Walking Dead Wiki
Advertisement

"Wiem, że nigdy ci się nie odpłacę, ale mogę cię uczcić, pokazać ludziom..."
—Siddiq do Carla.[źr]

Siddiq to główna postać i ocalały z wybuchu apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest mieszkańem Aleksandrii, który został przeprowadzony do bezpiecznej strefy przez Carla Grimesa. Jest byłym członkiem Milicji i rady Aleksandrii. Po zakończeniu wojny, Siddiq stał się lekarzem społeczności.

Osobowość

Siddiq jest miłym i bezinteresownym człowiekiem, który ogromnie ceni ludzkie życie. Ze względu na nauki swojej matki, stara się zabić każdego napotkanego szwendacza, ponieważ wierzy, że dusze zmarłych są uwięzione w ich martwych ciałach. Czuje się winny śmierci Carla Grimesa, bo chłopak został ugryziony, próbując pomścić śmierć jego matki i robi wszystko, by go uczcić. Dorastający w islamskim gospodarstwie domowym Siddiq jest religijny i potrafi recytować pismo z Koranu.

Przed apokalipsą

Wirginia

Siddiq urodził się na początku lat 80 i dorastał w okolicach Wirginii. Jako dziecko był wychowywany przez swoich islamskich rodziców, jego matka była oddaną wierze muzułmanką, która mocno trzymała się pism Koranu, którego nauczyła swojego syna.

Przed wybuchem epidemii, mężczyzna rozpoczął naukę w szkole medycznej, a następnie został zatrudniony jako lekarz rezydent, gdzie przez całą swoją karierę wykonał trzy operacje, ale bez amputacji.

Po apokalipsie

Sezon 8

"Mercy"

Carl napotkuje Siddiqa na stacji benzynowej. Rick płoszy go strzałem i ucieka.

Siddiq powiedział Carlowi, że oboje jego rodziców padło ofiarą ukąszeń szwendaczy i późniejszej infekcji, oraz śmierci. Niedługo później Carl razem z nim znajduje kilku zombie jedzących jelenia, wtem Grimes mówi mu, że zabije ich dla jego matki. Z nienacka pojawiają się jeszcze kilku zombie, zaatakowany Siddiq nie może pomóc Carlowi i jeden z zimnych gryzie Carla w brzuch. Po wszystkim mówi Siddiq'owi, że wszystko jest dobrze.

Chłopak werbuje go do ich drużyny a kilka dni później Siddiq siedzi przy nim w ostatnich chwilach jego życia.

Advertisement