FANDOM

"Miała na imię Frances. I znaczył dla niej wszystko. (...) Gdybym mogła cofnąć czas... Ona powinna siedzieć i trzymać go tutaj, nie ja."
—Mary o jej siostrze podczas gdy trzyma Adama
Mary (bardziej znana jako Gamma) - była antagonistka i ocalała z apokalipsy w The Walking Dead AMC.

Jest siostrą Frances oraz ciocią Adama Suttona. Po uratowaniu życia Alfy, aby okazać jej wdzięczność mianuje ją Gammą wszystkich Szeptaczów.

Gdy Mary odkrywa, że Alfa okłamała swoją grupę, że zabiła swoją córkę Lydię żałuje, że dołączyła się do jej grupy (Szeptaczy) i uratowała ją poświęcając swoją siostrę i pchnięcia ją wprost na hordę sztywnych. Zamierza przyłączyć się do Koalicji.

Charakter Edytuj

Mary na początku okazuje się być samolubną, okrutną i socjopatyczną młodą kobietą, która była oddana stylowi życia Szeptaczy i była całkowicie lojalna wobec swojej przywódczyni, Alfy. Wykazano, że jest bardzo kluczowa i cenna jako członek grupy ze względu na jej zdolność do węszenia kluczowych miejsc dla szwendaczy w celu gromadzenia dużych hord. Jej poświęcenie dla Szeptaczy było tak silne, że odłożyła na bok swoją rodzinę, aby skoncentrować się na zwiększeniu i utrzymaniu pozycji w grupie. Jej egoizm był oczywisty, ponieważ nie okazywała absolutnie żadnej troski ani wyrzutów sumienia za młodszą siostrę Frances, cierpiącą za to, że musiała porzucić syna i siostrzeńca Maryi na spacerowiczów na rozkaz Alfy, a nawet twierdziła, że ​​powinna była zostawić Frances na śmierć, gdy jej wyrzuty sumienia groziły ich miejsce w grupie, pokazując, że była gotowa zrobić wszystko, aby utrzymać swoją pozycję w grupie.

Wykazano, że jest bardzo zdolna do zabójstwa z zimną krwią, co widać, gdy pchnęła swoją siostrę szwendaczom, aby chronić Alfę, pokazując przyzwoitą Mary w prymitywnym, zatwardziałym ocalałym całkowicie lojalnym wobec zwierzęcego stylu życia grupy. Jej czyny i okrucieństwo przyniosły jej pochwałę Alfy i została nagrodzona trzecim dowódcą Szeptaczy. Pomimo twierdzonego braku wyrzutów sumienia za śmierć siostry, Mary wydaje się wykazywać pewną winę i gniew za swoje czyny. Wydaje się również zdenerwowana widokiem wszystkich dzikich morderstw dokonanych przez Szeptaczy i wydaje się coraz bardziej bać Alfy, jak widać w odcinku "What It Always Is". Po odkryciu, że Lydia żyje, odkrywając kłamstwo Alfy, Mary doznała chwilowego załamania psychicznego i rozpłakała się. Zanim ostatecznie zdradziła Szeptaczy, udzielała Aaron'owi informacji w zamian za szczegóły dotyczące jej siostrzeńca - Adama, na którego Mary nabrała nowego uczucia. Mary mogła później uspokoić Adama i okazywać mu wyraźne uczucia, które spowodowały, że niegdyś wrogi Alden złagodził jego stosunek do Maryi. Po zdradzie Szeptaczy okazała życzliwszą stronę, wyrażając szczerą skruchę za swoje czyny i zabójstwo swojej siostry i stopniowo pokazuje, że jest głęboko traumatyczną młodą kobietą z powodu okrucieństwa umysłowego Alfa, ale tak naprawdę nie jest bez serca potwór jak większość Szeptaczy. Okazała się nawet odważna i nieustraszona, gdy odmawia pójścia z Betą po tym, jak infiltruje Aleksandrię, by odzyskać ją, by została zabita przez Alfę za jej zdradę i twierdzi, że już się go nie boi. Nawet chętnie pozwala Becie ją zabrać, aby uratować życie Rosicie po tym, jak Beta ją obezwładnia, pomimo początkowego zimnego traktowania i nieufności Rosity wobec niej oraz okrutnego losu, jaki czekałby na nią z ręki Alfa, gdyby Beta ją zabrała. Pod koniec życia Mary okazuje zupełnie inne podejście, próbując przekonać Lidię do ucieczki, tak jak Alpha chce jej córki, i wyrażając wielką wyrzuty sumienia za zabicie Frances. Kelly zdaje sobie sprawę, że Frances w rzeczywistości znaczyła wszystko dla Mary, która twierdzi, że gdyby miała okazję to zrobić od nowa, nigdy nie zabiłaby swojej siostry. W konfrontacji ze stadem Mary postanowiła zaryzykować własne życie, by je odciągnąć, aby chronić Aldena, Kelly i Adam'a. Ten bezinteresowny czyn kosztował Mary życie, kiedy Beta ją znalazł i zamordował, pozostawiając Aldena i Kelly opłakujących jej stratę. W ostatnich chwilach Mary otwarcie była wyzywająca w stosunku do Bety, która zamierzała dołączyć do stada zombie. Swoimi ostatnimi słowami Mary powiedziała Becie, że już nigdy nie pójdzie w grupie z Szeptaczami, gdy się przemieni.

Przed apokalipsą Edytuj

Nic nie wiadomo o życiu Mary przed wybuchem epidemii poza tym, że miała młodszą siostrę Frances, a jej rodzice mieli na imię John i Alice. Rodzina mieszkała w pobliżu dużego jeziora w Santa Monica, gdzie siostry jako dzieci razem jeździły na rowerach przed zachodem słońca.

Śmierć Edytuj

Zabita przez:

Beta znajduje rozkojarzoną Mary i dźga ją w brzuch. Gdy walczy o życie i częściowo rozrywa mu maskę, on rozrywa jej wnętrzności ostrzem, co powoduje jej niemalże natychmiastową śmierć. Następnie ciągnie jej zwłoki i opiera ją o drzewo, aby mogła się przemienić.

Krótko po przemienieniu się Mary, gdy idzię w stronę Bety zostaje trafiona w głowę strzałą przez Aldena a Beta ucieka.

Zabite ofiary Edytuj

Ta lista pokazuje ofiary zabite przez Mary:

  • Frances (spowodowano)
  • Cheryl (pośrednio spowodowano)
  • 4 bezimiennych obozowiczów (prawdopodobnie, spowodowano lub bezpośrednio)
  • przynajmniej 1 bezimienny Szeptacz (zombie)
  • 1 bezimienny mieszkaniec Alexandrii (prawdopodobnie, bezpośrednio lub spowodowane)
  • 2 konie (prawdopodobnie, spowodowano lub bezpośrednio)
  • niezliczona ilość zombie oraz ludzi

Zobacz też Edytuj

Postacie - Serial TV
Ocalali po więzieniu EugeneRositaChristopher
Kościół św. Sary Gabriel
Wilki OwenAphid
Oceanside CyndieRachelBeatriceJulesKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Schronienie Magazynowe CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameViolet