Walking Dead Wiki
Advertisement
Walking Dead Wiki
Ten artykuł jest o postaci z Serialu TV. Może szukasz jego odpowiedników z Komiksu lub Road to Survival.

"Nie mogę uwierzyć, że pracujemy z tymi dupkami."
—Kal do Maggie o pracy ze Zbawcami.[źr]

Kal to ocalały z wybuchu apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest strażnikiem i mieszkańcem Wzgórza. Sześć lat później, Kal służy jako instruktor samoobrony.

Przed apokalipsą

Nieznane położenie

Nic nie wiadomo o życiu Kala przed lub w czasie wybuchu apokalipsy.

Po apokalipsie

Wirginia

Kal przeżył wczesne etapy apokalipsy i zamieszkał w obozie FEMA, skąd został później ewakuowany do bezpiecznej strefy o nazwie Wzgórze. Osiadł w społeczności rolniczej, a następnie został przydzielony jako jeden ze strażników społeczności obok Eduardo.

Sezon 6

"Knots Untie"

Kal jest na straży przy głównej bramie z Eduardo gdy Jezus przybywa z grupą Ricka. Wrzeszczy na Jezusa i przygotowuje się do rzutu włócznią, gdy grupa zbliża się do bramy. Jezus rozwiązuje sytuację, a Kal wpuszcza grupę na Wzgórze, otwierając bramę. Gdy Ethan dźga Gregory'ego a w odpowiedzi Rick zabija Ethana, Kal i Eduardo pędzą, by stawić czoła Rickowi, celując włóczniami w Ricka, mówiąc mu, żeby upuścił broń. Rick podchodzi z wycelowaną w nich bronią, odmawiając tego. Jezus wskakuje między nich i przerywa konflikt, uspokajając wszystkich.

Sezon 7

"Go Getters"

W nocy, kiedy szwendacze zaczynają wlewać się na Wzgórze przez otwarte bramy, Kal zostaje obudzony przez zamieszanie. Wybiega na swój balkon z Eduardo i jest świadkiem powagi sytuacji. Jezus krzyczy do nich, aby zamknęli bramę, aby nikt więcej nie wchodził do środka, gdy on, Maggie i Sasha eliminują zagrożenie. Oprócz zamknięcia bramy, ratuje strażników, którzy zostali związani i powleczeni przez Zbawców.

"The Other Side"

Kal ostrzega mieszkańców Wzgórza, że nadchodzą Zbawcy. Później wchodzi do biura Gregory'ego, częstuje go drinkiem i każe Jezusowi wyjść.

"Something They Need"

Kal zostaje wezwany przez Gregory'ego do swojego biura, a Gregory mówi mu, żeby spakował swoje rzeczy i obaj jadą na przejażdżkę.

Sezon 8

"Monsters"

Krótko po tym, jak Gregory wyznał Kalowi, co knuje, Kal porzucił go w Sanktuarium. Kiedy Gregory wraca na Wzgórze, Maggie ujawnia powrót Kala i ujawnienie działań Gregory'ego, co skłoniło Kala do wyłonienia się ze swojego stanowiska na ścianie i odrzucenia Gregory'ego z obrzydzeniem po tym, jak ten ostatni go obraża.

"The King, the Widow, and Rick"

Kal jest jednym ze Wzgórzanin i mieszkańców Królestwa, którzy pilnują schwytanych Zbawców na Wzgórzu. Pomaga przenieść Zbawców wewnątrz murów i do prowizorycznego więzienia, które zostało zbudowane do przetrzymywania więźniów. Kal i Eduardo następnie umieścili Gregory'ego w więzieniu zgodnie z poleceniem Maggie.

"How It's Gotta Be"

W nocy, Kal jest na straży w prowizorycznym więzieniu wraz z Eduardo i kilkoma innymi Wzgórzaninami, kiedy wściekła Maggie wpada do ogrodzenia i prosi, aby Dean został zabrany z więzienia. Pożycza broń Maggie i patrzy, jak wykonuje egzekucję Deana. Potem zasmuca się, gdy słyszy o morderstwie swojego przyjaciela Neila z rąk Zbawców, i pomaga załadować ciało Deana do drewnianej trumny, która ma zostać wysłana do Simona jako wiadomość.

"Dead or Alive Or"

Kal współpracuje z innymi Wzgórzaninami i mieszkańcami Królestwa, pomagając w ulepszaniu obrony miasta. Później tego dnia, stoi na straży z Eduardo, kiedy krzyczy, że Rick i Michonne przybyli do bramy.

"Do Not Send Us Astray"

Kal jest jednym z mieszkańców i uchodźców Wzgórza, którzy są gotowi bronić Wzgórze przed Zbawcami. Jest na szczycie ściany razem z Eduardo, Wesleyem, Jerrym, i Tobinem, razm z innymi, gdy atakują Zbawcy. On i inni otwierają ogień i są w stanie przetrwać wystarczająco długo, aż Zbawcy zostaną wypędzeni. Następnego ranka, jest na cmentarzu z Jerrym, kiedy zostaje wyznaczony na wartę Aldena, kiedy wypuszczono go na zewnątrz murów, aby pochować zmarłych Zbawców.

