Walking Dead Wiki
Walking Dead Wiki
Ten artykuł jest o postaci z Serialu TV. Może szukasz jej odpowiedniczki z No Man's Land, Our World, Komiksu, The Escapists, Powieści, lub Road to Survival. W przypadku innych stron o tej samej nazwie, zobacz: Maggie

"Nie chcę tego robić. Ale musicie zrozumieć, że, każde przestępstwo będzie ukarane. Chcesz coś powiedzieć? [...] Mylisz się. Nie wstydzę się [...] Połóżcie dzieciaki spać. To moja decyzja... Ale nie jest ona początkiem czegoś. Nie chcę tego powtarzać. Odetnijcie go."
—Maggie przed i po egzekucji Gregory'ego.[źr]

Maggie Rhee (z domu Greene) to główna postać i ocalała z wybuchu w The Walking Dead AMC. Jest córką Hershela i Josephine Greene, pasierbica Annette Greene, starsza siostra przyrodnia Beth, młodsza siostra przyrodnia Shawna, i ostatnim znanym ocalałym członkiem rodziny Greene.

Osobowość

Maggie to inteligentna, opiekuńcza i odważna kobieta. Okazuje się, że jest kochającą córką, siostrą, przyjaciółką, żoną i matką.

Przed spotkaniem grupy Ricka Grimesa miała problemy z przystosowaniem się do prawdziwej natury apokaliptycznego świata, ponieważ jej rodzina początkowo wierzyła, że szwendacze byli po prostu chorymi ludźmi. Jej nastawienie zmienia się po prawie śmiertelnym doświadczeniu ze szwendaczem. Po tym, jak to nastąpi, jest bardziej zaangażowana w podstawową grupę, teraz rozumiejąc potrzebę walki o przetrwanie, mimo że początkowo nadwyrężyło to jej relacje z jej ojcem, Hershelem. Oddana mężowi Glennowi Rhee i ludziom wokół niej, nieustannie dba o dobro grupy i po zniszczeniu farmy jej ojca staje się silnym współtwórcą swojej grupy. Maggie okazała się do pewnego stopnia religijna, chociaż w piątym sezonie wydaje się być ateistką. Możliwe, że pod koniec sezonu odzyskała wiarę.

Podczas trzeciego sezonu Maggie, podobnie jak wszyscy inni, stała się zahartowana w walce po przetrwaniu całej zimy na drodze, chociaż nadal zachowuje swoją życzliwą stronę. Okazuje się, że staje się nieco podejrzliwa i niegodna zaufania wobec różnych ocalałych, takich jak Axel i Oscar, chociaż ona, podobnie jak reszta grupy, ostatecznie ich akceptuje. Po inwazji szwendaczy do więzienia w wyniku Andrew, Maggie jest zmuszona wykonać śmiertelne, nagłe cesarskie cięcie na Lori Grimes, aby urodziła jej dziecko. jednak szybko przechodzi do przodu i poświęca się utrzymaniu dziecka Lori przy życiu. Silna odwaga Maggie jest pokazana po tym, jak ona i Glenn zostają schwytani przez brata Daryla, Merle'a, i zabrani do Woodbury, gdzie jest przesłuchiwana, zastraszana i upokarzana przez Gubernatora, ale nie pęka, dopóki ten ostatni nie zagrozi życiu Glenna. Maggie jest wyraźnie przeżywana przez tę mękę przez krótki okres, ale pokonuje swój smutek i aktywnie bierze udział w wojnie z gubernatorem i Woodbury. Pod koniec sezonu widać, że Maggie jest bardzo zdolna do popełnienia morderstwa, aby chronić ludzi, na których jej zależy, przed niebezpieczeństwem.

W czwartym sezonie Maggie utrzymuje silną pozycję w społeczności więziennej i okazuje się, że jest bardzo oddana dobru męża, rodziny i przyjaciół. Po powrocie Gubernatora, zniszczeniu więzienia i brutalnej śmierci jej ukochanego ojca, Hershela, Maggie wyrusza w pełną poświęcenia podróż, by za wszelką cenę odnaleźć swojego męża Glenna i wydaje się, że staje się nieco oddalona od innych i nieco lekkomyślna, chociaż w końcu to pokonuje. Maggie bez wątpienia zaakceptowała całkowite okrucieństwo postapokaliptycznego świata w tym sezonie w wyniku śmierci jej ojca, ponieważ natychmiast zakłada po ataku na więzienie, że jej jedyna pozostała krewna, Beth, prawdopodobnie nie żyje i nie podejmuje żadnych prób szukać jej po znalezieniu jej męża, Glenna.

Podczas piątego sezonu osobowość Maggie zmienia się dramatycznie, ponieważ po ucieczce z Terminusa okazuje się, że staje się bardziej traumatyczna z powodu okropności, które napotkała, i rozwinęła zauważalnie chłodniejszą osobowość, co wyraża się podczas interakcji z ojcem Gabrielem, w których ujawnia, że ​​ona nie jest już religijny i obraża go. Po śmierci swojej siostry, Beth, Maggie jest wyraźnie złamana i zraniona, a nawet twierdzi, że nie wie, czy chce dalej walczyć o życie. Te uczucia wydają się zagubione po wejściu do Aleksandrii, gdzie staje się znacznie bardziej zrelaksowana i aktywna w społeczności jako asystentka Deanny Monroe. Pod koniec sezonu Maggie straciła niektóre ze swoich zimniejszych aspektów osobowości, kiedy ratuje Gabriela przed zabiciem przez Sashę (po tym, jak zdradził jej grupę Deannie) i prawdopodobnie znów wydaje się być religijna. Mocno wierzy w życie w nowym świecie, zamiast nieustannie próbować pozostać przy życiu.

Po śmierci Glenna, Maggie, pogrążona w smutku i przygnębieniu, jest zdeterminowana, by walczyć ze Zbawcami i zabić Negana za brutalne morderstwa jej męża i Abrahama. Utrzymuje swoje człowieczeństwo, oszczędzając i nie maltretując Zbawców, którzy poddali się lub zostali pojmani. Jednak wraz z postępem wojny ze Zbawcami Maggie staje się zimniejsza, powoli odsłaniając bardziej bezwzględną stronę. Jest skupiona i zdeterminowana, by za wszelką cenę zabić Negana. Chociaż Maggie odczuwa ulgę po wygranej wojnie i jest zadowolona, że Zbawcy, którzy się poddali, zostali utrzymani przy życiu, jest wściekła na Ricka i Michonne za decyzję o pozwoleniu Neganowi żyć. Ona, wraz z Jezusem i Darylem, spokojnie przysięgają, że Wzgórze znów będzie silne i zaczekać na odpowiedni moment, by dokonać zemsty, co sugeruje, że Maggie może mieć złowrogie zamiary wobec Ricka i Michonne.

W dziewiątym sezonie i 18 miesięcy po zakończeniu wojny ze Zbawcami Maggie w pełni dowodzi Wzgórzem i jest silnym, skutecznym i opiekuńczym przywódcą gotowym zrobić wszystko, co konieczne, dla dobra swojego ludu. Jest także szczęśliwą, kochającą matką swojego nowonarodzonego dziecka. Mimo to Maggie nadal jest w traumie po śmierci męża Glenna, ponieważ odmawia wyjazdu do Aleksandrii z powodu tego, że morderca jej męża, Negan, jest tam uwięziony na rozkaz Ricka i bez wątpienia nadal chce zemsty na nim i nadal wydaje się żywić urazę do Zbawców jako całości. Okazuje się, że nie jest skłonna ryzykować z tymi, którzy stanowią dla niej zagrożenie, ponieważ Gregory został powieszony jako kara za jego usiłowanie zabójstwa jej, twierdząc, że kara musi pasować do przestępstwa, chociaż nadal daje Earlowi (człowiekowi, który został zmanipulowany przez Gregory'ego, aby ją zabić) drugą szansę po uwięzieniu go.

Ideologia Maggie polegająca na karaniu gróźb jest bezpośrednio sprzeczna z pragnieniem Ricka, aby społeczności, w tym Zbawcy, współpracowały ze sobą w celu zbudowania cywilizacji i uniknięcia zabijania żywych, a to się urzeczywistnia, gdy ona (i Daryl) pozwala Cyndie zamordować Arat w celu zemsty za zabicie jej młodszego brata, kiedy Zbawcy byli pod przywództwem Negana i Simona, co jest analogiczne do śmierci Glenna z rąk Negana. Mając dość poglądów Ricka, Maggie w pełni angażuje się w zabicie Negana. Jednak po spotkaniu z Neganem w jego celi więziennej i zobaczeniu, jak złamany i nieszczęśliwy stał się Negan od czasu jego upadku, Maggie w końcu zdaje sobie sprawę z motywów Ricka, aby pozwolić Neganowi żyć: bycie zmuszonym do życia według jego czynów i spędzenia reszty życia jako skorupa jego dawnej jaźni, błagającej o śmierć, której tylko odmówiono.

Zmiana poglądu Maggie nasila się po rzekomej "śmierci" Ricka niedługo potem, gdy wraz z Darylem obwinia się o śmierć Ricka z powodu jej zaangażowania w zabicie Negana, w wyniku czego ostatecznie rezygnuje ze stanowiska przywódcy Wzgórza.

