"Mogłam umrzeć. Kiedyś myślałam, że jeśli to się stanie, to się stanie. Ale teraz uczyniłoby to Coco sierotą. I nie mogę umrzeć. Boję się i to uczucie nie odchodzi."
—Rosita do Gabriela Stokesa.[źr]

Rosita Espinosa to główna postać i ocalała z wybuchu w The Walking Dead AMC. Towarzyszyła Abrahamowi Fordowi i Eugene'owi Porterowi w podróży do Waszyngtonu po poznaniu ich w Dallas. Po drodze nawiązała romantyczny związek z Abrahamem który trwał do momentu, gdy dotarli do Aleksandrii.

Po śmierci Abrahama, Rosita przyjmuje lekkomyślną postawę by zabić Negana i pomścić swojego byłego chłopaka. Po tym, jak Eugene pomaga Milicji wygrać wojnę ze Zbawcami, wybacza jego zdradę i postanawia ponownie zainwestować w społeczności z pełnym nadziei nastawieniem.

Sześć lat po przypuszczalnej śmierci Ricka Grimesa, Rosita jest teraz w związku z Gabrielem Stokesem, chociaż po romansie z Siddiqem poczęli córkę. Po śmierci Siddiqa zaczyna doświadczać koszmarów, w których ona i Coco stają w obliczu nieuchronnej śmierci.

Przed apokalipsą[edytuj | edytuj kod]

Nieznane położenie[edytuj | edytuj kod]

Nie wiadomo zbyt wiele o życiu Rosity przed wybuchem epidemii oprócz tego, że ma hiszpańskie korzenie. Mówią, "że wywodzi się z rodziny samych mężczyzn. Mogła stracić matkę i dorastała z kilkoma braćmi. Myślę, że to właśnie stąd nabrała dużo swojej wiedzy, siły i zdolności." Na dodatek, wspomniała o posiadaniu rodzeństwa i sześcioletniego kuzyna, jednak ich los pozostaje nieznany. Rosita miała w przeszłości doświadczenie Militarne co wskazuje, że być może służyła jako żołnierz, oraz pokazała, że posiada biegłą wiedzę w inżynierstwie, czyli mogła być również mechanikiem.

Po apokalipsie[edytuj | edytuj kod]

Po ataku szwendaczy Glenn traci przytomność. Tara, jako jedyna jego współtowarzyszka, używa broni jako narzędzie do rozgniecenia czaszki jednego z Zombie. Po dokonanym czynie mówi "I co? Podobało ci się palancie?". Zza pick-up'a pojawia się grupa trzech nowych towarzyszy - Rosita, Eugene i Abraham. Abraham dopowiada: "Jesteś cięta w języku. Potrafisz coś jeszcze?". Podczas podróży do Waszyngtonu, Glenn odzyskuje przytomność. Rozbija karabinem szybę w ciężarówce. Abraham zatrzymuje samochód. Dochodzi do sprzeczki. Rosita próbuje odciągnąć Abrahama od Glenna. Pomiędzy ostrą wymianą zdań na temat odmiennych celów ich podróży, pojawiają się nagle zombie. Eugene jako niedoświadczony strzelec przebija zbiornik paliwa w wojskowej przyczepie. Ekipa jednak zabija szwendaczy, lecz dojazd do Waszyngtonu nie jest już możliwy. Dziewczyna odnajduje zdjęcie Maggie, które Glenn upuścił podczas walki. Rosita wyrusza za Glennem i Tarą. Po chwili decyduje się również Abraham i Eugene.

Abraham, Rosita, Tara, Eugene i Glenn wciąż wędrują by odnaleźć odpowiednie miejsce na schronienie. Podczas gdy zmierzają wzdłuż trakcji kolejowych, Glenn na tablicy informacyjnej odnajduje wiadomość od Maggie. Towarzysze postanawiają udać się do Terminus, gdzie wyruszyła ukochana Azjaty. 

Podczas podróży do Terminus, Abraham dostrzega w jaki sposób Tara przygląda się Rosicie, jest dzięki temu przekonany że ta ma odmienną orientację seksualną. Rosita ma bierne zdanie. Tara nie zaprzecza.