Kal również przeżywa epidemię wywołaną skażoną bronią, w wyniku której kilka osób zginęło. Jest częścią grupy składającej się z Maggie, Jezusa, Dianne, Eduardo, i Oscara gdy obserwują teren Wzgórza, kiedy znajduje Aldena i Siddiqa. Alden ostrzega grupę, że kilku Zbawców uciekło i próbuje zamknąć bramy, aby chronić społeczność przed nadchodzącymi szwendaczami. Następnie, Kal i pozostali idą, aby pomóc Zbawcom w zabarykadowaniu bram.

"Still Gotta Mean Something"

Kal jest na straży z Jerrym na Wzgórzu gdy obserwują jak Carol i Henry wracają. Gdy Jerry rusza, by zaalarmować Ezekiela, Kal pomaga odciągnąć stado poza bramy Wzgórza, aby Henry i Carol mogli bezpiecznie wejść.

"Worth"

Kal jest na straży, kiedy Eduardo zwalnia go ze zmiany.

"Wrath"

Kal pozostaje na wzgórzu z Bertie, Eduardo i innymi członkami milicji, aby chronić miasto i znajdujących się w nim cywilów. Kiedy przybywają Zbawcy, Kal ogłasza ich przybycie i pomaga ewakuować wszystkich z osady do lasu dla bezpieczeństwa.

Sezon 9

"A New Beginning"

Kal jest obecny na pogrzebie Kena na Wzgórzu i słucha pochwał wygłaszanych przez mieszkańców przed zamknięciem Kena w trumnie. Następnej nocy, Kal jest obecny, gdy Gregory jest publicznie powieszony za próbę zamordowania Maggie.

"Warning Signs"

Kal towarzyszy Maggie, gdy udaje się z jedzeniem do Sanktuarium, kiedy zostaje zatrzymana przez małą grupę Zbawców, którzy kpią z niego i wypytują Maggie o ich zaginionych ludzi. Jed kradnie pomidora z tyłu i bierze duży kęs. Maggie mówi, że oznaczy go za to, podczas gdy inni Zbawcy ją przepuszczą. Nagle zauważają przemienionego Justin potykający się na jezdni.

Kiedy przybywają do obozu pracy i informują wszystkich o śmierci Justina, Kal obserwuje, jak Zbawcy wpadają w furię i zaczynają oskarżać Daryla i Anne o bycie winowajcą. Zanim konflikt zapewnia konflikt między różnymi stronami, Rick jedzie pośrodku grupy z wyciągniętą bronią i ostrzega wszystkich, aby się wycofali.

"Stradivarius"

Sześć lat po przypuszczalnej śmierci Ricka, Kal służy teraz jako instruktor obrony dla nowych rekrutów szkolących się na żołnierzy na Wzgórzu. Gdy Dianne i Tara rozmawiają o rekrutach, Kal uczy nowych rekrutów, w tym nastolatków Addy i Gage'a.

"Evolution"

Podczas straży, Kal zostaje zaalarmowany ostrzeżeniem strażnika, że obcy zbliżają się do Wzgórza. On i inni strażnicy zajmują pozycje obronne na szczycie muru, gdy farmerzy i inni mieszkańcy uciekają za bramą. Następnie Kal obserwuje, jak Dianne przemawia do Michonne, Siddiqa, D.J.'a, i reszty ich karawany.

"Omega"

Kal towarzyszy Tarze i grupie Magny w poszukiwaniu Aldena i Luke'a w lesie. Znajdują grupę szwendaczy ucztujących na swoich koniach i zabijają ich, sprawdzając, czy nie są Szeptaczami. Connie zauważa, że konie zostały rozcięte i oskórowane nożami. Tara zdaje sobie sprawę, że Lydia kłamała, że jest tam jej matka i postanawia, że powinni wrócić na Wzgórze, dopóki nie dowiedzą się, co to jest.

"Chokepoint"

Kal jest częścią grupy Tary odpowiedzialnej za oczyszczenie drzewa z drogi do Królestwa, aby upewnić się, że drogi są oczyszczone dla konwoju Aldena przewożącego żywność i towary handlowe na targi. Po znalezieniu powalonego drzewa, Kal pozostaje czujny i sprawdza okolicę. Następnie pomaga posiekać drzewo na kawałki, aby oczyścić drogę.

Później tego samego dnia, do grupy podchodzi małe stado szwendaczy. Ustawiają się na pozycji i przypominają sobie, by uważać na Szeptaczy. Nagle, Rozbójnicy wjeżdżają na konie i przedstawiają się Tarze po pomocy w rozprawieniu się ze stadem. Następnie eskortują ich do Królestwa, po zaakceptowaniu umowy Carol. Po przybyciu do Królestwa, Kal pomaga wyładować towary handlowe i wchodzi w interakcję z witającymi mieszkańcami Królestwa.

