Walking Dead Wiki
Advertisement
Walking Dead Wiki
Ten artykuł jest o odcinku z Serialu TV. Może szukasz odcinku z Fear.

"The Key" to dwunasty odcinek ósmego sezonu The Walking Dead AMC. Jest to sto jedenasty odcinek serialu ogółem. Miał premierę 19 marca, 2018 roku. Został napirany przez Corey Reed & Channing Powell i wyreżyserowany przez Grega Nicotero.

Wątek

Przywództwo Wzgórza staje przed trudnym dylematem po pojawieniu się nieoczekiwanych gości; Rick spotyka się twarzą w twarz z przeciwnikiem.

Streszczenie

Negan zatrzymuje się przy mieszkaniu Dwighta i wita go z powrotem w Sanktuarium. Dwight wyjaśnia, że zmierzał w kierunku Wzgórza w nadziei, że wpadnie na Zbawców. Negan nakazuje Dwightowi wrócić do pracy.

Simon kieruje swoją załogą tak, jak wypatrują szwendaczy i zbierają wnętrzności, w których zanurzają swoją broń do ataku na Wzgórze. Negan przewiduje, że grupa Ricka podda się, gdy zrozumieją jego nową strategię.

Dwight dołącza do Zbawców, gdy się mobilizują. Simon instruuje swoją załogę, aby zraniła kilku Wzgórzanin skażoną bronią i pozwolili im się przemienić, zamiast ich zabijać.

Dwight wsiada na motocykl i informuje Simona, że planuje zbadać ich trasę. Simon mówi, że mają już zwiadowców i że Negan chce, żeby pojechali razem na odprawę. Odjeżdżają z konwojem Zbawców.

Negan zanurza Lucille w wiadrze z wnętrznościami szwendaczy i zabiera otwarte wiadro ze sobą do samochodu.

Rick i Michonne przybywają do Wzgórza i ponownie łączą się z Judith.

Daryl przeprasza Ricka za atak na Sanktuarium za plecami Ricka. Rick wybacza mu i zapewnia go, że mimo wszystko jest gotowy do walki z Neganem pomimo śmierci Carla. Decydują się dołączyć do drużyny obserwatorów rozsianych po całym Wzgórzu.

Maggie i Rosita stoją na straży przy bramie. Maggie spogląda przez lornetkę i zauważa w oddali tajemniczą skrzynię.

W drodze na Wzgórze, Simon pyta Dwighta, co sądzi o planie Negana. Dwight waha się odpowiedzieć. Simon ujawnia własne wątpliwości, że strategia Negana zadziała, biorąc pod uwagę, że Rick, Maggie i Ezekiel "nie straszą".

Rosita odzyskuje skrzynię i wręcza Maggie załączoną notatkę, która oferuje im "klucz do przyszłości" w zamian za jedzenie i płyty. Notatka zawiera współrzędne miejsca spotkania. Maggie martwi się, że to pułapka, ale Michonne sugeruje, by zbadali sprawę.

Rick obserwuje drogę z zaparkowanego samochodu. Dostrzega konwój Negana i sięga po klakson, aby zaalarmować innych, ale w ostatniej chwili decyduje się na samodzielne ściganie Negana.

Jadąc przez miasto, Rick wbija swój samochód w bok samochodu Negana, a następnie ściga go ulicami miasta.

Simon nakazuje pozostałym Zbawcom pozostać z tyłu i ustawić granicę, podczas gdy on i Dwight będą szukać Negana.

Negan budzi się w przewróconym samochodzie, pokryty wnętrznościami szwendacza. Rick wyskakuje ze swojego rozbitego pojazdu, podchodzi i strzela do Negana, który używa samochodu jako osłony.

Negan ucieka do pobliskiego opuszczonego budynku, a Rick depcze mu po piętach.

Wewnątrz, Rick kontynuuje strzelanie do Negana, ale szybko kończą się naboje. Na schodach, rzuca toporem w Negana i ledwo chybia. Negan przebija się przez poręcz na podeście schodów i zwisa z krawędzi palcami.

Rick chwyta swój toporek i sieka ręce Negana, ale Negan puszcza swój uchwyt i spada do piwnicy.

Michonne, Maggie i Enid jadą do wyznaczonego miejsca spotkania i znajdują dwie kobiety czekające w vanie. Trzecia kobieta w garniturze wychodzi i przedstawia się jako Georgie. Jej strażnikami są Hilda i Midge. Georgie wyjaśnia, że może przekazać Maggie cenną wiedzę w zamian za jedzenie i płyty. Zamiast tego, Maggie bierze ich do niewoli.

Rick poluje na Negana w piwnicy. Odkrywa zabarykadowany magazyn pełen szwendaczy. Negan składa Rickowi ofertę: Jeśli Aleksandria, Wzgórze i Królestwo ustawią się w kolejce, będą musieli wysłać Zbawcom tylko jedną czwartą ich zapasów, o ile Rick będzie pracował w Sanktuarium jako woźny. Rick odpowiada, że Negan stracił swoją wiarygodność po tym, jak Zbawcy zabili wszystkich Złomiarzy. Negan wstrząsa się wieścią o masakrze. Rick znajduje Lucille na ziemi.

Simon i Dwight szukają Negana. Simon naciska na Dwighta, aby przyznał się do niechęci do Negana. Dwight sarkastycznie mówi, że nigdy nie myślał o zabiciu Negana, nawet po tym, jak zabrał żonę i przypalił twarz. Simon wyraża chęć odejścia od grupy Ricka i znalezienia nowych społeczności.

Simon i Dwight znajdują wrak samochodu Negana. Decydują się porzucić poszukiwania i wrócić do Zbawców. Dwight zapala samochód.

Na Wzgórzu, Rosita i Enid pilnują Georgie, Hildy i Midge.

Michonne rozmawia z Maggie. Maggie odmawia zwolnienia Georgie po odkryciu znacznych zapasów jedzenia w swojej furgonetce. Enid zgadza się, że jedzenie jedzenia dla głodujących ludzi jest właściwym posunięciem, ale Michonne twierdzi, że Carl chciał, aby byli lepszymi ludźmi. Maggie zastanawia się nad tym.

Rick mówi Neganowi, że ma Lucille. Negan zabrania Rickowi dotykania jej. Rick podpala Lucille i uderza w barykadę w magazyn, otwierając go. Negan szarżuje na niego.

Rick rzuca się na Negana. W międzyczasie szwendacze wylewają się z magazynu i atakują. Negan atakuje Ricka, chwyta ukochanego kija i ucieka. Rick goni go przez okno. Wybiega na zewnątrz i stwierdza, że ​​jego samochód zniknął.

Maggie daje Georgie skrzynię z jedzeniem i płytami, a Georgie odwzajemnia się sporą porcją jedzenia w swojej furgonetce, widząc rozpaczliwy stan Wzgórza i wiedząc, że potrzebuje zapasów bardziej niż ona. Daje Maggie segregator pełen planów wiatraków, młynów wodnych i innych schematów, które pomogą stworzyć społeczność, klucz do przyszłości, o której mówiła. "Zbuduj to miejsce", nalega na Maggie.

Po odejściu Georgie, Enid rozmawia z Michonne, wyrażając swój sceptycyzm co do wizji Georgie. Michonne uważa, że ​​Carl mówił im, że budowanie przyszłości to coś więcej niż zwykła walka.

Simon i Dwight informują Zbawców, że Negan zniknął. Simon przypomina im, że z przywódcą lub bez niego, plan trwa. Oni wszyscy są Neganami. Proponuje, by zaatakowali Wzgórze - i zabili wszystkich. Zbawcy solidarnie podnoszą broń, gdy Dwight patrzy z przerażeniem, nie zdając sobie sprawy, że Simon zamierzał "ruszyć dalej", zabijając wszystkich.

Negan budzi się w jadącym samochodu i znajduje Jadis za kółkiem, mierząc w niego bronią. Chichocze, a Jadis pozbawia go przytomności.

Pozostała obsada

​Gościnnie

  • Elizabeth Ludlow jako Arat
  • Mike Seal jako Gary
  • Mandi Christine Kerr jako Barbara
  • Kim Ormiston jako Hilda
  • Misty Ormiston jako Midge

Nieprzypisani

  • Chloe & Sophia Garcia-Frizzi jako Judith Grimes
  • Scarlett & Sophia jako Gracie
  • Matthew Czarnowsky jako Kowal Wzgórza
  • David Marshall jako Mieszkaniec Wzgórza
  • Jessica Marshall jako Mieszkaniec Wzgórza
  • Dalton Baxter jako Mieszkaniec Wzgórza
  • Laura Kelly jako Mieszkaniec Wzgórza
  • Natasha Reeves jako Mieszkaniec Wzgórza
  • Andrew Jay W jako Mieszkaniec Aleksandrii
  • Jason Phillips jako Mieszkaniec Aleksandrii
  • Jon Arthur jako Mieszkaniec Aleksandrii
  • Mara Marowski Lockard jako Mieszkaniec Aleksandrii
  • Marie Dixon jako Mieszkaniec Królestwa
  • Perry Johnson jako Mieszkaniec Królestwa
  • Susan Boone jako Mieszkaniec Królestwa
  • W.F. Bell jako Zbawca

Śmierci

  • Brak

Ciekawostki

  • Pierwsze (i ostatnie) wystąpienie - Georgie. (Nieznany)
  • Pierwsze (i ostatnie) wystąpienie - Hilda. (Nieznany)
  • Pierwsze (i ostatnie) wystąpienie - Midge. (Nieznany)
  • Tytuł odcinka, "The Key", odnosi się do "Klucza przyszłości" Georgie, który jest "książką o średniowiecznym dorobku ludzkim, abyśmy mogli mieć przyszłość z przeszłości."
    • Tytuł tego odcinka dzieli się z czwartym odcinkiem Sezonu 6 Fear The Walking Dead, oznaczając po raz drugi, że odcinek oryginalnego Serialu TV i odcinek Fear The Walking Dead dzieli ten sam tytuł.
  • Ten odcinek trwa 68 minut, z reklamami, zgodnie z harmonogramem AMC.
    • Jest to dziewiąty przedłużony odcinek w tym sezonie i dwudziesty siódmy ogółem.
  • Ten odcinek oznacza 25 wystąpienie Katelyn Nacon w Serialu TV.
  • Jest to jedyny odcinek Sezonu 8 w którym nie ma żadnych śmierci.
    • Co więcej, jest to pierwszy odcinek od "Rock in the Road" w którym nie ma żadnych śmierci.
    • Jest to także pierwszy odcinek tego sezonu w którym nie umierają żadne nazwane postacie.
  • Rick używa radia, które zdjął ze zmarłego Zbawcy w "The Lost and the Plunderers" aby zobaczyć nadchodzących Zbawców.
  • Negan dowiaduje się o Simonie który zabija Złomiarzy w "The Lost and the Plunderers".
  • Ten odcinek jest kontynuacją tradycji odwoływania się do poprzednich wydarzeń w tym Sezonie:
    • Michonne mówiąca do Enid "Ostatnim razem, kiedy zaryzykowaliśmy, wszystko się zmieniło." to nawiązanie do odcinka "The Distance" kiedy Rick ostatecznie zdecydował się wejść do Aleksandrii.
    • Kiedy Rick rozmawia z Neganem, szukając go, oświetla drzwi zamknięte deskami, na których jest namalowane "ZJADACZE", ostatecznie zawiera szwendacze, które można usłyszeć od wewnątrz. To jest odniesienie do drzwi, które Rick widział w odcinku pilotażowym gdzie namalowane były wyrazy "NIE OTWIERAĆ/MARTWI W ŚRODKU", zawierając szwendaczy wewnątrz.
    • Jerry is still sporting visible injuries from the Saviors attack on him in "How It's Gotta Be".
  • Zapalniczka, której Rick używa do podpalenia Lucille należała do Glenna Rhee. Jest to pośrednie odniesienie do śmierci Glenna.
  • W tym odcinku pojawił się pierwszy w pełni nagi szwendacz.[1]

Pomyłki/Błędy

  • Kiedy Rick wsiada do samochodu po zauważeniu pojazdów Zbawców, z przodu jego samochodu widać tablicę rejestracyjną. Kiedy ma uderzyć w samochód Negana, nigdzie nie widać tablicy rejestracyjnej.

