka. Rick wybacza Lori jej romans z Shane'em. Mimo romansu Rick kocha swoje dziecko, okoliczności poczęcia są dla niego bez znaczenia. 

O możliwości narodzin Judith dowiadujemy się w sezonie 2 gdy Lori rozmawia z Glennem, a Rick dowiaduje się dopiero pod sam koniec sezonu 2. 

W sezonie 3 bardzo ważnym celem dla grupy jest znalezienie miejsca gdzie Lori będzie mogła urodzić. W odcinku "Killer Within" Judith przychodzi na świat poprzez cesarskie cięcie wykonane przez Maggie, w wyniku którego Lori umiera. Rick mimo początkowego załamania tym fatekm, ostatecznie przejmuję opiekę nad Judith. 

Rick wiedział przez cały czas że Judith tak naprawdę nie jest jego córką, mimo to opiekował się nią ale też powierzał opiekę nad nią wielu innym osobom takim jak np.Carol która zaopiekowała się nią gdy grupa była pojmana przez kanibali z Terminus. 

Rick, Carl i reszta dotarli wreszcie do Alexandrii,gdzie Judith mogła czuć się bezpieczna i bezpiecznie dorastać przez większość swojego życia. 

Po ataku zbawców na Alexandrię w sezonie 8,Judith straciła brata i przejęła po nim kapelusz,który został podarowany mu przez ojca. 

Po pokonaniu Zbawców na końcu sezonu 8, Judith w sezonie 9 ma początkowo 3 lata, a po 6 letnim przeskoku czasowym już dziewięć. Pomimo, że od śmierci Carla, pokonania Zbawców i "śmierci" Ricka w tamtym momencie mija już od 8 do 6 lat, Judith nadal pamięta o starszym bracie i przybranym ojcu. 

Sześć lat po zniknięciu swojego przybranego ojca, Judith zajmuje się Michonne,które jest teraz dla niej jak matka, Judith twierdzi że ledwo pamięta jak brzmiały głosy Carla oraz Ricka,rozumie także dlaczego Michonne rozmawia sama ze sobą. Judith ma także duży wpływ na osobowość Negana który mimo pobytu w celi przez sześć lat próbując uciec ostatecznie wraca do Alexandrii za sprawą Judith. 

Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Skoro ojcem Judith jest Shane, to dziewczynka jest sierotą, ponieważ jej biologiczna matka umarła podczas porodu w 3 sezonie, zaś Shane został zabity pod koniec 2 sezonu przez Ricka.
  • Judith ma imię po byłej nauczycielce Carla.
  • W 4 odcinku 7 sezonu, Rick wyznaje Michonne, że to Shane jest prawdziwym ojcem Judith. Pomimo tego faktu, Rick wyznaje Michonne, że kocha Judith jak własną córkę.
  • Judith jest ostatnią postacią z rodziny Walsh, która wciąż żyje.
  • Judith to jedna z niewielu postaci w serialu, która przeżyła swój komiksowy odpowiednik. Komiksowy odpowiednik Judith umiera jako kilkumiesięczne niemowlę poprzez zgniecenie przez martwe ciało Lori podczas ucieczki z więzienia.
  • Zarówno Lori, Shane i Rick mieli ciemnobrązowe włosy, natomiast Judith miała je koloru jasny blond jako małe dziecko. Dopiero jako starsze dziecko włosy Judith są ciemnobrązowe, w takim samym kolorze były także włosy jej biologicznej matki.

Zobacz teżEdytuj

Postacie z serialu
RickCarlJudithLori
LambertShaneLeon
MorganJennyDuane
CarolDarylGlennMoralesMirandaLouisElizaAndreaAmyMerleT-DogDaleSophiaEdJacquiJim
GuillermoFelipeMiguelAbuelaGilbertJorge
EdwinCandace
NateRandallSeanTonyDave
MichonneAndreMikeTerry
AxelOscarAndrewTomasBig Tiny
SashaTyreeseAllenBenDonna
GainesWilsonBradySeanFranklinWellesCallaway
TaraLillyMeghanDavid
MitchAlishaRossPete
AbrahamEllenA.J.Becca
GabrielRositaEugene
JoeDanBillyHarleyTonyLenLou
MartinGregTheresaGarethAlbertMikeMaryAlex
OwenAphid
Ezekiel
MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
PaulaEastmanSamAnaChristopherClara