"The Calm Before"

Kal obserwuje z tłumu, jak Ezekiel oświadcza, że w końcu spełniły marzenia Ricka, Carla i Jezusa o zjednoczeniu społeczności. "Niech rozpoczną się targi nowego początku!" mówi Ezekiel, gdy wszyscy świętują i biją brawa.

Później tego samego dnia, Kal i grupa przygotowują się do opuszczenia Królestwa, aby udać się na Wzgórze i zostawić kilku żołnierzy na wypadek możliwego ataku. Następnie, uderza Tarę na pożegnanie i wychodzi z grupą. W lesie, Kal i reszta spotykają się z Ozzy'm, Alekiem, i D.J.'em i znajdują przewrócony jeden z wozów Wzgórza. Grupa postanawia się rozdzielić, a Kal udaje się na Wzgórze.

Następnego dnia, Kal słucha tłumu, jak Siddiq przekazuje tragiczne wieści o losach zaginionych uczestników targów, mówi im, jak odważne były ofiary w ich ostatnich chwilach i jak celowo utrzymywano go przy życiu, aby opowiedzieć tę właśnie historię. Zachęca wszystkich, aby wspominali poległych jako odważnych bohaterów i szanowali ich.

Sezon 10

"Walk With Us"

Wzgórze zostało zaatakowana przez Szeptaczy z ich uzbrojoną hordą i płonącymi strzałami, z których ta ostatnia spowodowała pożar, który szybko pochłonął osadę. Nie wiadomo, co stało się z Kalem, gdy szwendacze nadal nacierali na płonące Wzgórze, ponieważ nie był widziany wśród kilku grup ocalałych, aby uciec ze Wzgórza.

Zabite ofiary

Ta lista przedstawia ofiary zabite przez kala:

Relacje

Gregory

"Co do diabła!?"
—Reakcja Kala, gdy Gregory próbuje wrzucić go pod autobus przed Maggie[źr]

Kal i Gregory zaczęli mieć dobre stosunki, mimo że Maggie zaczęła przejmować większą kontrolę nad Wzgórzem, Kal nadal pozostał wobec niego lojalny. Jednak, w miarę jak trwała wojna między społecznościami a Zbawcami, jego stosunki z Gregorym pogarszały się do tego stopnia, że Kal już go nie szanuje. Okazało się, że Kal porzucił Gregory'ego po tym, jak dowiedział się o swoich planach sprzedaży Wzgórza Zbawcom, a Kal posuwa się nawet do odwrócenia Gregory'ego po powrocie. W "The King, the Widow and Rick", Kal i Eduardo wciągają go do prowizorycznego więzienia z grupą Zbawców schwytanych przez Paula Rovię i Morgana Jonesa, ale nie wcześniej, niż Gregory bezskutecznie próbuje uciec, zanim zostaje rzucony w drut kolczasty przez Eduardo. Można przypuszczać, że Kal nie ma wyrzutów sumienia za Gregory'ego, kiedy był egzekucjowany przez Maggie.

Maggie Rhee

—Kal do Maggie o pracy ze Zbawcami.[źr]

Wygląda na to, że Kal i Maggie mają dobre relacje. Kiedy Maggie przeniosła się na Wzgórze, z czasem nabrał szacunku dla niej jako przywódca Wzgórza zamiast Gregory'ego. Kal ostatecznie staje się jednym z najbardziej zaufanych sojuszników Maggie wraz z Jezusem i Eduardo.

Wystąpienia

Odcinki 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Sezon 1
Sezon 2
Sezon 3
Sezon 4
Sezon 5
Sezon 6
Sezon 7
Sezon 8 👁
Sezon 9 👁 👁 👁
Sezon 10
Sezon 11
Występuje Głos jest słyszany
👁 Występuje bez kwestii Występuje w retrospekcji
Występuje jako szwendacz 🖼 Występuje na fotografii/filmie
Występuje jako zwłoki Występuje w halucynacji/śnie

Ciekawostki

  • Na castigu dla tej postaci użyto imienia John lub Greg.[1]
  • TBA
  • Przez większą część okresu filmowania Sezonu 10, aktor James Chen był zajęty kręceniem do innego programu, FBI, w którym występował w powracającej roli, przez co nie mógł kręcić w filmie The Walking Dead.

Pozostali aktorzy

Międzynarodowi dubberzy
Język Dubber Inne dubbingowane postacie
Czeski N/A N/A
Francuski Yann Sundberg N/A
Niemiecki N/A N/A
Węgierski N/A N/A
Włoski N/A N/A
Japoński N/A N/A
Hiszpański (Ameryka Łacińska) Alan García N/A
Hiszpański (Hiszpania) Álvaro Reina Eduardo

Odniesienia

Postacie - Serial TV
Rodzina Grimes JudithRickCarlLori
Centrum Kontroli Chorób EdwinCandace
Personel Wojskowy WellesWilsonBradySeanFranklinCoxCallaway
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Wilki OwenAphid
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Strażnicy ElijahFrostAgathaDuncanColeMayaAinsleyGusBillyJen
Rodzina Mays Pan MaysMaysPani Mays
Valak's Vipers Craven
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter
Advertisement