FANDOM

"Jesteś podobny bardziej do nas niż nich, nie należysz do tych ludzi."
—Lydia do Daryl'a
Lydia to główna postać i była antagonistka, jak również ocalała z apokalipsy w The Walking Dead AMC. Była członkiem Szeptaczy i jest córką liderki grupy, "Alfy". Podczas ataku przeciwko ocalałym, Lydia została pojmana i wzięta na zakładnika na Wzgórzu aby być przesłuchana dla informacji o motywie jej grupy.

Ostatecznie Lydia nawiązuje związek z Henrym, a także więź rodzicielską z Darylem Dixonem. Zostaje zwrócona matce w ramach wymiany handlowej, ale wkrótce potem zostaje uratowana. Po uratowaniu i zreformowaniu Lydia zostaje wygnana przez matkę podczas jarmarku w Królestwie i przenosi się do Aleksandrii pod opieką Daryla.

Kilka miesięcy po masakrze Lidia próbuje normalnego życia, ale staje się celem paranoi i zastraszania przez członków Koalicji z powodu bycia byłym Szeptaczem. W końcu ucieka przed społecznością po tym, jak została oszukana przez Carol i wykorzystana jako dowód kłamstw Alfy. Podczas nieobecności Lydia przemyśla swoje działania i ratuje Daryla przed własną matką, ostatecznie decydując się na życie ze społecznościami, pomimo ich wad.

Osobowość Edytuj

Lydia jest przebiegłą i zatwardziałą, a jednak głęboko traumatyczną młodą kobietą cierpiącą z powodu wieloletnich nadużyć fizycznych i psychicznych wyrządzonych jej przez matkę Alfę. Choć początkowo była całkowicie poświęcona Szeptaczom i działała jedynie jako wystraszona dziewczynka, jej pobyt na Wzgórzu obudził wspomnienia z dzieciństwa. Choć początkowo uważała, że ​​jej ojciec jest obelżywy, a matka opiekuńcza, wspomnienia te były wynikiem lat zapalonego gazu od Alfy. Prawda była wręcz przeciwna, jak Lydia w końcu uświadomiła sobie podczas swojej krótkiej niewoli. Lydia wierzyła również, że molestowanie fizyczne jej matki było wynikiem miłości i było konieczne, aby ją wzmocnić. Czas spędzony z Henrym sprawił, że nie znosiła stylu życia Szeptaczy i wyraziła chęć pozostania na Wzgórzu. Niemniej jednak Lydia bezinteresownie postanowiła wrócić do swojej matki i Szeptaczy aby uratować Aldena i Luke'a, którzy byli zakładnikami Alfy. Kiedy Henry podążył za nią i został schwytany, Lydia uderzyła go ze złości, choć najprawdopodobniej było to aktem. Później nie jest w stanie zabić Henry'ego, gdy rozkazuje jej matka i postanawia z nim uciec, gdy Daryl i Connie przybywają go uratować.

Kiedy Alpha zabija Henry'ego i 9 innych uczestników jarmarku, Lydia wpada w depresję, a nawet próbuje popełnić samobójstwo i okazuje się, że odczuwa ogromne poczucie winy z powodu tego wydarzenia, zwłaszcza że była zakochana w Henrym, jak ujawniła w "Silence the Whisperers". Kiedy Carol nie chce jej zabić i zachęca ją do życia, Lidia odzyskuje część dawnej jaźni, a nawet bierze udział w walce na śnieżki w Aleksandrii.

Gdy Lidia była z dala od matki, okazała bardzo opiekuńczą i łagodną osobowość, choć nie chciała cierpieć z powodu znęcania się ani być wykorzystywana jako pionek przez osoby wokół niej. Choć początkowo wydaje się być tchórzem poddając się bez walki podczas pierwszego spotkania z Darylem i innymi, z czasem wykazała się dużą odwagą i determinacją, dzielnie ryzykując własnym życiem aby bronić Wzgórza, choć wiedziała, że jej matka chciała ją z powrotem. Może to jednak działać przeciwko niej w niektórych sytuacjach, na przykład gdy walczyła z dobrodusznikami i udało jej się tylko ich bardziej rozwścieczyć.