Następnego dnia towarzysze odnajdują kolejne wiadomości pozostawione przez Maggie. Podczas wędrówki Abraham postanawia, by zatrzymać się na odpoczynek. Rosita nie ma swojego zdania, mimo sprzeciwów Glenna. Przy starej wieży, obok torów niespodziewanie atakuje ich szwendacz, jednak grupa szybko go unicestwia. 

Późnym południem. Podczas wędrówki okazuje się, że tory prowadzą przez tunel. Ze środka wydobywają się przeraźliwe głosy spacerowiczów. Abraham nie decyduje się na dalszą podróż, twierdząc, że mogło to by być niebezpieczne dla Eugena. Trójka nowych postanawia zawrócić się w celu odnalezienia samochodu. Glenn i Tara  wchodzą do tunelu. Okazuje się, że ten w środku jest zawalony gruzem. W trakcie pokonywania uciążliwej drogi, noga Glenna grzęźnie między kamieniami. Tymczasem dwójkę otaczają zombie. W ostatniej chwili na pomoc przychodzi jej niespodziewanie Maggie, Sasha i Bob. Do tunelu również powraca Abraham, Eugene i Rosita, którzy w trakcie poszukiwań samochodu, stwierdzili, że pomogą im przetrwać. Grupa odpoczywa w tunelu. Glenn nie może nacieszyć się w pełni swoją ukochaną. 

Następnego dnia ośmioosobowa grupa trafia do Terminus. Na miejscu wita ich Mary, która w sposób gościnny proponuje przybyłym coś do jedzenia. 

Rick w trakcie pobytu w Terminus, dostrzega, że mieszkańcy posiadają dotychczasowe rzeczy należące do jego grupy (ponczo Daryl'a, które nosiła Maggie. Zegarek Glenna, który otrzymał od Hershel'a.). Michonne, Daryl, Carl i Rick wiedzą, że są w niebezpieczeństwie. Rick w ostatniej chwili używa Alexa jako tarczy, ten ginie od strzału, a trójka ucieka. Z wagonów słychać krzyki o pomoc, ale towarzysze uciekają wgłąb Terminusa, dostrzegając ludzkie szczątki oraz tajemniczą świątynię. W ostateczności trafiają na dziedziniec, który okazuje się być dla nich zasadzką. Gareth nawołuje by Rick wszedł do wagonu oznaczonego literą "A". Po chwili dołącza do niego Daryl, Michonne oraz Carl. Okazuje się, że w środku zatrzymani są również: Abraham, Tara, Rosita, Maggie, Sasha, Glenn, Eugene i Bob. 

Zabite ofiary[edytuj | edytuj kod]

  • Neil (zombie)
  • Olivia (pośrednio spowodowano)
  • Leo
  • Siddiq (zombie)
  • Alfred (prawdopodobnie, zombie)
  • 2 wilki
  • przynajmniej 15 Zbawców
  • niezliczona ilość zombie

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Postacie - Serial TV
Grupa Michonne MichonneMikeTerryAndre Anthony
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Aleksandria AaronScottKyleSocorroBarbaraHeathNoraPani RobinsonAlexJenWayneCherylEnidRussBobBruceTobinAnnaMikeyFrancineKent SpencerOliviaDeniseDeannaLucyRonJessieSamMayaDavidBetsyNicholasAnnieWillTommySturgessBarnesNatalieStacyMichaelJefferyRichardsHollySamanthaBobbyCharlyneO'HaraDineshDanErinAdrianParkShellyCarterPeteRegAidenEric
Wilki OwenAphid
Wzgórze BertieMarcoHershelKalEduardoGageBriannaOscarEarlPennyFelixAdelineRodneyTammy RoseCasperMartinMilesHildePaulGregoryKennethStephanieCraigCrystalWesleyHarlanNeilFreddieAndyEthan
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Baltimore, Maryland CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Różni ocalali JuanitaElijahWilhelmSiddiqMiloAmeliaLeslieEastmanSamChristopherAnaClara
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletŁowca