Walking Dead Wiki
Advertisement
Walking Dead Wiki

Owen to były antagonista i ocalały z wybuchu apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest przywódcą Wilków. Po napadzie jego ludzi na Aleksandrię, Morgan przetrzymuje Owena w celi i stara się wpoić mu swoje zasady.

Osobowość

Owen jest ukazany jako opanowana oraz bardzo niebezpieczna osoba. Podczas ataku na Alexandrię nie bierze niczego pod uwagę i tym samym bezsensownie usiłuje udowodnić swoją rację. Niekiedy podczas rozmów z Morganem ujawnia swoje słabości, wydaje się być mętny w swojej ideologii. Osobiście podoba mu się swój sposób na życie. Możemy również wywnioskować, że musiał wykazywać się inteligencją oraz charyzmą skoro zebrał taką grupę osób u swojego boku.

Wielokrotnie uznaje że już taki jest i nic się nie zmieni. Jednakże później ukazuje siebie w lepszym świetle, gdy ratuje Denise przed sztywnymi. Następnie zadaje samemu sobie pytanie "Czemu ją uratowałem? Przecież mogłem dobiec do tej wieży.". Denise odpowiada mu, że być może się zmienił.

Przed apokalipsą

Prawie nic nie wiemy o życiu Owena przed wybuchem epidemii. Wspominał Morganowi że lubił oglądać filmy. Możemy się także domyślać, że mieszkał w Waszyngtonie, lub w jego pobliżu.

Po apokalipsie

Po wybuchu epidemii nie wiadomo w jakich okolicznościach stał się przywódcą grupy zwanej ,,Wilki'' nie wiadomo ilu członków dokładnie uzbierał lecz na pewno było ich wielu. Zmienił się w zimnokrwistego zabójcę nieposiadającego litości.

Podczas rozmowy z Morganem wspomina dlaczego stał się wilkiem, uważa że pierwsi ludzie na tych ziemiach pochodzili od wilków i byli przepędzeni a teraz powrócili.

Niewątpliwie wielokrotnie z grupą napadał na małe osady i zabijał wszystkich wewnątrz, zostawiając za sobą napis "Wilki są niedaleko."

Sezon 5

"Conquer

Owen po raz pierwszy pojawia się na początku finałowego odcinka sezonu 5. Widzimy Morgana popijającego i jedzącego w obozowisku gdy Owen wychodzi z krzaków. Zbliża się do Jones'a celując do niego z broni, po chwili siada i nawiązuje z nim rozmowę. Owen wspomina że widuje ludzi raz na dwa tygodnie i na co Morgan się dziwi i odpowiada że to dość często. Wilk mówi Morganowi, że ma zamiar zabrać mu wszystko nawet jego życie. Następnie prosi go o pozostanie w tej samej pozycji po czym wyskakuje jego partner i próbuje atakować Morgana lecz ten się broni. W efekcie obaj zostają pobici i zostawieni w zamkniętym aucie.

Gdy Daryl i Aaron szukają jedzenia i wyposażenia, trafiają na plac gdzie otwierają ciężarówki. Uwięzione w nich zombie zostają uwolnione i mężczyźni chowają się przed nimi w aucie. Ta pułapka została zrobiona przez Owena lub innych członków jego grupy.

Na końcu odcinka widzimy jak Owen wraz z kolegą zabijają człowieka w czerwonym poncho po czym przeglądają zdjęcia Alexandrii.

Sezon 6

"JSS"

Owen wraz z pozostałymi członkami grupy atakują Alexandrię. Gdy Morgan przeszukuje jeden z domów Owen wyskakuje i chce go zabić. Morgan ogłusza Owena i zamyka go w celi.

"Here's Not Here"

Morgan opowiada Owenowi historię jak poznał Eastmana i ujawnia jego sposób postępowania, a pod koniec opowieści stara się ruszyć sumienie mężczyzny. Kończy się to niepowodzeniem gdyż Owen wydaje się być zdziwiony postępowaniem Morgana, po czym oznajmia, że ma swój własny kodeks i zabije wszystkich mieszkańców Alexandrii, nawet dzieci.

"Start to Finish"

Denise opatruje ranę Owena, który wciąż jest zamknięty w celi. Stara się przemówić mu do rozumu mówiąc że nie jest jeszcze za późno na zmianę.

W poprzednich odcinkach Carol dowiaduję się o tym że Owen wciąż żyje i postanawia go dobić. Wykorzystując chwilową nieuwagę Morgan staje naprzeciw Owena i mówi że nie pozwoli go zabić. Wybucha walka. Morgan uderza kijem do aikido Carol i gdy wydaje się, że wygrał Owen uderza go w tył głowy.

Owen łapię Denise i przystawia jej broń do skroni. Po chwili do celi wbiega Tara, Rosita oraz Eugene. Wilk każe im odłożyć broń po czym wychodzi razem z zakładniczką.

"No Way Out"

Owen razem z Denise ukrywa się przed sztywnymi. Mówi kobiecie, że przy pierwszej okazji pobiegną do wieży przy murze. Gdy biegną sztywni rzucają się na Denise jednak Owen ją ochrania przez co sam zostaje ugryziony w ramię. Kobieta namawia go żeby poszedł z nią do lecznicy, by mogła uratować jego życie.

Ukrywają się na chwilę i Denise zawiązuje mu pasek wokół ręki, dziękuje mu za uratowanie jej. Gdy wychodzą, Carol z balkonu strzela do mężczyzny raniąc go. Owen woła do Denise, by biegła do lecznicy. Na przywódcę Wików rzucają się sztywni.

Później Morgan spotyka Owena przemienionego w zombie. Przeprasza Wilka i wbija mu kij w głowę.

Zabite ofiary

Ta lista przedstawia ofiary zabite przez Owena:

  • Mężczyzna w Czerwonym Poncho (Żywy)
  • Niezliczona ilość mieszkańców Shirewilt Estates
  • Brat Noah (Spowodowano lub bezpośrednio)
  • Matka Noah (Spowodowano lub bezpośrednio)
  • Niezliczona ilość mieszkańców Aleksandrii
  • Niezliczona ilość zombie i bezimiennych ludzi

Śmierć

Zabity przez

Owen zostaje ugryziony gdy ochrania Denise, później zostaje postrzelony w klatkę piersiową przez Carol. Krzyczy do Denise, by biegła, po czym rzucają się na niego szwendacze.

Podczas gdy wszyscy mieszkańcy Alexandrii walczą ze szwendaczami, Morgan spotyka Owena zamienionego w zombie. Przeprasza go, po czym wbija mu kij w głowę.

Zobacz też

Postacie - Serial TV
Rodzina Grimes JudithRickCarlLori
Centrum Kontroli Chorób EdwinCandace
Personel Wojskowy WellesWilsonBradySeanFranklinCoxCallaway
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Wilki OwenAphid
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Strażnicy ElijahFrostAgathaDuncanColeMayaAinsleyGusBillyJen
Rodzina Mays Pan MaysMaysPani Mays
Valak's Vipers Craven
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter
Advertisement