W przeciwieństwie do większości osób które przeżyły apokalipsę zombie, Lydia nie lubi przemocy i zabijania - cechy, którą podzielała z Henrym. W tym zakresie Henry obiecał przed rozpoczęciem walki, że nikogo nie zabije, ale Lidia wybaczyła mu, gdy został zmuszony do samoobrony uznając jej konieczność, pomimo jej nienawiści do wszystkich zabójstw. W szczególności, kiedy Lidia zaczęła trenować w walce, postanowiła wykorzystać kij Henry'ego jako broń, a nie bardziej śmiercionośne włócznie jak noże lub łuki Koalicji. Oprócz bycia aktem sentymentalizmu, ponieważ personel należał do jej chłopaka przed jego zabójstwem, wykorzystanie kija dało Lydii możliwość nieśmiercionośnego zabijania ludzkiego przeciwnika i unikania zabijania, w obliczu takiej sytuacji, wciąż będąc śmiertelnie skutecznym broń przeciwko szwendaczom i ludziom w razie potrzeby.

Przed apokalipsą Edytuj

Środkowy Atlantyk, Stany Zjednoczone Edytuj

Lydia dorastała w środkowoatlantyckim regionie Stanów Zjednoczonych, gdzie wychowywała ją jej obraźliwa matka Alfa wraz ze swoim kochającym ojcem Frankiem, który śpiewał "Lydia the tattooed Lady", ilekroć była wystraszona, podczas gdy czule pocierała tatuaż ojca swoim imieniem by ją pocieszyć. Została również pieszczotliwie nazywana przez rodziców "robaczkiem".

Po apokalipsie Edytuj

Baltimore, Maryland Edytuj

Dziewczyna wraz z rodzicami - Alfą i Frankiem, przeżyli pierwsze etapy epidemii razem. Po 23 dniach od wybuchu apokalipsy, znajdowała się w zapleśniałej piwnicy z grupą ocalałych. Lydia była naiwna w kwestii ówczesnego statusu świata i zawsze spędzała czas ze swoim tatą, ponieważ jej matka była wobec niej bardzo surowa. Matka dziewczyny stawała się z biegiem czasu coraz to bardziej okrutniejsza - Zabijała ludzi, którzy chcieli na siłę opuścić bezpieczne mury schronu, jej ofiarą stał się nawet własny mąż a ojciec Lydii - Frank.

Jakiś czas potem, Lydia wraz z matką opuściły schron i przemierzały ulice starając się przetrwać, gdy raz zostają otoczone przez dużą grupę sztywnych, Matka zaciąga ją do opuszczonego szpitala, gdzie chcą przeczekać noc. Budynek okazuje się nie być jednak opuszczony ponieważ znajduje się w nim około dwumetrowy mężczyzna z zasłoniętą twarzą, straszy on ocalałe. Matka Lydii bardziej przekonuje mężczyznę do swojej filozofii i poglądów, przez co skłonny zostaje on razem z nimi wędrować, Kobieta wraz z córką i spotkanym mężczyzną odtąd razem starają się przetrwać.

Cała trójka ostatecznie utworzyła grupę, którą nazwali "Szeptacze" i matka Lydii stanęła na jej czele, ustanawiając sobie pseudonim "Alpha", czyli pierwsza w hierarchii. Mężczyzna nazwał się "Beta" a Lydia pozostała bez zmian. Razem napotykali wiele osób, które również postrzegały ich pogląd i ostatecznie grupa Szeptaczy się rozrosła.

Zabite ofiary Edytuj

Ta lista pokazuje ofiary zabite przez Lydię:

  • Felix (zombie, razem z Darylem i Dianne)
  • Penny (zombie, razem z Darylem i Dianne)
  • przynajmniej 1 bezimienny uchodźca schronienia (spowodowano)
  • przynajmniej 1 bezimienny Szeptacz (pośrednio spowodowano)
  • niezliczona ilość zombie i prawdopodobnie ludzi

Ciekawostki Edytuj

  • Na castingu używali dla tej postaci imienia Molly.
  • Lydia została nazywana "robaczkiem" przez jej rodziców.
  • Lydia ma kilka blizn na prawym ramieniu - zostało to spowodowane uderzaniem ją gałązką drzewa przez Alfę.
  • W przeciwieństwie do jej komiksowego odpowiednika, Lydia jest brunetką.
  • Wraz ze śmiercią Henry'ego, Addy i Rodneya w "The Calm Before" i zniknięciem Alice i Gage'a, Lydia jest jedną z dwóch ocalałych, nazwanych nastolatków; inna to Rachel Ward.
  • Lydia używa kija Henry'ego od 10 sezonu po jego śmierci w "The Calm Before".
  • Wraz z "Walk With Us", Lydia jest ostatnim znanym i potwierdzonym żywym członkiem jej rodziny.

Zobacz też Edytuj

Postacie - Serial TV
Ocalali po więzieniu EugeneRositaChristopher
Kościół św. Sary Gabriel
Wilki OwenAphid
Oceanside CyndieRachelBeatriceJulesKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Schronienie Magazynowe CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameViolet