FANDOM

"Nie wiedziałem, z kim rozmawia. Powiedziałem, że zrobię, co będę musiał, żeby zarobić na swoje utrzymanie, ale cię nie znałem. Ale wiem... Wiem, kim jestem. Wiem, co się stało i co się dzieje. Wiem. Nie pokazałeś mi gówna. Ty nie żyjesz. Wszystko, czym byłeś, jest martwe. I to... to nie koniec. Wybaczyłem jej, bo... to nie koniec. To nie koniec... To-- to nie koniec. Nie odwróciłem się. Wciąż słuchałem wiadomości, więc mogłem zrobić, co mogłem, aby pomóc! Nie poddaję się. Słyszysz mnie? Nie poddaję się! Ludzie tacy jak ja... ludzie tacy jak ja mogą żyć. Nikt dzisiaj nie umrze."
—Tyreese do jego halucynacji Gubernatora[[What Happened and What's Going On|[źr]]]
Tyreese Williams, nazywany Ty przez wielu jego towarzyszy, jest głównym bohaterem i ocalałym z apokalipsy w The Walking Dead AMC. Jest starszym bratem Sashy i był także przywódcą niewielkiej grupy ocalałych. Stał się jednym z pierwszych nowoprzybyłych w więzieniu.

Kilka miesięcy później Tyreese nawiązał krótki, ale głęboki związek z inną ocalałą z Woodbury, Karen, aż do jej śmierci. Podczas upadku więzienia uratował życie Judith Grimes i został jej opiekunem. Pełnił także tymczasowo funkcję opiekuna Lizzie i Miki Samuels.

Osobowość Edytuj

Silna, ale współczująca, opiekuńcza i niesamolubna osoba Tyreese zmaga się z własną moralnością, wciąż chroniąc swoją grupę, często próbując zapobiec rozlewowi krwi. Okazuje się, że jest mądry, rozsądny i rozważny.

Przed apokalipsą Edytuj

Jacksonville, Floryda Edytuj

Niewiele wiadomo o życiu Tyreese'a przed wybuchem lub w momencie jego wybuchu, oprócz tego, że miał młodszą siostrę o imieniu Sasha i sąsiada-anarchistę o imieniu Jerry. Mieszkał gdzieś w Jacksonville na Florydzie. Według aktora Chada Colemana w Talking Dead, Tyreese był byłym graczem NFL.

Po apokalipsie Edytuj

Gdy wybuchła epidemia, on i jego młodsza siostra Sasha przebywali w bunkrze na podwórku sąsiada Jerry'ego przez około 7 miesięcy, aż skończyły się zapasy. Potem spotkali się z Allenem, Donną i Benem i dołączyli do większej grupy, która w pewnym momencie miała około 25 ocalałych. Ostatecznie obóz został opanowany i wielu zginęło. Wędrowali przez około sześć tygodni, aż dotarli do Zakładu Karnego Zachodniej Georgii. W tym czasie Tyreese uratował Donnę i została nim nieco zauroczona.

Sezon 3 Edytuj

"Made to Suffer" Edytuj

Tyreese debiutuje w tym odcinku. Jest widziany z grupą ocalałych w lesie. Jedna z ocalałych z jego grupy, Donna, zostaje ugryziona w ramię przez szwendacza, uciekając z małego stada. Kiedy uciekają, Tyreese odkrywa zniszczoną ścianę, która kończy się tyłem więzienia. Tyreese prowadzi ich przez wyłamaną część ogrodzenia do obiektu. Grupa Tyreese'a zostaje ponownie zaatakowana przez sztywnych, tym razem w kotłowni. Jego siostra, Sasha, krzyczy, gdy ona i jej przyjaciele są atakowani, i słychać ją z drugiej strony więzienia, gdzie znajduje się grupa Ricka Grimesa. Syn Ricka, Carl, udaje się do pokoju, a po pomocy Tyreese zabijając kilku piechurów, bezpiecznie zabiera grupę na drugą stronę więzienia. Tyreese próbuje zabić Donnę swoim młotkiem, aby uniknąć reanimacji. Nie udaje mu się to z powodu rozpraszania uwagi. W tym momencie Tyreese i Sasha uważają, że Carl, Beth Greene i jej ojciec Hershel nie pozwolili im wejść do bloku cel, ponieważ Carl ich zablokował. Sasha kłóci się z Carlem o zamknięcie ich i żąda, aby on i Hershel wpuścili ich do środka, ale Tyreese uspokaja sytuację, mówiąc swojej siostrze, że od tygodni nigdy nie byli w lepszym miejscu i powinna zostawić Carla w spokoju.

"The Suicide King" Edytuj

Tyreese jest w pokoju wspólnym i opowiada Hershelowi, jak udało mu się przetrwać ostatnie miesiące. Później, gdy Tyreese i jego grupa wychodzą na zewnątrz, aby pochować Donnę, zaczyna kłócić się z Benem i Allenem o planach przejęcia więzienia. Tyreese nie zgadza się z nimi, twierdząc, że grupa Ricka to dobrzy ludzie i nie chcą żadnych kłopotów, nieświadomi, że jest więcej ocalałych, którzy tworzą grupę Więzienia. Kiedy Rick decyduje o ich losie, ma wizję swojej zmarłej żony Lori, która powoduje, że rzuca się i nakazuje jej odejść, co powoduje, że grupa Tyreese'a ucieka ze strachu (wierząc, że Rick na nich krzyczy).

"I Ain't a Judas" Edytuj

Tyreese i jego grupa wpadają na Miltona Mameta i Andreę podczas ich podróży z więzienia. Milton i Andrea opowiadają im o Woodbury, a Milton proponuje, że ich tam zabierze. Wraz z grupą przybywają do Woodbury, gdzie wita ich Gubernator. Tyreese wspomina o więzieniu Philipowi i mówi, że może podać kilka szczegółów na temat układu więzienia i oferuje pomoc w obronie Woodbury przed grupą więzienną.

Prey Edytuj

This Sorrowful Life Edytuj

"Welcome to the Tombs" Edytuj

Sezon 4 Edytuj

"30 Days Without An Accident" Edytuj

"Infected" Edytuj

"Isolation" Edytuj

"Indifference" Edytuj

"Internment" Edytuj

"Too Far Gone" Edytuj

"After" Edytuj

"Inmates" Edytuj

"Claimed" Edytuj

"Still" Edytuj

"Alone" Edytuj

"The Grove" Edytuj

"A" Edytuj

Sezon 5 Edytuj

No Sanctuary Edytuj

Strangers Edytuj

Four Walls and a Roof Edytuj

Slabtown Edytuj

Śmierć Edytuj

Zabity przez

Oglądając zdjęcia Noaha i jego braci, przemieniony brat Noaha zakrada się za Tyreese'a i gryzie go w ramię, zanim Noah dobija szwendacza. Następnie, gdy zaczyna mieć halucynacje z Gubernatorem, zostaje ponownie ugryziony przez innego sztywnego

  • Michonne (żywy, przypadkowo; przed przemianą, poza ekranem)

Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się infekcji, Michonne amputuje mu rękę, a grupa próbuje zabrać go z powrotem do reszty, aby naprawić obrażenia, ale ostatecznie Tyreese umiera z powodu utraty krwi. Później Michonne dźga go w głowę, aby zapobiec przemianie.

Zabite ofiary Edytuj

Ta lista pokazuje ofiary zabite przez Tyreese'a:

Relacje Edytuj

Sasha Williams - bardzo kochał swoją siostrę, starał się chronić ją za wszelką cenę, w sezonie piątym zdecydował się ukrócić cierpienia Boba, wyręczając w tym siostrę.

Karen - Tyreese nawiązał z Karen bliskie relacje po wojnie z gubernatorem. Byli w związku przez pewien czas, dopóki nie została zabita przez Carol w obawie przed rozprzestrzenieniem się choroby.

Lizzie i Mika Samuels - opiekował się dziewczynkami i chronił je kosztem własnego życia. Gdy Lizzie zabija Mike, z trudem przyjmuje to do wiadomości. W 5 sezonie po ugryzieniu przez szwędacza w domu Noah widzi je w swoich halucynacjach, co może świadczyć o jego poczuciu winy za ich śmierć.

Carol Peletier - członkini grupy Ricka. Podczas epidemii w więzieniu w obawie przed szybko rozprzestrzeniającą się grypą zabiła Karen i Davida, paląc ich ciało. Tyreese początkowo nie wiedział o winie Carol, jednak gdy ta wyznała mu prawdę zdecydował się jej wybaczyć.

Wystąpienia Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Charakterystyczną bronią Tyreese'a był młotek, którego używał do śmierci. Po jego śmierci nie wiadomo, gdzie znajdował się młotek ani kto go obecnie posiadał.
  • Obok Abrahama, Tyreese jest jednym z najsilniejszych członków grupy Ricka, czego dowodzi użycie młotka do zabijania piechurów, a także fakt, że był w stanie przytrzymać Daryla w miejscu przy ścianie.
  • Na liście figurek, które mają zostać wydane, nazwisko Tyreese jest wymienione jako "Williams". Potwierdzono, że jest to jego prawdziwe nazwisko w serialu w funkcji bonusowej "Tyreese's Journey" na DVD sezonu 5.
  • Tyreese może być oburęczny lub leworęczny, ponieważ przez całą serię celuje lewym okiem i lewą ręką, ale w prawej dłoni dzierży swój charakterystyczny młotek.
  • Tyreese jest pierwszą główną postacią, która zmarła podczas premiery w połowie sezonu, drugą jest Jessie, a trzecią Carl Grimes.
  • Tyreese jest jedną z trzech (zdecydowanie pięciu) postaci w uniwersum The Walking Dead, które umarły z powodu infekcji, mimo że amputowali zainfekowaną kończynę. Pozostałe postacie to zarówno Allen, jak i Morgan z komiksu, a także Lee Everett i Rufus z gier wideo.

Zobacz też Edytuj

Postacie - Serial TV
Życie NateRandallSeanTonyDave
Nowoprzybyli Więzienia BobLizzieMikaLukeMollyJulioHenryNorisCalebDavidRyanCharlieChloePatrickZach
Ocalali po Więzieniu EugeneRositaChristopher
Claimersi DanBillyHarleyTonyJoeLenLou
Kościół św. Sary Gabriel
Wilki OwenAphid
Oceanside CyndieRachelBeatriceJulesKathyNatania
Śmieciarze AnneTamielBrionFarronWinslow
Grupa Magny MagnaLukeKellyYumikoConnieBernie
Szeptacze LydiaAdamBetaAlphaRufusMaryDanteFrancesZionRasmusSeanHelen
Schronienie Magazynowe CyrusAmandaLamarFrankRoseMatias
Zwierzęta PiesNellyShivaTabithaButtonsDukeFlameViolet