"...Wiem, że nigdy ci się nie odpłacę, ale mogę cię uczcić, pokazać ludziom..."
—Siddiq do Carla

Siddiq - jest obecnie jednym z głównych bohaterów serialu The Walking Dead. To mieszkaniec Aleksandrii, który został przeprowadzony do bezpiecznej strefy przez Carla Grimes'a. Członek milicji i rady Aleksandrii. Po zakończeniu wojny Siddiq stał się lekarzem społeczności.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Siddiq jest miłym i bezinteresownym człowiekiem, który ogromnie ceni ludzkie życie. Ze względu na nauki swojej matki, stara się zabić każdego napotkanego szwendacza, ponieważ wierzy, że dusze zmarłych są uwięzione w ich martwych ciałach. Czuje się winny śmierci Carla, bo chłopak został ugryziony, próbując uratować mężczyznę i robi wszystko, by go uczcić. Dorastający w islamskim gospodarstwie domowym Siddiq jest religijny i potrafi recytować pismo z Koranu.

Przed apokalipsą[edytuj | edytuj kod]

Virginia[edytuj | edytuj kod]

Siddiq urodził się na początku lat 80 i dorastał w okolicach Wirginii. Jako dziecko był wychowywany przez swoich islamskich rodziców, jego matka była oddaną wierze muzułmanką, która mocno trzymała się pism Koranu, którego nauczyła swojego syna.

Przed wybuchem epidemii, mężczyzna rozpoczął naukę w szkole medycznej, a następnie został zatrudniony jako lekarz rezydent, gdzie przez całą swoją karierę wykonał trzy operacje, ale bez amputacji.

Postapokaliptyczny[edytuj | edytuj kod]

Siddiq powiedział Carl'owi, że oboje jego rodziców padło ofiarą ukąszeń szwendaczy i późniejszej infekcji, oraz śmierci. Niedługo później Carl razem z nim znajduje kilku zombie jedzących jelenia, wtem Grimes mówi mu, że zabije ich dla jego matki. Z nienacka pojawiają się jeszcze kilku zombie, zaatakowany Siddiq nie może pomóc Carlowi i jeden z zimnych gryzie Carla w brzuch. Po wszystkim mówi Siddiq'owi, że wszystko jest dobrze.

Chłopak werbuje go do ich drużyny a kilka dni później Siddiq siedzi przy nim w ostatnich chwilach jego życia.