FANDOM

Karen - ocalała z apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest byłą mieszkanką Woodbury. Po masakrze Gubernatora, przeprowadza się do Więzienia. Kilka miesięcy później, Karen utworzyła krótką lecz mocną relacje z innym ocalałym, Tyreesem Williamsem.

Przed apokalipsąEdytuj

Georgia Edytuj

Nic nie wiadomo o życiu Karen do czasu wybuchu apokalipsy oprócz tego, że była nauczycielką.

Po apokalipsieEdytuj

Sezon 3 Edytuj

"The Suicide King" Edytuj

Rano, po inwazji w mieście, Karen jest jednym z mieszkańców domagających się opuszczenia Woodbury wraz z kilkoma innymi osobami. Kiedy, Richard Foster, również mieszkaniec osady, zostaję śmiertelnie ugryziony przez szwendacza, Karen z przerażeniem prosi o pomoc Andreę. Niebawem zostaje świadkiem dokonanego na nim postrzału przez Gubernatora.

Tego samego dnia uczestniczy jako słuchacz w pokrzepiającej przemowie Andrei - na temat dalszych działań i całej wcześniejszej sytuacji.

"Home" Edytuj

Na służbie patrolowej, przed głównym wejściem, Karen uzbrojona w karabin, pyta Andreę o miejsce pobytu Gubernatora. Ta jednak zbywa z tropu prawdziwą odpowiedź, twierdząc, że nie ma pojęcia.

"I Ain't a Judas" Edytuj

Karen wraz z Martinez'em wymieniają ostre zdania na temat szkolenia Noah'a na żołnierza. Gubernator, wraz ze swoją nową towarzyszką Andreą, organizują zbiórkę mieszkańców w celu wytypowania nowych członków do szkolenia się na żołnierzy. Edytuj

Podczas powrotu Andrea'i do Woodbury, Karen jest strażnikiem wejścia. Gdy tylko uświadamia sobie, że zbliżająca się postać to Andrea, ta opuszcza broń i wpuszcza ją do środka osady. 

"Welcome to the Tombs" Edytuj

Karen uczestniczy w ataku zbrojeniowym na więzienie, który zorganizowany został przez przywódcę Woodbury. W trakcie gdy kryjówka zostaje opanowana przez szwendaczy, ta w popłochu ucieka - wraz z innymi.

Podczas końca eskapady, grupa zbiera się na  jednej z opuszczonych dróg, by określić zdanie na temat ich dalszych działań. Mieszkańcy dochodzą do wniosku, że błędem jest napadanie na więzienną grupę. Wściekły do granic Philip, wraz z Shumpert'em i Martinez'em, dokonują masakry na mieszkańcach, zabijając każdego. Jedyną ocalałą jest Karen, która ukrywa się przed ostrzałami, zakrywając ciało nieokreślonym egzemplarzem ludzkich zwłok. Gdy mordercy opuszczają miejsce zbrodni, ta chowa się w  jednym z pozostawionych samochodów. Na miejsce przybywa Rick, Daryl i Michonne. Karen wychodzi z pojazdu i wyjaśnia im, co się stało. Ujawnia także prawdopodobne przebywanie Andrea'i w osadzie, dzięki czemu postanawiają uratować mieszkańców Woodbury.

Pod koniec sezonowego odcinka, Karen wraz z innymi ocalałymi mieszkańcami, trafia z Rickiem, Darylem i Michonne do więzienia.

Sezon 4 Edytuj

"30 Days Without An Accident" Edytuj

Karen wydaję się być już w pełni zaaklimatyzowana w nowym miejscu pobytu. Aktywnie pomaga w obowiązkach, chociażby jak teraz z Davidem i Chloe, tym razem w postaci zabijania szwendaczy, którzy to naciskają na zewnętrzną stronę ogrodzenia więzienia. Odwiedza ją Tyreese. Powiadamia o swoim wyjeździe po ekwipunek. Opowiada jej o przebiegu wyjazdów po dostawy. Po chwili, całują się. Tyreese przyznaje się, że nigdy nie lubił zabijać bezbronnych szwendaczy przy ogrodzeniu, że robił to tylko, by być blisko z nią.

Tego samego dnia, w nocy, rozmawiają ze sobą czule w jednej z celi więziennych. Ich relacje wydają się być bardzo mocno związane ze sobą. 

"Infected" Edytuj

Karen, podobnie jak w zakończeniu ostatniego odcinka, widzimy w scenie z Tyreese'm w więziennej celi. Po czułym zbliżeniu, Karen postanawia przygotować się do snu, zmierzając w kierunku bloku C, w celu zażycia kąpieli pod prysznicem. Bohaterka wydaje się czuć pełne bezpieczeństwo w nowym miejscu. Podczas kąpieli słyszy jednak podejrzany hałas.  Po  zakręceniu dopływu wody ściekającej  do obskurnego brodzika, ta - dokonuje wnikliwej obserwacji. Jednak po chwili dochodzi do wniosku, że to tylko kwestia wydawania się jej - i powraca do bloku D. Nieświadoma jest, że podąża za nią zainfekowany tej samej nocy w zombie - Patrick.

Już po chwili, wśród innych cel, pojawiają się kolejne przypadki ewaulacji ludzi w zombie, spowodowanej przez wirus. Dochodzi do ataków i zamieszania na bloku. Karen udaje się jednak przetrwać masakrę.

Wkrótce, Karen zaczyna kaszleć. Rada, bojąc się, że to objaw nieznanej im choroby, postanawia umieścić ją do kwarantanny. Nie sprzeciwia się, wierząc, że to dla dobra całej grupy. Postanawia zabrać ze sobą również David'a, gdyż również i ona zauważyła objawy infekcji u niego.