Przed apokalipsą

Farma Rodziny Greene, Georgia

Maggie dorastała na swojej rodzinnej farmie w Georgii i była wychowywana przez swoich kochających i religijnych rodziców, Hershela i Josephine Greene. Hershel była wcześniej alkoholiczką, ale rzuciła palenie w dniu narodzin Maggie i nigdy nie pozwalała na spożywanie alkoholu w domu, kiedy dorastała. Maggie nawiązała również dobre stosunki z brygadzistą Otisem i jego żoną Patricią. Pewnego razu Hershel i Josephine zabrali ją do wodospadu Amicalola, najwyższego wodospadu w Georgia.

Na początku życia Maggie zmarła jej matka. W wieku sześciu lat Hershel ożenił się ponownie z kobietą o imieniu Annette i urodziła przyrodnią siostrę Maggie, Beth wraz z synem Annette i przyrodnim bratem Maggie, Shawnem. Małżeństwo Hershela z Annette spowodowało, że Maggie zaczęła palić i kradnąć w sklepach, gdy była nastolatką. Po tym, jak jej ojciec powiedział jej, że powinni się "kochać", Maggie stała się pełna miłości w relacji z macochą i przyrodnim bratem. Choć przez wiele dni paliła i kradła w sklepach, użyła traktora, by zmiażdżyć Chevroleta Camaro swojego byłego chłopaka, kiedy była w liceum.

Zanim Maggie stała się dorosła, zaczęła uczęszczać na studia. Tam również przyjęła antykoncepcję i stała się aktywna seksualnie.

Pierwszego lata po powrocie z college'u Maggie zostawiła swoje torby w swoim pokoju i pojechała konno, ale kiedy wróciła, odkryła, że ​​jej młodsza siostra Beth grzebała w jej torbach i znalazła tabletki antykoncepcyjne. Maggie była wściekła, kiedy Beth z przerażeniem wrzuciła je do stawu. Chociaż zaczęli się kłócić, ostatecznie pogodzili się, ponieważ byli przemoczeni w błocie z powodu konia Maggie, a Beth kryła się za Maggie, gdy Hershel zapytał, co się stało.

Podczas gdy Maggie miała dwadzieścia dwa lata przed globalną epidemią, nie wiadomo, czy ukończyła studia, czy rzuciła szkołę.

Po apokalipsie

Farma Rodziny Greene, Georgia

Maggie była z rodziną na ich farmie, gdy wybuch epidemii rozprzestrzenił się na cały świat. Jej rodzina oglądała wiadomości w telewizji i była w większości oszczędzona przed plagą apokalipsy. Hershel był przekonany, że to, co zobaczył w wiadomościach, nie było martwymi ludźmi, ale raczej chorymi i niebezpiecznymi ludźmi, którymi trzeba było się opiekować, dopóki nie nadejdzie lekarstwo.

Na początku wybuchu epidemii Annette i Shawn zostali ugryzieni przez swoich nieumarłych mieszkańców miasta i wkrótce umarli i przemienili się. Jednak Hershel kazał Otisowi umieścić je w stodole, dopóki coś, co wydawało mu się epidemią, w końcu dobiegnie końca i zostanie znalezione lekarstwo, dające nadzieję jego córkom. Maggie, Beth i Hershel przyjęli następnie Otisa, Patricię i chłopaka Beth z liceum, Jimmy'ego, a następnie zabarykadowali się na farmie przez następne miesiące. Z czasem uciekała do miasta w celu odzyskania potrzebnych zapasów.

Z czasem Hershel kazał Otisowi szukać kolejnych "zarażonych" i sprowadzał z powrotem ludzi, których znała rodzina Greene, w tym ich kuzyna Arnolda, ich sąsiadów, Pana i Panią Fischer oraz przyjaciół Lacey, i Duncan. Cała rodzina była odpowiedzialna za pomoc w oborze i rutynowe karmienie zarażonych żywymi kurczakami. Po ponad dwóch miesiącach od wybuchu epidemii Otis przyprowadził do stodoły nieznaną zarażoną dziewczynkę i wyruszył na polowanie na jelenie.

