FANDOM

Ten artykuł dotyczy postaci z serialu TV. Zobacz też: postać z komiksu.

Shiva — jedna z głównych, zwierzęcych bohaterów, występujących w serialu telewizyjnym The Walking Dead (AMC); tygrysica ocalała po wybuchu apokalipsy zombie, podopieczna, a zarazem najlepsza przyjaciółka Ezekiela.

WyglądEdytuj

Masywne ciało o silnej budowie z krótkimi, bardzo muskularnymi nogami zakończone jest długim ogonem ułatwiającym utrzymanie równowagi. Jak u wszystkich kotów przednie łapy mają pięć, a tylne cztery palce. Wszystkie palce zakończone są ostrymi pazurami o sierpowatym kształcie. Krótkie, aczkolwiek puszyste futro zwierzęcia ma pomarańczową barwę z dość licznymi, czarnymi pasami oraz białymi elementami na pysku, brzuchu i ogonie.

ZachowanieEdytuj

Zwierzę jest niezwykle agresywne i nieufne w stosunku do obcych sobie ludzi. Jedynym człowiekiem, którego tak naprawdę szanuje, darzy zaufaniem, a przede wszystkim słucha i jest mu posłuszna, jest jej przyjaciel Ezekiel, któremu zawdzięcza życie.

UmiejętnościEdytuj

Posiada ostre jak brzytwa kły i pazury, które bardzo umiejętnie wykorzystuje w walce. Cechuje ją również ogromna siła, spryt oraz szybkość i zwinność. Zwierzę bez większego trudu potrafi pokonać pojedyncze sztuki zombie, jednakże z większą ich grupą mogłaby sobie nie poradzić.

HistoriaEdytuj

Przed apokalipsąEdytuj

Przed apokalipsą tak jak jej komiksowy odpowiednik, była ona jednym ze zwierząt zamieszkujących zoo, w którym pracował jej przyszły opiekun - Ezekiel. Pewnego dnia wpadła do betonowej fosy, otaczającej jej wybieg. Zwierzę podczas upadku złamało łapę, weterynarze byli już w drodze, jednak rana była zbyt poważna i tygrysica mogła się wykrwawić na śmierć. Ezekiel widząc to, nie zważając na ryzyko przybył jej z pomocą i używając własnej koszuli zatamował jej krwotok, ratując jej tym samym życie. Od tamtego momentu Shiva zaczęła traktować go jak przyjaciela i już nigdy nie spojrzała na niego krzywo.

Po apokalipsieEdytuj

W jakimś czasie po wybuchu epidemii Ezekiel udał się ponownie do zoo, w którym pracował, gdzie zastał samotną, wystraszoną i wygłodzoną Shivę na swoim wybiegu. Mężczyzna uwolnił ją i wspólnie zaczęli swoją podróż, w czasie której tygrysica go chroniła, po pewnym czasie Ezekiel zebrał całkiem dużą ilość ludzi i wraz z nimi założył społeczność zwaną Królestwem, której stał się liderem, a Shiva zajęła miejsce u jego boku.

Sezon 7Edytuj

The WellEdytuj

W tym też odcinku Shiva pojawia się po raz pierwszy, kiedy to znajduje się u boku Ezekiela, siedzącego na tronie w sali teatralnej, tygrysica trzymana jest przez niego na metalowym, długim, łańcuchu. Podczas audiencji, zwierzę widząc Carol, zaczyna na nią warczeć, jednakże Ezekielowi udaje się ją bez trudu uspokoić, dając jej przy tym jasno do zrozumienia, iż kobieta nie stanowi dla nich żadnego zagrożenia. Tygrys posłusznie wykonuje polecenie swojego właściciela i już bez większych przeszkód siada tuż przy nim, a mężczyzna może w spokoju powitać Carol i przyjąć ją do swojej społeczności. Shiva widoczna jest później, kiedy to Ezekiel odwiedza Carol w jej nowym domu.

Rock in the RoadEdytuj

Pojawia się ona ponowienie u boku Ezekiela, podczas audiencji, w której udział biorą:Rick, Jezus, Sasha, Tara, Rosita, Daryl, Michonne, Carl oraz Morgan. Nowo przybyła grupa jest początkowo bardzo zaskoczona, zdezorientowana i wręcz wystraszona na widok tygrysicy, z czasem jednak przyzwyczajają się oni do tej sytuacji i dalej bezproblemowo toczą rozmowę na temat walki ze Zbawcami.

RelacjeEdytuj

EzekielEdytuj

Zwierzę jest bardzo do niego przywiązane i darzy go również ogromnym zaufaniem oraz szacunkiem i przy każdej, wymagającej tego sytuacji, staje w jego obronie.

Zabite ofiaryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to pierwszy bohater w serialu Walking Dead, który całkowicie został ukazany za pomocą makiet i CGI, a nie żywego aktora.

Zobacz teżEdytuj

Postacie - Serial TV
Nowoprzybyli Więzienia BobLizzieMikaLukeMollyJulioHenryNorisCalebDavidRyanCharlieChloePatrickZach
Ocalali po Więzieniu EugeneRositaChristopher
The Claimers DanBillyHarleyTonyJoeLenLou
Kościół św. Sary Gabriel
Alexandria AaronScottKyleSocorroBarbaraHeathNoraMrs. RobinsonAlexJenWayneCherylEnidRussBobBruceTobinAnnaMikeyFrancineKent SpencerOliviaDeniseDeannaLucyRonJessieSamMayaDavidBetsyNicholasAnnieWillTommySturgessBarnesNatalieStacyMichaelJefferyRichardsHollySamanthaBobbyCharlyneO'HaraDineshDanErinAdrianParkShellyCarterPeteRegAidenEric
Wilki OwenAphid
Oceanside CyndieRachelBeatriceJulesKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Szeptacze LydiaAdamBetaAlphaRufusMaryDanteFrancesZionRasmusSeanHelen
Schronisko Magazynowe CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameViolet
Żywe postacie pojawiają się na zielono. Martwe postacie pojawiają się na czerwono i kursywą. Nieznane postacie pojawiają się na niebiesko. Nieumarłe postacie są pojawiają się na szaro i kursywą.