Po pewnym czasie, zmartwiony Tyreese postanawia odwiedzić swoją ukochaną, chcąc przynieść jej kwiaty. Podczas drogi do jej celi, zauważa ślady krwi w postaci ciągniętych smug po posadzce. Zmierzając jak po nitce do kłębka, dostrzega dwa spalone żywcem ciała. Tyreese rozpoznaje po bransolecie, że to jego ukochana Karen. Obok jej ciała leżą również zwłoki David'a.

"Isolation" Edytuj

Trwają spekulacje dot. śmierci Karen i David'a. Tyreese prosi Rick'a o przeprowadzenie śledztwa. Wkrótce dochodzi do wniosku, że sprawcą makabrycznego morderstwa jest Carol. Ta, po rozmowie z nim - przyznaje się.

"Indifference" Edytuj

Karen pojawia się jako wyobrażenie Rick'a. Rick wyobraża sobie jak Carol przeszywa nożem ciało Karen. Wkrótce cała prawda o tej sytuacji wychodzi w jego rozmowie z Carol.

"Internment" Edytuj

Rick zwierza się Maggie, że to Carol zabiła Karen i David'a.

"Live Bait" Edytuj

Karen pojawia się w retrospekcjach Gubernatora. Przypomina sobie czas, w którym zamordował mieszkańców Woodbury.

ŚmierćEdytuj

Zabita przez

  • Carol Peletier

Karen miała objawy infekcji wirusa śmiertelno-nośnej grypy, co było jej pośrednim powodem śmierci. Przestraszona Carol wbiła nóż w tył głowy Karen ponieważ bała się, że kobieta rozniesie ją szerzej. Jej ciało wraz z ciałęm Davida zostało przeniesione na zewnątrz i zostało podpalone benzyną.

Zabite ofiaryEdytuj

  • Nick (prawdopodobnie, zombie)
  • niezliczona ilość zombie

RelacjeEdytuj

Andrea - Jej relacje były stosunkowo ciepłe. Nigdy nie doszło do konfliktu. Szczególnie widać to podczas kłótni Karen z Martinez'em - kłótnia na temat szkolenia Noah'a. Karen zwraca się do Andrei w celu wsparcia jej negatywnego na ten temat zdania.

Noah- Karen przyznaje się, że była nauczycielką, która uczyła Noah'a w pobliżu Woodbury. W stosunku do Noah'a była zawsze bardzo opiekuńcza. Dowodem na to jest spór z Martinezem o szkolenie Noah'a na żołnierza.

Paul- [ta informacja nie została jeszcze dodana. Jeśli możesz, rozbuduj go, klikając w edycję.]

Tyreese- Podczas pobytu Tyreese'a w Woodbury nie widać zażyłej relacji. Gdy Karen udaje się przeżyć po zmasowanym morderstwie mieszkańców osady dokonanej przez Philip'a, gdy Karen powraca do Woodbury z Rickiem i jego ekipą, i gdy w końcu trafia do więziennego azylu: jej relacja z Tyreese'em polepsza się, aż nawiązują bardziej intymny kontakt. Tyreese przyznaje, że pomoc przy zabijaniu szwendaczy przy bramie, była powodem chęci poczucia bliskości Karen. Po jej śmierci zauważyć można jak bardzo Karen była ważna dla niego. Tyreese na początku jest rozdrażniony, gniewny. W kolejnych odcinkach długo do siebie dochodzi.

CiekawostkiEdytuj

  • Karen jest jedną z pierwszych osób o których wiedziano, że wystąpi w trzecim sezonie. Zauważono ją podczas jazdy promocyjnej ciężarówki, w połowie realizacji trzeciego sezonu.
  • Karen jest piątą postacią, która użyła zwłok jako tarczy. Pierwszą jest Daryl Dixon, który przykrył ciałami sztywnych siebie i T-Doga na autostradzie, drugą jest Rick podczas walki z Shane'm, trzecia jest Michonne, która użyła ciała Tim'a, a czwartą jest Carol Peletier, która ochroniła się zwłokami Axel'a podczas ataku Gubernatora na więzienie. Karen użyła jednego z zamordowanych mieszkańców Woodbury.
  • Laurie Holden i sama ona, jednym z wywiadów w telewizji MTV, spekulują, iż Karen przed apokalipsą była nauczycielką Noah'a, stąd ta troska o chłopca. W tym samym wywiadzie stwierdza, że Noah nie był jej synem.

Zobacz teżEdytuj

Postacie - Serial TV
Nowoprzybyli Więzienia BobLizzieMikaLukeMollyJulioHenryNorisCalebDavidRyanCharlieChloePatrickZach
Ocalali po Więzieniu EugeneRositaChristopher
The Claimers DanBillyHarleyTonyJoeLenLou
Kościół św. Sary Gabriel
Alexandria AaronScottKyleSocorroBarbaraHeathNoraMrs. RobinsonAlexJenWayneCherylEnidRussBobBruceTobinAnnaMikeyFrancineKent SpencerOliviaDeniseDeannaLucyRonJessieSamMayaDavidBetsyNicholasAnnieWillTommySturgessBarnesNatalieStacyMichaelJefferyRichardsHollySamanthaBobbyCharlyneO'HaraDineshDanErinAdrianParkShellyCarterPeteRegAidenEric
Wilki OwenAphid
Oceanside CyndieRachelBeatriceJulesKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Szeptacze LydiaAdamBetaAlphaRufusMaryDanteFrancesZionRasmusSeanHelen
Schronisko Magazynowe CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameViolet
Żywe postacie pojawiają się na zielono. Martwe postacie pojawiają się na czerwono i kursywą. Nieznane postacie pojawiają się na niebiesko. Nieumarłe postacie są pojawiają się na szaro i kursywą.