Walking Dead Wiki
Advertisement
Ten artykuł jest o postaci z serialu TV. Może szukasz postać z komiksu.

Sophia Peletier to ocalała z wybuchu apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest córką Eda i Carol Peletier. Po wybuchu apokalipsy, razem z rodzicami próbuje dostać się do obozu uchodźców w Atlancie. Miasto upada zanim docierają na miejsce więc rodzina Sophii razem ze spotkanymi w drodze ocalałymi tworzy mały obóz w pobliżu Atlanty. W czasie pobytu w obozie zaprzyjaźnia się z Carlem Grimesem i Elizą Morales.

Osobowość

Sophia Peletier żyła w patologicznej rodzinie przez co jest nieśmiała. Jest jednak przyjazna do otoczenia i nowych ludzi. W grupie poznała Elizę i Louisa Morales, a także Carla, który został jej najlepszym przyjacielem.

Przed apokalipsą

Sophia żyła ze swoimi rodzicami w Atlancie. Była to patologiczna rodzina, ojciec Sophii bił ją i swoją żonę Carol. Byli bardzo religijni. Sophia chodziła do szkoły podstawowej.

Po apokalipsie

Sezon 1

"Tell It to the Frogs"

Sophia siedzi przy ognisku z rodzicami.

"Vatos"

Sophia płacze, gdy szwendacze wdzierają się do obozu.

"Wildfire"

Po ataku szwendaczy, Sophia wyjeżdża do CDC.

Po przyjeździe, wpada w panikę, gdy nieumarli idą do ocalałych.

"TS-19"

Sophia jest przerażona, gdy Edwin Jenner zamyka drzwi do ucieczki.

Sezon 2

"What Lies Ahead"

Sophia kryje się z Carlem pod samochodem, gdy przechodzi horda szwendaczy. Myśląc, że wszystkie szwendacze przeszły, wychodzi z samochodu i zauważa dwóch nieumarłych blisko nich. Zaczyna uciekać do lasu, a Rick biegnie za nią.

Po chwili, Rick ratuje Sophię i bierze ją na ręce aby zaprowadzić ją do małej kryjówki w lesie. Tam każe jej zostać i czekać, a jeśli nie przyjdzie po nią, to daje jej wskazówki. Sophia krótko po jego odejściu wychodzi i znika.

Ocalali szukają Sophii w kościele, ale nie znajdują jej.

"Pretty Much Dead Already"

Ocalali znajdują Sophię w stodole na farmie Greene. Rick strzela jej w głowę aby skrócić jej cierpień.

Śmierć

Zabita przez

Nie wiadomo jak Sophia została ugryziona, ale stało się to na tyle wcześnie by Otis zdążył zaciągnąć ją do stodoły Greene przed śmiercią.

Relacje

{{{1}}}

Wystąpienia

{{{1}}}

Ciekawostki

  • Ona i Carl wydają się być bliskimi przyjaciółmi, tak jak to było w komiksie. Gdy dziewczynka znika, Carl oferuje Rickowi i Shane'owi pomoc w jej odnalezieniu, a gdy budzi się ze śpiączki pyta o miejsce jej pobytu. 
  • Odpowiednik Sophii wciąż żyje i przetrwał znacznie dłużej niż serialowa dziewczynka. 
  • W serii komiksów Sophia ma 8, a potem 10 lat - tymczasem w serialu 12. 
  • Sophia jest trzecim dzieckiem postrzelonym w serialu, pierwszym była dziewczynka-zombie w odcinku "Days Gone Bye", drugim Carl Grimes.
    • Sophia to też drugie przemienione dziecko, które zginęło w serii telewizyjnej. 
  • W rozmowie w "Talking Dead" Robert Kirkman mówi że to Otis był osobą, która zamknęła już przemienioną Sophię w stodole. Nie wspomniał o tym Rickowi ani Shane'owi, ponieważ uratowanie Carla było głównym priorytetem, następnie udał się do szkoły, skąd już nie powrócił. 
  • Podczas tej rozmowy okazuje się także, ze były kręcone dwie sceny śmierci Sophii: pierwsza pokazywała ją żywą, taką jaką chcieli zobaczyć ocaleli, a druga z przemienioną dziewczynką została wyemitowana w odcinku "Pretty Much Dead Already". 
  • Sophia podczas ucieczki została ukąszona w szyję. Tuż przed opuszczeniem jej aby zabić goniących ich szwendaczy Rick mówi jej, że ma wrócić do grupy biegnąc tak, aby miała słońce przy lewym ramieniu. Kiedy zostaje znaleziona już zmieniona widoczne jest ugryzienie na jej lewym ramieniu, co może oznaczać że było to niedopatrzenie ze strony twórców serialu, ale też celowy zabieg. To by oznaczało, że Sophia zrozumiała instrukcje Ricka i podczas powrotu ugryziono ją. 
  • Sophia została wymieniona w większej liczbie odcinków, niż w ilu się pojawiła. Osobiście (żywa) wystąpiła tylko w sześciu, tymczasem wymieniono ją w piętnastu.
  • W The Walking Dead Social Game, główny bohater i Kara szukają dziewczyny na autostradzie, gdy słyszą jak grupa Ricka wykrzykuje jej imię.

Zobacz też

Postacie - Serial TV
Rodzina Grimes JudithRickCarlLori
Centrum Kontroli Chorób EdwinCandace
Personel Wojskowy WellesWilsonBradySeanFranklinCoxCallaway
Ocalali po więzieniu EugeneRositaGabriel
Wilki OwenAphid
Wybrzeże CyndieRachelJulesBeatriceKathyNatania
Złomiarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeConnieKellyYumikoBernie
Baltimore CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Strażnicy ElijahFrostAgathaDuncanColeMayaAinsleyGusBillyJen
Rodzina Mays Pan MaysMaysPani Mays
Valak's Vipers Craven
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameVioletHunter
Advertisement