Bibliografia

Odcinki z The Walking Dead
Sezon 1 "Days Gone Bye" • "Guts" • "Tell It to the Frogs" • "Vatos" • "Wildfire" • "TS-19"
Sezon 2 "What Lies Ahead" • "Bloodletting" • "Save the Last One" • "Cherokee Rose" • "Chupacabra" • "Secrets" • "Pretty Much Dead Already" • "Nebraska" • "Triggerfinger" • "18 Miles Out" • "Judge, Jury, Executioner" • "Better Angels" • "Beside the Dying Fire"
Sezon 3 "Seed" • "Sick" • "Walk With Me" • "Killer Within" • "Say the Word" • "Hounded" • "When the Dead Come Knocking" • "Made to Suffer" • "The Suicide King" • "Home" • "I Ain't a Judas" • "Clear" • "Arrow on the Doorpost" • "Prey" • "This Sorrowful Life" • "Welcome to the Tombs"
Sezon 4 "30 Days Without An Accident" • "Infected" • "Isolation" • "Indifference" • "Internment" • "Live Bait" • "Dead Weight" • "Too Far Gone" • "After" • "Inmates" • "Claimed" • "Still" • "Alone" • "The Grove" • "Us" • "A"
Sezon 5 "No Sanctuary" • "Strangers" • "Four Walls and a Roof" • "Slabtown" • "Self Help" • "Consumed" • "Crossed" • "Coda" • "What Happened and What's Going On" • "Them" • "The Distance" • "Remember" • "Forget" • "Spend" • "Try" • "Conquer"
Sezon 6 "First Time Again" • "JSS" • "Thank You" • "Here's Not Here" • "Now" • "Always Accountable" • "Heads Up" • "Start to Finish" • "No Way Out" • "The Next World" • "Knots Untie" • "Not Tomorrow Yet" • "The Same Boat" • "Twice as Far" • "East" • "Last Day on Earth"
Sezon 7 "The Day Will Come When You Won't Be" • "The Well" • "The Cell" • "Service" • "Go Getters" • "Swear" • "Sing Me a Song" • "Hearts Still Beating" • "Rock in the Road" • "New Best Friends" • "Hostiles and Calamities" • "Say Yes" • "Bury Me Here" • "The Other Side" • "Something They Need" • "The First Day of the Rest of Your Life"
Sezon 8 "Mercy" • "The Damned" • "Monsters" • "Some Guy" • "The Big Scary U" • "The King, the Widow, and Rick" • "Time for After" • "How It's Gotta Be" • "Honor" • "The Lost and the Plunderers" • "Dead or Alive Or" • "The Key" • "Do Not Send Us Astray" • "Still Gotta Mean Something" • "Worth" • "Wrath"
Sezon 9 "A New Beginning" • "The Bridge" • "Warning Signs" • "The Obliged" • "What Comes After" • "Who Are You Now?" • "Stradivarius" • "Evolution" • "Adaptation" • "Omega" • "Bounty" • "Guardians" • "Chokepoint" • "Scars" • "The Calm Before" • "The Storm"
Sezon 10 "Lines We Cross" • "We Are the End of the World" • "Ghosts" • "Silence the Whisperers" • "What It Always Is" • "Bonds" • "Open Your Eyes" • "The World Before" • "Squeeze" • "Stalker" • "Morning Star" • "Walk With Us" • "What We Become" • "Look at the Flowers" • "The Tower" • "A Certain Doom" • "Home Sweet Home" • "Find Me" • "One More" • "Splinter" • "Diverged" • "Here's Negan"
Sezon 11 "Acheron: Część I" • "Acheron: Część II" • "Hunted" • "Rendition" • "Out of the Ashes" • "On the Inside" • "Promises Broken" • "For Blood"
Advertisement