Zabite ofiary

Ta lista przedstawia ofiary zabite przez Maggie:

Relacje

TBA

Ciekawostki

  • Maggie wraz z Randallem uczęszczała do liceum w pobliżu farmy jej ojca.
  • Jest pierwszym głównym bohaterem i ocalałym w Grupie Ricka, która zabiła żywą osobę, która jak na ironię była żoną Ricka, Lori, choć na jej prośbę o urodzenie Judith. Jednak jedynym antagonistą księgowym, pierwszą prawdziwie wrogą osobą, którą zabiła Maggie lub główny bohater, był Warren.
  • Wraz z "Coda", Maggie jest ostatnim żyjącym członkiem rodziny Greene po śmierci Beth, a także ostatnim żyjącym członkiem grupy Farmy Rodziny Greene.
    • Dodatkowo, Maggie jest jedyną pozostałą postacią wprowadzoną w sezonie 2, której życie zostało potwierdzone.
  • Małżeństwo Maggie i Glenna było pierwszym znanym oficjalnym małżeństwem, które miało miejsce po apokalipsie.
  • Maggie miała czterech bliskich zabitych przez głównych antagonistów - jej starego przyjaciela Otisa przez Shane'a Walsha, jej ojca Hershela przez Gubernatora, jej przyrodnią siostrę Beth przez Dawn Lerner i jej męża Glenna Rhee przez Negana.
    • Dodatkowo wszyscy trzej jej krewni zabici przez głównych antagonistów zostali zabici przez obrażenia głowy; Hershel został zdekapitowany, Beth została postrzelona w głowę, a głowa Glenna została rozbita Lucillą.
  • Na cześć zmarłego męża Maggie oficjalnie zmienia nazwisko na "Rhee" w "Go Getters".
  • Maggie jest drugą najdłużej żyjącą postacią kobiecą w serialu, pierwszą jest Carol. Oprócz tego, jest najdłużej żyjącą postacią kobiecą, która nie jest członkiem Grupy Atlanty.
  • Po śmierci Glenna, Maggie zaczęła nosić czapkę z daszkiem podobną do tej, którą nosił przez pierwsze dwa sezony.
  • Wyciekły materiały filmowe ujawniające śmierć Maggie przez Lucille w "The Day Will Come When You Won't Be", jednak ten materiał filmowy został nakręcony, aby zapobiec szczegółowym spoilerom przedstawiającym prawdziwą ofiarę.
  • Maggie jest jedną z jedenastu postaci w uniwersum The Walking Dead, które zaszły w ciążę podczas wydarzeń apokalipsy. Pozostali to Lori Grimes, Eileen, Ava, Vida, Michonne Hawthorne, bezimienny Pracownik, bezimienny mieszkaniec z Królestwa, Rosita Espinosa, Nabila i Grace.
  • Maggie jest obecnie jedyną postacią z głównej serii, która została usunięta z początkowych napisów końcowych, pomimo potwierdzenia, że żyje.
  • W przeciwieństwie do swojego odpowiednika z komiksu, Maggie wydaje się być religijna.
  • Maggie jest obecnie piątą najczęściej pojawiającą się postacią w Serialu TV, do tej pory pojawiła się w 81 odcinkach.

Zobacz też

Postacie - Serial TV
Rodzina Grimes JudithRickCarlLori
Centrum Kontroli Chorób EdwinCandace
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Aleksandria AaronBarbaraScottKyleR.J.SocorroHeathNoraPani RobinsonAlexJenWayneCherylEnidRussBobBruceTobinAnnaMikeyFrancineKent SpencerOliviaDeniseDeannaLucyRonJessieSamMayaDavidBetsyNicholasAnnieWillTommySturgessBarnesNatalieStacyMichaelJefferyRichardsHollySamanthaBobbyCharlyneO'HaraDineshDanErinAdrianParkShellyCarterPeteRegAidenEric
Wilki OwenAphid
Zbawcy NeganAldenGracieSherryDwightAmberTanyaGinaQuanPotterJoséBrookeMelJohnMarcusJonahAliceLauraBrandonFrankieD.J.RichieRegina JedNorrisArat JustinSimonDukeLanceGaryReillyJaredEvanKatyKenoDerekDeanGavinGomezPaulieDukeMarkZiaLeoYagoJoeyGuntherRudyToddDinoHuckWadeCamNelsonMaraGordonRoyDavidEmmettIsabelleJosephChrisGeorgeNeilRomanJiroMilesPrimoPaulaMichelleMollyDonnieGabeTimmyTina
Wzgórze BertieMarcoHershelKalEduardoGageBriannaOscarEarlPennyFelixAdelineRodneyTammy RoseCasperMartinMilesHildePaulGregoryKennethStephanieCraigCrystalWesleyHarlanNeilFreddieAndyEthan
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Strażnicy ElijahColeMayaAinsleyGusBillyJen
Żniwiarze Papież
Rodzina Mays Pan MaysMaysPani Mays
Wspólnota StephanieMercer
Valak's Vipers Craven
Różni ocalali JuanitaDeaverNichollsWilhelmLamsonAidenBaileyLeahFranklinSiddiqMiloAmeliaLeslieEastmanSamChristopherAnaMatthewLucillePani BlakeClara
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter